Missfall igen trots fragmin behandling
Tredje missfallet nu, första med fragmin behandling för det upptäcktes att jag har antifosfilipid antikroppar.
Nån mer som fått missfall trots behandling ni trodde på? Känns så hopplöst
Tredje missfallet nu, första med fragmin behandling för det upptäcktes att jag har antifosfilipid antikroppar.
Nån mer som fått missfall trots behandling ni trodde på? Känns så hopplöst
Ann; ja, enligt studier ger ivig och IL samma effekt. Svårt att få ivig i Sverige men IL kan du nog alltid hitta nån som ger. Bor du i Sthlm? Här har vi dropphjälp iaf! Ivig är verkligen dyrt, inte värt att fundera på det innan du testat IL. Nej, IL skadar inte för det balanserar immunförsvaret. Vill du inte ta USA immuntesterna så kan du börja med att prova ta IL i början av cykeln, vid äl (eller ÄP) och vid plus.
Ann; ja, enligt studier ger ivig och IL samma effekt. Svårt att få ivig i Sverige men IL kan du nog alltid hitta nån som ger. Bor du i Sthlm? Här har vi dropphjälp iaf! Ivig är verkligen dyrt, inte värt att fundera på det innan du testat IL. Nej, IL skadar inte för det balanserar immunförsvaret. Vill du inte ta USA immuntesterna så kan du börja med att prova ta IL i början av cykeln, vid äl (eller ÄP) och vid plus.
När jag börjar blöda nu då *gråt* ska jag ta IL redan då inför nytt försök om vi försöker utan att vänta en mens emellan?
Che, kunde ni försöka direkt igen efter det sista missfallet med all behandling? Eller väntade ni en mens emellan?
che; ja, tiden går fort! Å stackars dig, jag kan bara ana hur jobbigt det måste ha varit med dina besvär efter förlossning. Och så säger dom att vaginal förlossning är mindre risk - struntprat! Har läst (och hör flera väninnor) som fått olika typer av problem efter förlossning. Jag hoppas du kommer till operation om det är det du vill och det kan hjälpa. Verkligen inte roligt att känna sitt underliv hela tiden....ta hand om dig! Vi testar om vi kan få syskon men mitt immunförsvar har verkligen gått till försvar....tror inte bara IL (och det andra gamla) hjälper längre Men blir det inte så blir det inte, vill är så tacksamma över att ha vår tjej.
När jag börjar blöda nu då *gråt* ska jag ta IL redan då inför nytt försök om vi försöker utan att vänta en mens emellan?
Åh vad rörigt allt känns. Men 20-25.000 kr är det inklusive konsultationer då eller hur mycket av det kan tillkomma? Nästan så jag snart drar till Aten iaf.
Min läkare är på spec Mvc och har varit väldigt tillmötesgående hittills och hon har även kontakt/samarbete med en expert i Gbg gällande mig. Jag hoppas så att de kan hjälpa till iaf... Har redan mailat och förberett ungefär vad jag är ute efter ska träffa henne på fredag.
Che vad tråkigt att de nekade dig snitt! Riktigt dåligt faktiskt, och nu får du dras med problem också..
Jag kommer vägra föda vaginalt om jag lyckas behålla ett barn igen. Jag har förlorat ett barn och även om det inte var i samband med förlossning så är jag livrädd för allt som kan hända. Har då även en vaginal förlossning som gått bra innan, även om jag också hade besvär nästan ett år efter... Andra barnet akutsnittades. Då var jag mest rädd för snitt... Så uppfattningen har ändrats. Svävar inte på några rosa moln här längre inte, är alldeles för medveten om allt som kan hända. Vill bara få ett friskt syskon till min levande dotter som blev berövad sin syster. Sen kommer jag då aldrig ge mig in i detta igen.
che;å du, jag lider verkligen med dig! Och blir så arg!! Att det ska vara så svårt ibland att få snitt! Jag förstår dig precis vad gäller förlossningsskador, de var jag också jätterädd för. Jag hoppas innerligt att du blir av med dina symptom och kan bli gravid igen om du skulle vilja? Du har ju inte haft svårt att bli gravid så du hinner ännu! Stor styrkekram
Ann; å vilken sorglig historia Ledsen att höra att du förlorat ett barn, föräldrarnas värsta mardröm...
Jag vet inte vad D tar idag betalt men ja jag betalade totalt ca20000 sek....? USA testerna går väl på ca 8000 SEK? + resa+ hotell + uppföljning tills man blir gravid (6000 SEK idag?). Plus om man ska ta mer 'vanliga' blodprov som man inte tagit i Sverige (men det hade jag gjort). Om du vill 'prova' ta dropp (eftersom du blir lätt gravid) så kan säkert nån köpa några påsar till dig från Aten. Om du alltså har nån som kan ge dig droppet? Jag skulle ta ett dropp redan i början av cykeln och ett vid äl. Och så vid plus och därefter var 3-4 vecka.
Det är verkligen en mardröm... Och alla immunproblemen började där, hon fick hjärtfel pga några antikroppar jag har. Och nu bara missfall på missfall. Mycket ska man allt kämpa... Första dottern var inga problem alls. Kroppen är en mystisk sak.
Tack det var ju en idé att be någon köpa med drop till mig. Visst behöver man nål o slang o sånt också. Hur får man tag på det? Har en kompis som är läkare som jag hoppas kan/vill sätta droppet isf.
Ok så plan A: övertala min läkare till behandlingen
Plan B: be nån köpa med sig från Grekland
Plan C: åka till Aten själv o köra hela baletten
Bra att ha lite planer/back up planer
Ann C så hemskt att du förlorat ett barn. Så ledsen för er skull.
Hur gammal är din flicka nu?
Vad hade du för besvär efter den första vaginala förlossningen?
Är det helt bra nu?
Ska Fragmin hjälpa mot detta med antikropparna som orsakade hjärtfelet på din andra dotter?
Då verkar du i alla fall ha en bra läkare som kanske kan hjälpa dig med recept på IL dropp o recept på droppaggregat/slangar o koksaltpåsar (eller beställa på nätet, fråga i Atentråden)
Ja det mesta kan ju köpas i Aten.
Kolla på lifeclinic.se vad det kostar nuförtiden. Det är ju Mars 2013 vi var där o inkl 1 dropp på plats (på hotellet, lite annorlunda upplevelse!!) o alla prover o VUL o Dr D konsultation
Description
Price (?)
Total amount due (?)
IMMUNE SUPPORT medical fees
650
650
Chicago blood tests
850
850
Courrier FedEx
50
50
Consultation
150
150
Greek blood tests
200
200
IL infusion
200
200
IL bag X 1
35
35
Total:
2135
Det var inte meningen att det skulle ta sådan plats med Dr Ds räkning!! Så såg det inte ut när jag kopierade..förlåt!
Ann; å stackars dig, vilken otur med din andra graviditet/dottern. Beklagar verkligen. Många undrar ju varför de blir en gång gravida utan problem och sen andra gången lyckas de inte...kroppen kan bilda många olika typer av antikroppar efter en graviditet. De är inte så att ni hade olika rhesus? Bra med planer, låter vettiga. Jag tog annars IL hela graviditeten och pga din bakgrund så skulle det säkert vara en bra ide. Och prednisolon också och fragmin förstås. Du kan säkert köpa till dig D:s immunfollow up efter att du lyckats bli gravid (om du inte åker till Aten för tester). Då behöver du ta blodprover (enligt hans schema) men han kunde kanske följa upp dig på det sättet?
Min levande dotter fyllde precis 3. Min ängel skulle fyllt ett för två veckor sedan... Bara det är en jobbig period nu, hela maj förra året bodde vi på sjukhuset tills vi fick låta henne somna in
Tyvärr hjälper inte fragmin mot ssa och ssb antikropparna som orsakar hjärtfel, jag har 20% risk att det händer igen. Hjärtfelet brukar utvecklas runt v 18-24 och då kommer det bli täta kontroller, ser man att det är på gång får man kortison (inte pred utan annan sort som ska gå via moderkakan) det är moderkakan som blir inflammerad och detta orsakar hjärtfelet... Man kan leva med hjärtfelet med, med pacemaker. Men eftersom ingen hade koll på E i magen så fick hon ju ingen chans och var väldigt svag när det upptäcktes och de tog ut henne. Hon fick sin pacemaker två timmar gammal men det som hände sen var att hon fick en infektion/blodförgiftning som hon inte klarade kämpa emot.
Efter min vaginala förlossning sprack jag och blev sydd, kände av det många månader till jag helt plötsligt råkar känna att något hänger ut där! Det var en slemhinneflik som fick brännas bort senare.
Tack för all info tjejer!!
Ja kanske kan man kontakta dr D ändå för att följa upp? Kanske ska ta en konsultation och se vad han säger.
Vad är rhesus?
Ska ju tillägga med Che att mina små problem efter min vaginala förlossning går ju inte att jämföra med det du får utstå. Det blev ju lätt avhjälpt sen när jag märkte vad det var. Jag hoppas verkligen du får hjälp med det nu!! Inte roligt alls...
Uppdatering: hoppar på plan C direkt och ska prata med dr D nästa vecka.
Blev bara ledsen idag när min läkare tyckte jag borde va beredd på att det kanske inte blir några fler barn!! Fick tid till Lennart Blomqvist men känns inte som att det kommer ge så mycket mer. Hej då Sverige, hej Grekland!