Inlägg från: Halal |Visa alla inlägg
  • Halal

Tips på hur jag ska berätta för familjen om giftemål?

Fanns ju ingen bra kategori alls för denna tråd, nu till ämnet!

Jag och min fästman har genomgått hindersprövningen nu, så nu väntas bara att sätta ett datum för borglig vigsel. Men, min familj vet inget om och jag är så nervös för att berätta, jag vet inte varför, för när vi förlovade oss så vart alla jätte glada och dom vet att nästa steg är giftemål iom att vi är muslimer. Men jag är så himla nervös för att berätta för jag vet inte vad det blir för reflektioner! Sammanlagt har jag och min man varit tillsammans i snart 4 månader, såklart det har gått fort, men ingen av oss tvekar alls på detta, iom att vi är helt säkra på varandra, vi är muslimer, vi vill börja vårt liv tillsammans, så vad är det att vänta på. Vi ska som sagt ha en Borgligvigsel och vi vill gärna ha den om ca 2 veckor, min tanke är att ha i min mormor och morfars trädgård men ingen vet ju något och är så nervös för att fråga och berätta! Sedan så ska vi vigas utav en imam, och sedan är planen att eftersommaren åker all vi till hemlandet och har en stor fest. Det är den festen som blir som själva bröllopet hade vi tänkt. För borgligvigsel och vigsel av imam gör vi nu för att vi lever halal såklart, så vi vill börja skaffa familj.

Ursäkta om texten är luddig men hoppas någon kan komma med förslag och kanske lite tips på hur jag ska berätta osv? Kram allihopa

Svar på tråden Tips på hur jag ska berätta för familjen om giftemål?