Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Novembersmile skrev 2015-12-20 21:07:59 följande:

Hur går det för dig solrosen? Vilken v är du i?

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
    Det går bra. Precis gått in i v 7 idag. Känner verkligen av graviditeten denna gången och mår inget vidare. Varit väldigt illamående och trött i veckan och nu i helgen är jag helt slut och orkar inte göra något alls annat än ligga på soffan. Men förhoppningsvis vänder det snart så får mer energi igen. Får lite dåligt samvete för dottern när jag inte orkar med något här nu runt jul.

Håller alla tummar här för att det lyckas för dig denna kuren.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-12-21 18:59:56 följande:
    åh vad härligt. ska ni på något ultraljud? Hoppas allt går bra .

Ja, vi får väl se, måste ju ha haft ägglossning jättesent förra cykeln. typ dag 28. hoppas på äl nästa helg ;)
    Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
    Nej inget ul inbokat men vi kommer att göra kub runt v 12 så inte jättelänge tills dess. Har tur och bor i landsting där alla erbjuds kub. Gjorde det med dottern och längtar tills det är dags så man får se att allt ser bra ut.
  • Solrosen 83
    Majamy skrev 2015-12-22 16:19:59 följande:

Hej!

Jag har fått missfall, började blöda idag massa värk. :(

Så jobbigt och kämpigt.

Åh nej! Så lessen för din skull. Vet ju precis vad du går igenom och hur jobbigt det är. Tillåt dig att vara ledsen och ta hand om dig själv nu. Stora styrkekramar!
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-01-22 14:36:51 följande:

Här har vi bestämt oss för att pausa lite i bebisverkstaden. Kör igång i mars igen. 
    Fick ingen äl denna månad och därför heller ingen mens.. Och jag har just kommit igång med träningen igen och har en del roligt planerat i början på mars. Så vi pausar i februari. Sen får vi se hur det går :)

Son född aug-13
    Låter som en bra idé med en paus när ni har mycket annat på gång. Trist att det inte blev någon äl nu sista behandlingen. Håller tummarna att det går bättre när ni bestämmer er för att göra nästa försök. Hänger kvar här i bakgrunden och hoppas på positiva besked från er andra som kämpat samtidigt som oss.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-02-28 21:20:44 följande:

Nu är det dags igen! Börjar primolut i morgon och hoppas på äl i slutet på mars. Nu ska vi lyckas!

Son född aug-13
    Åh vad spännande att ni är igång igen. Håller tummarna stenhårt för att det lyckas denna gången!
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-03-29 21:29:21 följande:

Hoppas på ägglossning i dagarna. Har haft smärta och obehag i vänstra äggstocken i 2 dagar nu. så kanske kanske. Men vi får väl se om si så där 2 veckor.  VILL så gärna att det ska ta sig. Vi har snart hållit på 1 år och önskar och drömmer om livet som 2 barnföräldrar. 

Hur går de för dig solrosen? Vilken vecka är du i? Du måste ha gjort rutin ul ? :) 

Son född aug-13
    Håller alla tummar och tår stenhårt här att det blir äl denna cykeln så du kan få ett fint plus.

Har gått in i v22 idag så drygt halva tiden har redan gått. Tiden går så otroligt fort denna gången. Var på rul förra veckan och fick se vår lill* bebbe. Allt såg jättebra ut så det var skönt att höra.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-04-16 08:02:43 följande:

här kom mensen med dunder och brak. Så denna gång hamnade vi på 35 dagar. Kände ju så tydligt av ägglossningen för 2 veckor sen. Men nää. så nu funderar jag på att köra en till pergokur direkt och funkar det inte då så får vi ta ställning till om nåt annat funkar bättre. 

Son född aug-13
    Nej vad tråkigt!

Positivt dock att du kände av ägglossning denna gång och att den verkligen verkar ha varit då du fick mens nu 2 v efter.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-05-02 13:06:59 följande:

Har ni brukat få huvudvärk av Pergo? Är på cd 17 idag och har haft hemsk huvudvärk några dagar.

Har inte brukat haft det innan.

Son född aug-13
    Har inte heller för mig att jag haft huvudvärk när jag ätit pergo. Fast du måste väl ha ätit färdigt kuren sen ett tag tillbaka?
  • Solrosen 83
    snosan skrev 2016-05-21 14:11:23 följande:

Törs man hoppas? Fick nyss pos på 2 stickor! Vet ej hur man får upp bilden bara

Åh vad spännande! Håller alla tummar här.

Om du använder mobilappen så har du iaf i iphone en blå kamera längst ner till vänster när du har rutan där du skriver inlägg öppet. Ligger bredvid skicka knappen. Klickar man där kan man lägga till bilder från sitt album.
  • Solrosen 83
    snosan skrev 2016-05-22 11:30:39 följande:

Jag törs nog tro det :)

Hoppas pyret får stanna!

Grattis!!! Håller alla tummar för att pyret stannar kvar!
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime