• Dani84KR

6 missfall...

Hej.

Efter 6 missfall på 2,5 år, är jag påväg att påbörja en utredning. Men väntetiden är lång och jag är sååå trött och deppad. 

Jag känner inget hopp för något positivt resultat. 

Vad kan vara felet, är det någon som varigt i liknande sitts och har en positiv historia att dela med sig?
    Har någon genomgått en missfalls utredning, vad händer under den?

Kram på er 

• Svar på tråden 6 missfall...
  • Cowgirl

Jag har ju haft lätt att bli gravid men inte fått behålla något Nu tänkte vi hoppa över en månad för att se om det gör någon skillnad. Jag har alltid haft superregelbunden mens och trodde därmed att jag skulle ha koll på "säker period 'också så det har varit oskyddat en gång. Borde fått mens igår men den har inte dykt upp, känns dock lite som den är på g och inga grav.symtom. Ja ja, det är nog EGENTLIGEN inte ett eventuellt uppehåll det hänger på, får man hoppas...

Lycka till, allihopa!

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Dani84KR

nu väntar vi bara... 

en liten del av mig hoppas de blir något och en liten del tänker negativt och om det blir så kommer det säkert sluta i MF igen, bäst o vänta till utredningen.

Men om det skulle bli något.

trombyl och progesteron 

Hur fick ni era läkare att skriva ut det?
    Läser om många som det har hjälpt, så vem vet det kanske hjälper mig.

tack

• Cowgirl

Åh, denna hemska VÄNTAN... Jag ska försöka få testa progesteronvagitorier tänkte jag, tror tyvärr inte så mycket på utvärtes behandling. Ringde gyn idag och det går inte ens att komma fram där så det var inte så framgångsrikt.

Anledningen till att de är restriktiva med att skriva ut t ex prog och Trombyl är nog att det saknas bra vetenskaplig dokumentation vid användning mot upprepade missfall utan uppenbar orsak. Användning vid t ex IVF är ju en annan sak, då har man oftare ett identifierat problem. Det som är till vår fördel är att de flesta faktiskt lyckas till slut!

• annsansa

Har hängt med i tråden ett tag...

Jaha... hemkommen efter att blivit skrapad igår efter ett ytterligare ma/mf ???? blir nr 8 då... så ingen bebis denna gång heller och nu gick jag ända till v 10 denna gång. Mina tidigare mf har varit i v7 typ :-/ 

Hemsk upplevelse med katastrofal personal och andningsuppehåll och intensivvård. Blir nog en lex Maria av allt :-/ 

Så nytt försök för mig. Tänker inte.vänta på mens utan vill köra igång direkt men skippar är testerna denna gång. Hoppas att det kan gå fort nu och att nästa bebis vill stanna ???????? 

Kram på er alla

• Dani84KR

Hallo
    Verkar inte bli något men blev nyfiken efter att gubben påpekade att brösten ser större ut.
    Jag tycker testet ser negativt ut

En del av mig är ju glad för jag vill gå på utredningen och hitta vad som är fel på mig så vi kan få en bebis.
    En del av mig blir alltid ledsen av negativa test.
    Ja ja semester tider slappna av lite försöka tänka på oss lite.

Trevlig sommar till er alla

• Mytime
    Ellen85 skrev 2015-06-15 23:34:57 följande:

Mitt tredje missfall är nu på g.. Har försökt i nästan ett år innan jag blev gravid! Såklart överlycklig då men sen kom miss fall på missfall inom loppet av sju månader!! Håller på att gå sönder i själen.. Varför kan jag inte behålla att barn efter vecka 5?? Någon Som vet något?! Har endometrios oxå.. Kram till alla er som försöker jag vet vilket helvete det är!!!

Funderar på om de hänger ihop me endometriosen.

Ja har en dotter på 7,5år o innan hon föddes hade ja inga besvär alls.
    Efter den graviditeten började helvetet o för ett par år sedan konstaterades endometrios.

Blev spontant gravida för ungefär ett år sedan men slutade med tidigt missfall i V5-7 någonstans.

Nu innan sommaren gjorde vi vårt första ivf-försök o även nu slutade det i missfall i V5-6.

Har hört nån gång att de kan va svårare att behålla en graviditet med endometrios, vet du nåt om de?
  • che71

Ja endometrios kan försvåra det. Så har jag förstått det i alla fall. Flera i Atentråden vet mycket mer om det eller kolla fertilitetsguiden. se

• nuharjagbytt

Det låter som ni är förbi detta i era utredningar men vill påpeka att urinvägsinfektion kan vara boven.

En bekant gick med urinvägsinfektion som hon inte kände av. När den behandlades slutade missfallen. Är inte så nära att jag vet några detaljer men värt att kolla upp.

• LitenSnigel

7 missfall på 2 år här. Missfallsutredning visade på en kromosomavvikelse hos min man (balanserad translokation). Men endast 1 på 600 har detta.

• Dani84KR

Jippi!
    Då var det dax äntligen fick jag tid, känns skönt att veta att vi är påväg att något händer.
    31 augusti hos dr. Milan Milenkovic
    hoppas att de inte är något jätte svårt och jobbigt så vi kan få starta våran familj <3 

• Snusann

Någon här inne som fått prednisolon utskrivet? Försöker få min läkare till detta då jag tror att jag har ett överaktiv immunförsvar som är orsak till mina 9 missfall. Jag tar gärna ett namn på den läkare som skrivit ut prednisolon, min läkare vill gärna ta kontakt med någon läkare som skrivit ut detta för att kunna ta reda på ev dos osv.

Vad hjälper progesteron till med?

Jag testade innohep samt trombyl vid förra graviditeten men det hjälpte tyvärr inte.

• che71
    Snusann skrev 2015-08-24 16:26:05 följande:

Någon här inne som fått prednisolon utskrivet? Försöker få min läkare till detta då jag tror att jag har ett överaktiv immunförsvar som är orsak till mina 9 missfall. Jag tar gärna ett namn på den läkare som skrivit ut prednisolon, min läkare vill gärna ta kontakt med någon läkare som skrivit ut detta för att kunna ta reda på ev dos osv.

Vad hjälper progesteron till med?

Jag testade innohep samt trombyl vid förra graviditeten men det hjälpte tyvärr inte.

Tyvärr har jag ingen läkare som skriver ut det men det kan köpas receptfritt i Grekland. Jag gjorde immunutrednng hos Dr D i Aten o fick ta Intralipiddropp, prednisolon, Fragmin o trombyl o lyckades få barn efter 6 missfall.
    Just Intralipiddropp är nog det viktigaste.
  • Kristina Liljas

Hej och ja..

Ja, jag hade fem missfall (alla mellan v 8-13) innan jag fick vår efterlängtade son Adam. Efter en massa utredningar och research så tog jag saken i egna händer och självmedicinerade med lågdos kortison, heparin och levaxin. Mitt råd: ge inte upp, lita inte blint på läkare och fortsätt våga/orka att kämpa och tro. Min resa är lång och tung, men värt allt. Jag delar gärna med mig mer information. Styrkekram! Kristina

• Cowgirl

Grattis till att ha lyckats till slut Kristina!

Funkade det på första försöket med "självmedicineringen"? Har du också haft lätt för att bli gravid men haft svårt för att behålla?

• KristinaHK

Ja, det funkade direkt med medicineringen! Aldrig en graviditet utan det igen.

Jag har blivit gravid väldigt lätt alla 6 gångerna men fått missfall mellan v7 och 12. Alla gångerna har de sett hjärtat slå vilket i sig borde minska risken för missfall markant, så det var tydligt något annat som inte stämde. 

Jag var ju tacksam att jag kunde bli gravid så lätt, men också oerhört påfrestande att konstant vara gravid första trimestern och all ångest det innebar, och sedan genomgå missfall efter missfall.. Min kropp och själ var som en trasa. Fruktansvärt jobbigt och slitsamt.

Men SÅ värt nu när jag har mitt lilla hjärta som sover bredvid mig i sängen <3

• KristinaHK

@snunsann - jag hade turen som hade läkare i familjen som skrev ut prednisolon åt mig. Men innan dess hade jag utretts av flertalet läkare utomlands (USA, Hong Kong och Australien) och gjort en mängd research så jag visste exakt vilken dosering jag skulle ta.

• Rosen3

Hur har det gått? Har oxå haft 6 missfall och testat olika mediciner :(

Svar på tråden 6 missfall...