Inlägg från: Novembersmile |Visa alla inlägg
  • Novembersmile

Syskonförsök med pergotime

Tack! Men ropar inte hej än! Nästan så man är inställd och gruvar sig för missfall igen! Typ att det är för bra för att vara sant. Men vi håller tummarna att testen blir starkare och att vi får bli 2 barnsföräldrar i mars!

snosan skrev 2016-06-22 12:49:22 följande:

Grattis!! Va roligt! :) så kul att Det tog sig! Vänta med att testa igen en vecka så ser du att det ökat! :)

Son född aug-13
  • Novembersmile

Tack! Hoppas lilla fröet vill stanna! Upplever trötthet, öm i brösten och stickningar / mol i mage !

Solrosen 83 skrev 2016-06-23 15:47:49 följande:

Ja det är ju helt klart positivt. Grattis!!

Son född aug-13
  • Novembersmile

Åh jag blir så trött på mig själv. Nyfiken så ville kolla om testen ökar. Testlagret var det lika svagt på som innan, men clearblue var aningen starkare. Tidigare när jag testat med morgonurin har jag också fått svagt, och starkare på em. Varför är det så? Är så RÄDD för missfall! :(

Son född aug-13
  • Novembersmile

Visst är de övre lite starkare? Törs inte ta digitalt utifall det står " inte gravid " :s
    Son född aug-13
  • Novembersmile
    Solrosen 83 skrev 2016-06-25 14:54:10 följande:
    Tycker också det övre ser lite starkare ut. Försök och inte oroa dig så mycket och testa hela tiden. Vilken dag efter ägglossning är du på nu? De digitala brukar ju kunna ge utslag rätt tidigt och då behöver man inte fundera på om det är ett streck eller inte.
    troligtvis äl +14 .

hoppas du har rätt !
    Son född aug-13
  • Novembersmile

Jo tror äl var 11 juni. Inte säker! Men fick ju de där jättestarka ältestet den 10 juni.

Brukar ha varit 14 dagar mellan äl och mens.

Son född aug-13
  • Novembersmile

Ja men isf var det igår eller idag jag skulle haft den :/

Tar ett digitalt i morgon. Sen ska jag inte testa mera!

Längtar efter en bebis skrev 2016-06-25 23:00:05 följande:

Hm om du inte vet säkert , så tkr jag att du ska vänta tills du ska igentligen ha din beräknade mens..

Annars testa igen den 2 juli för du ska ha riktig stark plus och va säkert .

Son född aug-13
  • Novembersmile
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-26 08:18:05 följande:

Haha såå roligt grattiiis

Nu måste du berätta om dina symptom ? :)

Hade du några symptom redan några dagar efter ÄL // stickningar i magen eller ngt ? :)

Tack!  :)Känner typ inget.. Lite ont i bröstvårtorna och molvärk i magen på kvällarna. 
    Son född aug-13
  • Novembersmile
    Solrosen 83 skrev 2016-06-26 08:34:13 följande:
    Åh vad härligt att se! Stort grattis!!!

Vet att det är lättare sagt än gjort när man varit med om att det inte vill stanna kvar men försök slappna av nu och njut av att du faktiskt är gravid. Kommer att fortsätta hålla tummar och tår här för att pyret vill stanna kvar. Är verkligen din tur och få lyckas nu efter alla motgångar!
    Tack. Blir så glad :) ja nu må det väl vara våran tur att lyckas. Tänkte ringa gyn i morgon och höra om en tid för vul. 
    Son född aug-13
  • Novembersmile

Lycka kan vända fort! :(

Har mensvärk och det har kommit lite blod :( när fan ska det bli min tur egentligen? Jag ger upp nu tror jag! Blir så ledsen :'(

Son född aug-13
  • Novembersmile
    Solrosen 83 skrev 2016-06-26 15:46:06 följande:
    Åh nej!!! Behöver ju inte vara kört om det inte fortsätter men förstår att det känns så. Stora styrkekramar till dig!
    Hade jätteont i magen tidigare, som kraftig mensvärk och det kom rosablandad flytning. Sen kom det blod. och nu gör det inte ont längre + att det kommer ganska lite blod.. det är ju klarrött men det räcker med trosskydd.. Kan det bli så ?

Räknade med att få som sist. Syndafloden med klumpar och magplågor ett dygn. 

hur har du haft när du hade ditt/dina(?) missfall? 
    Son född aug-13
  • Novembersmile

Ok! Ja får avvakta. Men är 100 på att det är MF.

Tråkigt! Nu blir det ingen mer Pergo på ett tag. Orkar inte hålla på såhär månad efter månad.

Solrosen 83 skrev 2016-06-26 21:20:53 följande:

Mitt började med brunaktiga flytningar som sen blev mer. Har för mig att det var ca 1,5 dygn efter det började som det kom mer kraftig blödning som en väldigt kraftig mens och med en del klumpar. Fick rätt ont då också men har inte för mig att det gjorde så ont först. Fick rätt snabbt en tid hos gyn så de kollade med vul och konstaterade att de inte kunde hitta något.

Sägs ju att man kan få en mindre blödning i samband med att mensen skulle komma. Men är nog tyvärr inte mycket mer och göra än att vänta och se vad det blir av det. Ring och hör med din gyn imorgon om du kan få komma dit och kolla. Tänker fram för allt om det inte blir mer så du får veta hur läget är.

Son född aug-13
  • Novembersmile

[quote=76744647][quote-nick]Solrosen 83 skrev 2016-06-27 16:47:54 följande:[/quote-nick]Hur går det för dig? Fortsatt blöda idag?

Förstår att du inte känner att du orkar fortsätta försöka mer. Tar otroligt mycket energi med pergobehandlingarna och att hela tiden gå och hoppas och känna efter symptom.[/

Ja blöder idag med! Inte så mycket men som

En vanlig mens!

Son född aug-13
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime