Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Novembersmile: Vad tråkigt att läsa att de plötsligt ändrar förutsättningarna för er och inte ger hjälp med pergotime om man redan har ett barn. Är helt absurt att det skiljer så mycket kring reglerna för vilken hjälp man kan få både med första barnet och sen syskon. Borde ju vara samma var man än bor men så är det ju verkligen inte.

Förstår att det känns svårt at acceptera att det kanske inte blir fler barn. Vet inte om jag hade varit beredd och gå vidare till ivf nu om det inte hade fungerar med pergotime. Tyckte det var tillräckligt tufft och tror inte att jag hade orkat med ivf också. Men är ju omöjligt att säga säkert hur jag gjort. Vet man att problemet är att man inte har egen ägglossning så borde det ju vara bättre att först testa med pergo istället för att gå direkt till ivf.

Det finns ingen privat gynmottagning i närheten av där du bor? De kanske kan hjälpa till med pergo.

• Solrosen 83

[quote=76700853][quote-nick]Novembersmile skrev 2016-06-10 15:05:13 följande:[/quote-nick]

Trodde ägglossning varit. Men fortsatte testa utifall att.. Och jag tror minsann det är positivt det sista va? I Förrgår tog jag den ovanför tror jag.[/

Ser ju definitivt positivt ut det sista. De andra skulle jag säga inte är det. Mina test såg ut som de tre första hela tiden pga pcon men när det sen väl blev positivt vid äl så kom väldigt snabbt ett starkt streck precis som ditt sista test. Så fortsätt med sexandet så håller vi alla tummar och tår att det tar sig nu.

Dotter nov 2013. Mf aug 2015
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-10 19:52:09 följande:

Ja detta streck kom på direkten så jag hajade till. För på alla andra jag tagit så har det tagit 3-4 min innan det synts. Så jag hoppas hoppas! Har inte haft sex sen i måndags. Men om äl test är positivt idag så borde ju äl inte varit än. Så jag är väl inte för sent ute om vi ligger idag o i morgon?

Son född aug-13
    Idag och imorgon borde ju vara fullt tillräckligt. Äl lär ju som tidigast varit någon gång efter du tog det här testet idag. Lärde mig hur jag skulle tolka de billiga äl-stickorna genom att använda digitala någon cykel och se hur de billiga reagerade när det digitala var positivt. Var då just skillnaden i hur snabbt strecket kom fram som var tydlig.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-21 17:57:20 följande:

Tjejer... jag tror jag är gravid! Svagt svagt rosa streck på stickan idag. Äl+ 10-11.

Måste prova testa i morgon igen med morgonurin. 

Hjälp. måtte detta vara sant!! 

Sprang ner till mannen och frågade honom om jag såg i syne. men han såg också. 

Åh vad spännande! Håller tummarna att det stämmer och att du får ett starkare test med morgonurin. Min mobil ör inte den bästa att kolla bilder på så vågar inte säga så mycket om testet men tycker mig ana något där också.
    Dotter nov 2013. Mf aug 2015. Bf 09 aug 2016
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-22 06:12:00 följande:

Vi sexade varannan dag för att vara säker! Och uppenbarligen har det tagit sig nu!!

Jag är gravid! Woho!

Son född aug-13
    Grattis! Antar att morgontestet var starkare så du nu känner dig säker? Håller alla tummar och tår att fröet nu får stanna kvar hela tiden denna gången.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-23 13:21:09 följande:

Tog ett cb precis! Visst är det positivt ?

Ja det är ju helt klart positivt. Grattis!!
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-25 14:15:47 följande:

Visst är de övre lite starkare? Törs inte ta digitalt utifall det står " inte gravid " :s

Tycker också det övre ser lite starkare ut. Försök och inte oroa dig så mycket och testa hela tiden. Vilken dag efter ägglossning är du på nu? De digitala brukar ju kunna ge utslag rätt tidigt och då behöver man inte fundera på om det är ett streck eller inte.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-25 14:59:10 följande:
    troligtvis äl +14 .

hoppas du har rätt !
    Son född aug-13
    Då borde ju definitivt ett digitalt ge utslag då du ju är på bim idag eller hur långt brukar du ha från äl till mens?
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-26 07:09:38 följande:

Nu tänker jag inte testa mer! Hoppas det växer som det ska och att pyret stannar! :)

Åh vad härligt att se! Stort grattis!!!

Vet att det är lättare sagt än gjort när man varit med om att det inte vill stanna kvar men försök slappna av nu och njut av att du faktiskt är gravid. Kommer att fortsätta hålla tummar och tår här för att pyret vill stanna kvar. Är verkligen din tur och få lyckas nu efter alla motgångar!
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-26 15:13:33 följande:

Lycka kan vända fort! :(

Har mensvärk och det har kommit lite blod :( när fan ska det bli min tur egentligen? Jag ger upp nu tror jag! Blir så ledsen :'(

Son född aug-13
    Åh nej!!! Behöver ju inte vara kört om det inte fortsätter men förstår att det känns så. Stora styrkekramar till dig!
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-26 20:19:30 följande:
    Hade jätteont i magen tidigare, som kraftig mensvärk och det kom rosablandad flytning. Sen kom det blod. och nu gör det inte ont längre + att det kommer ganska lite blod.. det är ju klarrött men det räcker med trosskydd.. Kan det bli så ?

Räknade med att få som sist. Syndafloden med klumpar och magplågor ett dygn. 

hur har du haft när du hade ditt/dina(?) missfall? 
    Son född aug-13
    Mitt började med brunaktiga flytningar som sen blev mer. Har för mig att det var ca 1,5 dygn efter det började som det kom mer kraftig blödning som en väldigt kraftig mens och med en del klumpar. Fick rätt ont då också men har inte för mig att det gjorde så ont först. Fick rätt snabbt en tid hos gyn så de kollade med vul och konstaterade att de inte kunde hitta något.

Sägs ju att man kan få en mindre blödning i samband med att mensen skulle komma. Men är nog tyvärr inte mycket mer och göra än att vänta och se vad det blir av det. Ring och hör med din gyn imorgon om du kan få komma dit och kolla. Tänker fram för allt om det inte blir mer så du får veta hur läget är.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-26 21:57:33 följande:

Ok! Ja får avvakta. Men är 100 på att det är MF.

Tråkigt! Nu blir det ingen mer Pergo på ett tag. Orkar inte hålla på såhär månad efter månad.

Son född aug-13
    Hur går det för dig? Fortsatt blöda idag?

Förstår att du inte känner att du orkar fortsätta försöka mer. Tar otroligt mycket energi med pergobehandlingarna och att hela tiden gå och hoppas och känna efter symptom.
  • Solrosen 83
    telly skrev 2016-08-24 21:28:01 följande:

Hej!

Fick barn med hjälp av Puregon men nu vill inte landstinget inte hjälpa oss eftersom vi redan har ett barn. Hur kan ni andra få hjälp när ni redan har barn? Jag behöver ju inte ens ivf...

Bor i Dalarna om det är nån annan därifrån?

Tyvärr är reglerna i olika landsting väldigt olika kring vilken hjälp man får. Gäller ju både det här med hjälp när man redan har barn och de som är barnlösa. Borde ju få samma hjälp oavsett var man bor men så är det inte i dagsläget.

Jag bor i Örebro landsting och här var det en självklarhet med hjälp med pergotime när vi ville ha ett syskon.
  • Solrosen 83
    Newbie84 skrev 2016-09-03 08:06:02 följande:

Jag har haft hög fertilitet med Cb ägglossningstest i 8 dagar och idag har jag maximal fertilitet på cd22. Har käkat en pergotimekur, någon mer dom varit med om så här sen ägglossning?

Jag hade äl runt cd 20 vid alla de kurer jag tagit med pergotime.
  • Solrosen 83
    Newbie84 skrev 2016-09-04 21:13:01 följande:
    Blev själva mensen uppskjuten också då?
    Ja den kom ca 14 dagar efter ägglossningen så hade långa cykler.
  • Solrosen 83
    Newbie84 skrev 2016-09-04 23:00:33 följande:
    Ah typiskt, hur många kurer tog du innan du blev gravid?
    Ja segt med långa cykler men inte helt ovanligt att äl kommer senare när man äter pergo har jag för mig att jag läste någonstans.

Med första barnet blev jag gravid på tredje kuren. Nu med andra tog det sig också på riktigt tredje kuren men hade ett missfall innan. Första kuren äl men inte gravid. Sen en cykel utan pergo pga semesterstängt som jag blev gravid spontant men fick mf. Sen hamnade kroppen helt ur fas och nästa pergokur gav ingen äl. Kuren efter äl ich gravid.
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime