Inlägg från: Anonym (:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (:))

Mamman till dottern skapar problem

Men hallååå, kan hon inte bo hos dig? Hon är tillräckligt gammal för att bestämma det!!! Mamman är ju inte normal!!!

Ja din dotter kan bestämma det!!! Vad ska mamman göra? Ingen kan göra något!!! Hon är för stor. Antingen går mamman med på hennes förslag eller så flyttar hon helt till dig, PUNKT.

nevermind skrev 2015-05-14 13:09:56 följande:

Först och främst ska du ansöka om gemensam vårdnad.

Har ni dom på boendet eller är det bara en muntlig överenskommelse? Ring familjeenheten och fråga dem om råd. Kan dottern bara helt sonika börja bo som hon vill? Jag hoppas givetvis det, men dubbelkolla så det inte blir tjafs.

När man är 16 år är man alldeles för gammal för att inte åka bussen hem och vara så hårt hållen! Katastrof!! Dessutom ska hon absolut få komma och gå som hon vill i sina hem.

Stackars unge säger jag.

Det är ingen som kan göra något, hon kan bestämma själv!!! Spelar ingen roll vem som har vårdnaden osv!!!
    Tobbs skrev 2015-05-14 22:22:05 följande:

Tack för alla svar.

Jag kommer att ringa familjerådgivningen och BUP imorgon, bara för att höra hur vi kan gå till väga. Dottern har enorm skuldkänsla mot mamma vilket är förståligt, men samtidigt börjar hon själv förstå.

Att dottern vill flytta till mig är inga problem. Hon kommer vilja bo hos mamma med men bara om jag/andra kan få henne att förstå att dottern mår dåligt av hennes behandling.

Bara idag har fick jag följande sms av dottern:

Dotterns mormor och syster till mamman var hemma hos henne tillsammans med mamma.

Sms 1: De kommenterade hur smal jag var och jag sa vad mamma sa till mig (att jag såg tjock ut) och hon slog mig på bakhuvudet men hon missa

Sms 2: Nu sa hon att jag inte har några kompisar till mormor å systern.

Sms 3:

Grejen är att jag har massor med kompisar, men kan inte umgås med dem för att jag inte ens har den tiden för att barnvakt och affärerier

Så situatinen på dessa veckor blir allt värre :(

Ta henne där ifrån nu!!! Ingen kan göra något!!! Sen kan du ringa alla distanser!!! Men börja med att ta henne därifrån NU!!! Du är hennes pappa, hon är 16år och hon far illa hos sin mamma!!! Ingen kan göra något!!! Ta Henne därifrån NU!!!
Svar på tråden Mamman till dottern skapar problem