Alkoholism är ingen sjukdom.
Så man kan äta mikroskopiska mängder mat, för sen gå spy upp detta.
Och detta kallas bulimi och inte anorexia?
Pratar nu om att spy varje gång.
Så man kan äta mikroskopiska mängder mat, för sen gå spy upp detta.
Och detta kallas bulimi och inte anorexia?
Pratar nu om att spy varje gång.
Såklart ska man inte sparka någon som har problem med alkohol, det gör man först när personen vägrar rehabilitering eller misslyckas fatalt med tt sluta.
Detta är något som har lagar och regler, och dessa lagar och regler berättar att vi ska hjälpa varandra först.
Alkoholism är annars ingen sjukdom som så, utan det är en lååååååång rad av dåliga val som tar en dit och inte en sjukdom som får dig dricka alkohol.
Men när du ÄR en missbrukare, så behandlar man denna som den är sjuk, för i det läget är de sjuka och behöver behandling.
Det är så man når framgång, sparka folk utan att få chansen, det ger sällan framgångar.
Så inte svårt och veta vilka av de två man ska välja.
Det är därför man erbjuder rehabilitering och om det går ut över arbetet eller påverkad på arbetet.
Och visst kan man nå framgång med alkisar på jobbet, när jag började hade vi säkert 10st och det tog 15år innan det gick lika bra för företaget som då.
När du är en alkoholist, så är det en sjukdom och SKA klassas som en sjukdom.
Men att bli alkoholist krävs många egna val, och det är ingen sjukdom som man får, utan ger sig själv.
Det klassas inte som alkoholism, det klassas som missbruk, och missbruk har klara kriterier för.
Och även ska man behandla det som en sjukdom, för det är så man når framgång.
Även är detta ett krav ifrån facket och något de kämpat för sina medlemmar att de ska få hjälp först, och klarar man rehabiliteringen så fortsätter man jobba som inget hänt.
Vägrar man eller misslyckas, ja, då tar man att avslutar anställningen.
Vad du anser saknar betydelse för den faktiska situationen och detta är arbetsrätt också, som om inte sjukvården var nog med att förklara det för dig.
Att vara alkoholist är att vara sjuk, men det är många egna val man msåte göra på vägen dit.
Även ska det behandlas som en sjukdom.
Det komiska i det hela, det är att det är just någon annan som normalt sköter rehabiliteringen.
Då de flesta företagen inte är så stora nog att de har den kompetens som krävs, och det är nog bra extremt stora företag som kan ha den möjligheten.
Men vad det ska vara argument för och det felet du skrev där, är det nått du kan förklara?
Och det finns faktiskt inget som säger att en alkoholist inte skulle kunna sköta arbetet som alla andra, det msåte inte vara så, men ofta är det så.
Förklara då din åsikt och vad den grundar sig på.
För det enda jag hör nu är att det inte är en sjukdom enligt dig, i verkligheten vet vi redan det är en sjukdom när man väl är alkoholist, så för ingen av oss andra är detta ens en fråga.
Sen finns det en del psykiska åkommor som orsakar missbruk också, de är icke att förglömma och de har sällan haft stora val för sin sjukdom och väg till missbruk.
Det är fortfarande en arbetsrätt idag och en arbetsrätt man kämpat för.
Och du verkar jävligt ensam med att vilja ha bort nått som är bra, vad beror denna avundsjuka på?
De som inte kan sköta sina jobb märker man direkt och då är det rehabilitering som gäller, och sen är det upp till den anställda och bli frisk ifrån sin sjukdom.
Så det löser sig väldigt snabbt på den som inte sköter sitt arbete.
Skoj att du förstod att arbetsgivaren inte sköter rehabiliteringen mer än att boka plats och möjligtvis uppföljning med företaget.
Stöter på detta oftare och oftare och där de säger det är min ÅSIKT, och sen ignorerar dom fakta som stör deras åsikt.
Och bland är det tom så att de berättar att ingen fakta du säger kommer ändra min åsikt.
Men lösningen är att de kan förklara sin åsikt vad den grundar sig på, dock så följs nästan till 100% en tystnad, för att förklara sin åsikt vill dom inte av någon OUTGRUNDLIG anledning.
Och samma sekund de inte vill förklara, är samma sekund man inser att åsikten inte tål den allra minsta kritik ifrån verkligheten, och att åsikten är betydelselös då fakta inte stödjer åsikten.
Detta är en ny diskussionsteknik vi har stött på en tid tillbaka, ganska enkel att avväpna dock och då genom be dom förklara sin åsikt.
Och det är här man sen stöter på att Bill gates är en rymdödla och liknande tokigheter från vissa.
En sak som är värt och påpeka, detta är något som arbetaren har kämpat att få till detta i arbetsrätten(Eller vad nu missbruk är placerat.)
Kanske personen är företagare och har en anställd som missköter sig, men då är ju det rätt enkelt och rehabilitering som gäller.
JO, en kuriosa på detta, den fakta som uppstår, så reviderar man ca8% av dessa faktan.(Hörde detta på QI och när man gick igenom nått med fakta där.)
Men tyvärr så ändras inte faktan så ofta mycket så man kan ha en omvänd åsikt mot faktan.
Vet dock inte varför folk har åsikter de inte kan förklara och om fakta.
Det finns hjälp för dig och för ditt missbruk.
Och varför inbillar du dig att skadorna ditt missbruk gett dig av chokladen och din omgivning, skulle magiskt försvinna för du slutar?
Snyggt försök till härskarteknik, hade jag varit ny på internet hade det kanske, möjligtvis, eventuellt kunnat fungera. Jag är knappast ensam om att tycka såhär. Om nu det är en absolut sanning som är given från Gud och skrivet i sten, varför har inte alkoholism alltid räknats som en sjukdom?
Så alla ens åsikter beror alltså på avundsjuka? Jag tycker inte man ska få privatsurfa flera timmar om dagen på jobbet heller, det måste vara för att jag är avundsjuk. Jag tycker inte man ska få stjäla från arbetsplatsen, igen avundsjuka. Jag måste vara ordentligt avundsjuk som tycker det här. Låt arbetsplatsen vara en lekplats istället där man får välja om man vill jobba eller inte. Ingen ska få sparken, det är avundsjuka.
Alkoholism är ett val man har gjort, man väljer att dricka. Det är lika mycket ens val att dricka på arbetstid som att stjäla. Med tjuvar daltar vi inte med.
Vilka löjliga jämförelser. Jorden har alltid haft den form den har nu, och solen har aldrig varit en ost men diagnosmanualer har inte alltid funnits.
Hade jag sagt att alkoholism inte räknades som en sjukdom av vården hade jag haft fel, det är fakta att det gör det. Att jag tycker vården har fel är en åsikt.
Du glömde förklara vad din åsikt är baserat på, att hävda andra har samma faktabefriande åsikt hjälper dock dig inte där.
Betyder det då att du ingen fakta stödjer din åsikt?
Det är inte alkoholism som betraktas som en sjukdom, utan missbruk som även har kriterier att uppfyllas.