• nevermind

omskärning av pojke

Jag var tidigare gift med en muslim. Jag nämnde en gång att eventuella söner INTE skulle omskäras. Det är ju sjukt för fan!

För honom var det otänkbart att vänta tills barnet kan bestämma själv. Jag svarade kallt att i Sverige (han kom från England men vi skulle flytta till Sverige) kan jag sätta dit honom om han omskär utan min tillåtelse.

Jag ville aldrig skaffa barn så det blev aldrig något problem. Men jag hade vägrat, totalvägrat! Hade han lämnat mig och sen sagt att han skulle åka till hemlandet (alltså där föräldrarna är födda) med barnet så hade jag aldrig nånsin släppt iväg dem. Jag hade sparat sms och annat och gått till tingsrätten och fått ensam vårdnad.

Jag skär inte i andras kroppar. Det GÖR man inte.

• nevermind

Du behöver inga fler argument än att det är pojkens beslut. Sen är det färdigdiskuterar. Och nej, han kan inte få göra det när han är typ 7 år och pappa har hjärntvättat honom. Han får vänta till myndighetsdagen. Det sa jag till mitt sura ex.

• nevermind
    Hannah8401 skrev 2015-05-10 19:54:52 följande:

Never mind, haha det var bra! Hoppas inte det tog slut mellan er pga av att han inte accepterade det?

Nej, jag lämnade honom när jag till slut insåg vilken skit han var. Diskussionen om omskärelse var bara något som kom upp, vi planerade aldrig några barn. Eller nja, inte jag i alla fall.
  • nevermind
    coco channel skrev 2015-05-12 00:17:31 följande:

Vi har pratat om detta innan, och han vet att vi muslimer vi gör för pojkar, min man har omskärat sig också och han är nöjd, min pojkes kön ser väldigt normalt ut ingen har märkte nånting konstigt det är bara en liten bit som hänger i kön.

Du svarade inte på TS fråga.
  • nevermind
    coco channel skrev 2015-05-13 11:14:33 följande:

Det kan också vara att jag är säkert kvinna och jag vet vem är min man och hur han tänker och varför jag gifte mig med den här mannen, och han förstår min tanke och det gör jag med, och omkälesen är inte förbjudet i Europa och inte heller i Sverige, i Frankrike nästan alla män har omskärat sig och i Amerika också.

Det händer att folk ändrar sig. I Sverige är det förbjudet att omskära utan den andra vårdnadshavarens medgivande. Du hade alltså gjort dig skyldig till ett brott.
  • nevermind
    editedit skrev 2015-07-09 19:40:21 följande:

Jag ar gift med en amerikan som ville att var son skulle omskaras. Har i USA ar nastan alla "vita" man omskurna. Tankte mycket pa det nar det var aktuellt och jag kom fram till att det var ett litet ingrepp som inte skulle betyda sa mycket for pojken i framtiden. Om det ar viktigt for din man tycker jag att du ska forsoka hitta en bra lakare som ar villig att gora det. Om du ar orolig for hygien etc kan nu kanske fundera pa att aka hit till usa och gora det privat. Manga duktiga lakare har.

Usch...
Svar på tråden omskärning av pojke