• HannaMaria

utredning för ofrivillig barnlöshet

Hej,

Jag är i en liknande situation. Vi har försökt i drygt 1,5 år. Fick positivt gravtest den tredje månaden vi försökte men började blöda efter ett par dagar och sedan var testen negativa. Efter detta har vi försökt varje månad utan antydan till ett +. N har vi genomgått en basutredning där inga direkta fel har hittats även om makens spermiekvalitet kunde ha varit bättre så var det ändå över gränsen till vad som räknas som normalt. Jag är lite orolig för att mitt tsh-värde var 2,8 men det är ingenting som läkaren anmärkte på. Nu är remissen skickad till reproduktion medicin på Karolinska och jag kan bara vänta... På deras hemsida står det 4-6 månaders väntetid. Undrar om det stämmer nu när det blir sommar.

• HannaMaria
    Fröken Smilla skrev 2015-05-15 10:29:15 följande:
    Jadå ofrivillig barnlöshet är en giltig anledning till landstingsfinansierad IVF-behandling. Man ska bara ha försökt en viss tid först. Hoppas allt går er väg snart!
    Hur lång tid tog det för Karolinska att bedöma er remiss? På bekräftelsen står det 4-6 veckor men jag hoppas att det kanske går snabbare! Nu när man är så nära blir väntan ännu värre tycker jag! :)
Svar på tråden utredning för ofrivillig barnlöshet