Inlägg från: Bejje |Visa alla inlägg
  • Bejje

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

KillBill skrev 2017-09-05 07:47:31 följande:
    Vad anser du om att Sverigedemokraterna i likhet med socialdemokraterna nu ger sig in i spelbranschen? 
    www.expressen.se/nyheter/sd-satsar-pa-partilotter-pengarna-ska-ga-till-valet-2018/
    Jag tycker varken det är fel om S eller SD eller något annat parti säljer lotter, men att sälja lotter till skuldsatt på kredit, det är där problemet ligger.

Så länge SD inte så dumma som S så ser jag inget problem med det.
  • Bejje
    KillBill skrev 2017-09-05 11:26:54 följande:

Tack och lov kom det ett snabbt beslut:

"Efter DN:s granskning slutar det Socialdemokratiska lotteriet Kombispel att skicka sina kunder till Kronofogden. Lotteriet ska också börja ta kreditupplysning på nya kunder för att förhindra att skuldsatta köper lotter"

www.dn.se/nyheter/sverige/efter-dns-granskning-s-lotteri-stoppar-arenden-till-kronofogden/ 

Ja tack och lov. De hade inte kunnat göra så mycket annat efter att media tagit upp det. Det konstiga är ändå varför det skulle krävas artiklar i media innan man börjar ta kreditupplysning på de man ger kredit.
  • Bejje

Det är ofantligt hur många skandaler denna regering kan ha utan att Löfven fått avgå.

Tänker på skandalerna med MP och dom var flera stycken.
    Flera skandaler och uselt jobb av Rikspolischefen Dan Eliasson däribland nu det senaste om olaglig hantering av känsliga data. Sen har vi givetvis IT-skandalen med Transportstyrelsen. Skandalen med att man lät samhället nästan krackelera p.g.a. oansvarigt hög invandring innan man till slut gjorde något... ja listan kan göras lång.

Förstår inte att Löfven har mage att sitta kvar efter allt. Jag tror inte jag har upplevt en sämre regering under min livstid.

• Bejje
    FDFMGA skrev 2017-09-07 08:48:18 följande:
    Och S fortsätter att öka, liksom MP.

Måste te sig obegripligt för digGlad

www.svt.se/nyheter/inrikes/rodgrona-okar-sitt-overtag
    Ja det är faktiskt obegripligt för mig. Det måste ju tyda på att deras väljare tycker att de har gjort ett bra jobb med migrationskatastrofen, bra jobb med att sänka välfärden, bra jobb med de två IT-skandalerna, MP skandalerna osv osv.

De vill alltså inte se någon förbättring alls? För mig tyder det på att folk inte bryr sig. Så länge de har mat på bordet och bomber inte faller i städerna så är det skitsamma ungefär.
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2017-09-07 10:21:31 följande:
    Det tror jag inte.

Dels gör det inte samma analys som du där du kommer fram till att intentionen är att sänka välfärden och dels framstår alternativen som avsevärt sämra än nuvarande regering.

Men majoriteten av C- och L-väljarna anser ju att regeringen skulle göra ett bättre jobb om dessa partier samarbetade med S i ett regeringssamarbete.

Alltså, jag tror att en mycket stor grupp väljare är hjärtligt trötta på tjafset de båda blocken emellan och att de vill se ett samarbete i stället för tjafs.

Men visst, det här är nog den sämsta S-regering vi haft, men av två onda ting väljer man det minst onda - och vi har en opposition som är så usel att den inte ens förmår att vinna förtroende när regeringen klantar sig.
    Jag tror inte at regeringen har haft till avsikt att sänka välfärden. Däremot har de agerat för snabbt och på känslor istället för att tänka efter. När det gäller migrationen 2015-2016 så hade migrationsverket, som alla andra myndigheter en budget att hålla sig till.

När man insåg att den budgeten inte räcker till så var det fritt fram att överskrida den hur mycket som helst, någon gräns verkar inte ha funnits. Andra myndigheter kan inte agera på det sättet.

Hade man istället sagt att ja, ni kan möjligen få lite mer pengar, men sen är det slut, annars går det ut över välfärden, då hade det varit OK.

Men så gjorde man inte. Man satt inget tak för invandringen och dess kostnader och resultatet har vi sett.
  • Bejje
    Flash Gordon skrev 2017-09-08 08:47:10 följande:
    Varför skulle Löfven frivilligt kliva av när han har makten?

Har du någonsin sett en sosse frivilligt ge upp makt?
    Det har du självklart rätt i, men hade jag varit Löfven så skulle jag nog skämmas så mycket efter alla skandaler att jag skulle må bättre om jag klev av. Det har blivit på tok för mycket skandaler och andra saker som har gått snett.

Men Löfven kanske inte känner skam och skuld och då är det förstås inga problem att fortsätta så länge inte oppositionen sätter stopp för honom.
  • Bejje
    Ewald01 skrev 2017-10-16 15:11:12 följande:

När det gäller Sverige så tycker jag att MP och FI borde gå ihop och skapa ett gemensamt parti. 

TILLSAMMANS ligger de ju tydligt över 4 %. De kan då kanske få 6 % ....

Ja om din önskan är att de båda ska försvinna helt så är det en bra idé.
    Jag gillar verkligen inte MP, men i jämförelse med F! så ser de underbara ut.

F! har ingen verklighetsuppfattning överhuvudtaget. Deras budget kan ju få nästan vem som helst att skratta bara man har grundläggande mattekunskaper.

OK, jag ska erkänna, jag har inte sett någon ny budget från dom, men den jag såg för något år sedan var ju en ren fantasibudget där förslagen däri skulle kosta så ofantligt mycket att vi skulle behöva fördubbla inkomstskatten grovt räknat.

Nej F! kommer aldrig bli ett stort parti. Har vi riktigt otur så kommer de in i riksdagen någon gång i framtiden, men mer än så blir det knappast.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?