Anonym (Frida) skrev 2021-09-06 14:37:46 följande:
Isåfall ska man ringa 112 eller själv åka in till psykakuten personen behöver läkarvård inte skära sig. Jag har aldrig stött på någon inom vården som förespråkar att skada sig själv.
Varför klassar du att skära sig som ett bra hälsosamt val?
Jisses.
det är lätt att ha åsikter om det man inte kan ett skit om.
Som jag sagt förut: det är inte ok att ha åsikter om allt. Speciellt om det man inte vet det minsta om.
Säg mig, hur mycket skatt vill du betala?
För OM det skulle vara så att alla som mår dåligt bara skulle kunna ringa och ta sig in till sjukhus OCH få vård skulle våra skatter vara dubbelt så höga som nu.
Om det här skrivs det otroligt mycket om, hur vården inte fungerar, SPECIELLT inom psykiatrin. Det görs otaliga reportage både i tryckt media och TV. Och du har missat alltihop!
Och nu sitter du och ha förnumstiga, förtryckande och nedlåtande åsikter du inte kan något om!
Vet du, du borde faktiskt skämmas som sitter här och spottar ur dig den ena "åsikten" efter den andra som inte har någon annan substans än dina egen okunnighet och fördomar. Du borde skämmas eftersom du inte är ett dugg öppen för att ta till dig fakta, förstå lite bättre och bli lite smartare och klokare. Utan då håller stenhårt fast vid din egen okunnighet att det faktiskt blir tragiskt.
Det är inte ok att ha åsikter om allt, speciellt inte när man inte ens är intresserad av fakta.