Hjälp! Stockholms bästa lågstadium?
Nu har jag fått nog! Jag har en intelligent 8-åring som tvingas gå i en skola där läraren måste släcka bränder konstant. Undervisningen blir lidande pga detta och jag har efter snart 2 år ruttnat. De fick en ny lärare i höstas, en helt nybliven lärare med ett hjärta av guld, men hon är bara människa. Hon blir uppäten av den här klassen.
Vi har flera gånger tidigare funderat på att byta skola, men har fått för oss att igenkänningsfaktorn, tryggheten i att känna all personal och alla klasskamrater, närheten, faktiskt hennes egen önskan att gå kvar och det faktum att vi inte VET att en annan skola skulle fungera bättre har vägt tyngre.
Men nu räcker det. Jag frågar er mammor, vilken lågstadieskola tycker ni är bäst i Stockholm? En skola där fokus ligger på individbaserad undervisning och inlärning?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-12 15:53
Jag frågar naturligtvis er pappor också, menade inte att exkludera er... Sen kanske det kan missförstås, hon måste gå där för att vi bor där vi bor, det är alltså inget annat tvång som gör att hon går där. Därför vill vi på allvar försöka hitta ett bättre alternativ.