Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Vem tror statsministern kan vända samhällsutvecklingen i Sverige...inte kan det vara många !
Vem tror statsministern kan vända samhällsutvecklingen i Sverige...inte kan det vara många !
En handlingsförlamad regering kan väl snart inte ha många väljare kvar ?
Vad gör statsministern hela dagarna...man kan väl inte fortfarande ha jullov i slutet av januari ?
Citat från vår landsfader Löfven....är han ironisk angående knivmordet på den unga tjejen på flyktingförläggningen ?
Vem är inte skräckslagen ?
"? Jag tror att ganska många människor i Sverige känner en oro att ska ske liknande fall när vi nu tar mot så många ensamkommande flyktingbarn, säger Stefan Löfven."
Citatet från vår kära landsfader var taget från en artikel i aftonbladet (eller om det möjligen var expressen).
Nä, man ska inte behöva vara rädd för barn på badhuset heller....tyvärr så blir de rätt farliga när de kommer i grupper om 8-10 individer.
Min dotter vägrar följa med till badet samtidigt som jag tar med min son på simskola.
Det var stökigt/bråkigt med ca 30 unga män i omklädningsrummet senast.
Jag tog upp det med chefen för badhuset och fick svar att det i deras skriftliga värdegrund står tydligt att alla ska känna sig välkomna och säkra på badhuset.
Så det kan jag alltså berätta för mina barn att är de inte trygga så kan de bara
läsa värdegrunderna och då löser sig alla problem.
Finemang !
Mycket klok ledartext i DN idag....och med tanke på den så är väl svaret på frågan. S har snart inte väljare.
Vi kunde ju också i dagens Expressen läsa att den drivande mannen i den grymma gruppvåldtäkten i Stockholm hade valt att lämna boendet där han blivit placerad.
Ja, ni läser rätt....utföra en ovanligt grym gruppvåldtäkt och man kan bara promenera iväg.
Vart är landet på väg ? Vår landsfader Löfven ser trött och ointresserad ut, är väl lika bra med nyval när han bara sitter på läktaren utan att genomföra åtgärder.
Här följer texten i DN angånde knivmordet på flyktingförläggningen :
På plats förklarade han (Aftonbladet 25/1): ?Jag tror att ganska många känner en stor oro för att det ska bli fler liknande fall när Sverige tar emot så många ensamkommande barn och unga. Många av dem som kommer unga till Sverige har traumatiska upplevelser och det finns inga enkla svar.?
Statsministern valde alltså att åka till orten för att säga att han ser att människor är rädda för dessa ungdomar, men att han själv inte har några svar. Att bekräfta ? och därmed underblåsa ? en oro utan att ge några svar är en direkt ansvarslös politisk kombination."