Inlägg från: Bobby Clarke |Visa alla inlägg
  • Bobby Clarke

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Intressant att även Österrikarna inser att socialdemokratisk bidragspolitik inte är framtiden!

• Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2017-10-15 20:08:21 följande:

Tur att det finns så många länder i världen och därmed snuttefiltar för SD-svansar och annat populistiskt krafs.

Sedan SD-ikonen Gert startade den här tråden med alternativ som som mest skulle ge S 24 procent i valet så har S ökat rejält och är nu nästan lika stora som m och SD tillsammans.

Vi sverigevänner gläder oss, tja inte alla förstås - och sen finns ju alltid möjlighet att ta fram snuttefiltar i form av val i Andorra, Albanien eller något liknande.

Det går bar för S nu, medan SD tycks ha drabbats av massutvandring

Låt oss nu resa oss för hanna Wigh som avslöjade att kvinnosynen i SD-toppen påminner om den i vilken beduinklan som helst. Med SD för massuppfittning kanske blir den nya parollen

Lev du vidare i din tuttifruttivärld, och fortsätt med ditt predikande om att Sverige ser ut som en promenad mellan Drottninggatan och T-centralen
  • Bobby Clarke
    King Markatta skrev 2017-11-22 12:30:25 följande:

Här får vi nog påminna om vad du själv skrev för en månad sedan "Det är anmärkningsvärt många inom högern som är intresserade av hur det går för socialdemokratiska partier i andra länder i Europa. Kan det vara så att det har blivit en snuttefilt när det går dåligt för högerpartierna och bra för socialdemokraterna i Sverige?"

Bra att du ändrat uppfattning och numera intresserar dig också för utländsk politik.

• Bobby Clarke
    Draken55 skrev 2017-11-22 14:37:27 följande:

Du , det är nog talmannen som bestämmer det, eller du tror på allvar att vi lever i en diktatur??  Dina kunskaper förklarar mycket av vad du säger och tror här.

Ja det var länge sedan många av oss genomskådade de bristfälliga kunskaperna.

Ser tyvärr ingen ljusning heller utan gropen blir bara djupare och djupare.
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2017-11-22 18:46:52 följande:

Skämtet var större förut när kommuner som Malmö, Södertälje och kranskommuner till Stockholm och Malmö fick ta allt ansvar för hela Sveriges flyktingmottagande. Det är självklart inte bra att flyktingar får förtur till bostäder men detta beror till stor del på att det har byggts alldeles för lite lägenheter under en lång rad år. Under åren 2007 - 2014 ökade Sveriges befolkning i genomsnitt med ca 100 000 personer per år samtidigt som det i genomsnitt bara byggdes 20 000 bostäder per år. Inte konstigt att det gick åt fanders.

Håller med om att det byggdes alldeles för lite under de åren och, med det i facit är det ju en gåta att den sittande regeringen öppnade svängdörrarna och släppte in allt med två ben i landet.
  • Bobby Clarke

Den största ökningen i senaste mätningen hade Moderaterna med 4,1%, vilket utelämnades av någon vänsteraktivist tidigare i tråden!

Men vi får väl se vad står i dennes hemmagjorda spåkula, för tidigare har den ju visat egna hopsnickrade teorier.

• Bobby Clarke
    KillBill skrev 2017-12-05 17:19:44 följande:

Sett till det senaste valet så är C den stora vinnaren med +3,4 % i ökat stöd. SD har bara ökat med 1,9 % jämfört med förra valet vilket bara är lite mer än S som har ökat med 1,6 % och V som har ökat med 1,3 %. MP, KD, L och M har tappat i opinionen sedan förra valet. 

Men Moderaterna hade så vitt jag kunde se 22,1% i senaste mätningen.

Looking good Bill.
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2017-12-05 20:31:25 följande:

Du förstår, jag beskriver förändringen jämfört med förra valet medan du jämför förändringar mellan två oppunionsundersökningar..

Fortsätt du med dina beskrivningar och förändringar, helt ok för mig.

Det var 22,2% förresten.
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2017-12-05 20:54:29 följande:

Du tycker inte att det är relevant med jämförelser mot förra valet? Då fick förresten moderaterna 23,33% av rösterna..

Jag vet och snart är vi där och förbi 23,33%, så oroa dig inte.
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2018-02-22 08:13:44 följande:

Tror att man ska ta Yougov med minst tre skopor salt.

Men senaste Novus kom idag och det gläder mig att M-uppgången har stanant av, att KD når ungefär samma stöd som Feministiskt Initiativ och att de rödgröna partierna skulle få väsentligt fler mandat än de forna allianspartierna om det vore val idag.

www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-kd-parkerar-pa-bottensiffor

www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/valjarbarometern-januari-2018

Var hade Moderaternas uppgång stannat av sa du?
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2018-02-22 12:08:30 följande:

Jaha, du är kvar i januari.

Men åtminstone i år iallafall

Fast bara oss emellan så borde du skruva fram urverket en månad eller så

Det lovar jag att göra om du fortsätter med dina briljanta stalltips, typ den att Moderaterna skulle få 10% i årets riksdagsval.
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2018-02-22 12:24:36 följande:

Nja, att jag skulle ha påstått detta är naturligtvis inte korrekt.

Det jag skrev har blivit tolkat av diverse navelskådande skrikhögeraktivister.

Jag brukar ibland erbjuda mig att kopiera in mitt inlägg i dispyten med aktivisten.

Hur går det förresten med kalenderkalibreringen, fortfarande kvar i januari

Hade jag delat din passion att gräva i 5 år gamla trådar på familjeliv eller att räkna hur många makaroner det finns i Kungsörnens 1kg snabbmakaroner, så hade jag letat fram det inlägget.

Men som sagt, vi har alla olika intressen.
  • Bobby Clarke
    K Markatta skrev 2018-02-28 14:29:39 följande:

Klokt om sjukhusbyggen:

www.svd.se/tro-inte-att-s-skulle-ha-gjort-det-battre

Tro inte att S skulle ha gjort det bättre

Huddinge sjukhus började planeras 1962 efter förslag från Storstockholms sjukvårdsberedning. Hösten 1964 klubbades planerna av det socialdemokratiskt styrda landstinget. ... Bygget beräknades kosta 300 miljoner kronor.

I februari 1972, en månad före öppnandet, briserade "bomben" Huddinge sjukhus, med stora rubriker. Kostnaden beräknades nu till 1?221 miljoner kronor.

Innan Bill gallskriker att det är löjligt med ett exempel från 1972 kan han med fördel läsa hela artikeln

Men som du vet så kan socialdemokraterna inte göra fel, det är teoretiskt omöjligt.

De har aldrig och kommer aldrig göra fel, oavsett vad!
  • Bobby Clarke
    KillBill skrev 2018-03-01 07:13:43 följande:

Det ska bli intressant att få ta del av K Markattas kommentar på ditt inlägg. 

Eller så gör han en Bill och svarar med tre motfrågor, alternativt inget svar alls och går till en ny tråd med bekvämare frågor?
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?