• Nayaa

omskärning av pojke

Jag är gift med en muslimsk man och vår son är självklart inte omskuren. Vill han göra det när han är äldre så välkomnar jag det absolut men han får välja själv.

Argument? Låt barnet bestämma över sin egen kropp. Det finns för övrigt risker med omskärelse, det är verkligen inte komplikationsfritt.

• Nayaa

Hannah8401: Han tycker fortfarande det är en dålig ide att inte omskära men har accepterat att sonen får göra det senare isåfall. Har du tagit upp riskerna som finns? Lär ju finnas en hel del studier gjorda i USA eftersom många är omskurna där.

Jag har verkligen ingenting emot omskärelse, snarare tvärtom. Men som sagt låt honom välja själv, det är det enda vettiga.

• Nayaa

Nenne666: Är du ens målgruppen TS efterfrågar?

Ville hon ha argument mot omskärelse hade hon kunnat googla, det var inte riktigt det hon sökte.

• Nayaa

Nenne666: Herregud lugna ner dig, sluta hetsa upp dig och läs vad TS har skrivit istället. TS efterfrågar åsikter av människor som har barn tillsammans med en muslim.

• Nayaa

Nenne666: Du hetsade upp dig fullständigt över att TS inte efterfrågade dina råd utan andras.

Hannah8401: Nej jag vet inte vad straffet är men tar för givet att det är straffbart. Se till att han är medveten om det. Förhoppningsvis vänjer han sig vid tanken på att inte ha en omskuren son ju längre tiden går.

Svar på tråden omskärning av pojke