Missfall igen trots fragmin behandling
Hej!
Känner igen mig men vill ge dig hopp.
Jag fick barn efter 6 missfall.
Efter det 3:e (ett av de hade vi sett hjärtat slå på VUL i v 8 o det blev ändå missfall sen i vecka 11 ) gjordes en missfallsutredning som visade APC resistens.
Jag fick Fragmin o var så glad, nu skulle det ju fungera...men nej 3 missfall till blev det. Efter det 5:e reste vi till Aten o gjorde immunutredning (som visade högt tnf a)
o så blev jag gravid igen o behandling sattes in så fort som möjligt (Intralipiddropp, Fragmin, Prednisolon, Trombyl,progesteron) men det blev ändå missfall, den gången visade VUL ofostrig graviditet i v 9 som blödde ut en vecka senare.
Så blev jag gravid igen, för 7:e gången, på min 42 års dag o äntligen gick det vägen.
Med samma behandling...(bla.prednisolon till v 23 o Trombyl till v 35 o
Fragmin till v 37) o varje VUL var så nervöst o sen när jag kände bebisen i magen...helt otroligt...men kollade alltid efter blod på pappret...oron satt i o inte så konstigt efter allt vi gått igenom.
Vår lilla flicka fyllde nyss 1 år.
Det tog nästan 4 år att få barn för oss, från det vi började försöka med ÄL tester.
tips: fertilitetsguiden.se
(Eskimå fiskolja o tomatjuice tog jag också förresten)
Hur gammal är du?
När sattes Fragmin in?
Jag hade Fragmin från 1 vecka efter ÄL varje månad vi försökte, alltså nästan 1 vecka innan BIM o sen stoppade jag ifall mensen kom o så på det igen nästa månad (även prednisolon tog jag från precis innan ÄL)
Dr D i Aten hjälpte oss. Du kan läsa mer i Atentråden.