Syskonförsök med pergotime
Hej. Är ny här. Får jag vara med och följa?
Jag har en dotter på 2,5 år som kom till efter fem månaders försök helt utan hjälp. För snart 17 månader sedan började vi aktivt försöka få syskon. Har tagit äl tester varje månad och får stegring men inget fastnar(eller så lossar inte äggen) Efter nästan ett år startade vi utredning och jag fick svaret att min äggreserv är låg och därav våra svårigheter att bli gravida. Startade dubbel kur pergo följt av ovitrelle i augusti och har nu gjort två omgångar med en vilande månad emellan, utan bebis-resultat. Efter andra pergo-omgångens vul upptäckte läkaren något som kunde vara en cysta. Fick göra cancer-test (som tack o lov var negativt men det skakade om en rejält.) Nu måste jag vänta till efter ny mens för att kontrollera om det hon hittade försvunnit annars får jag inte starta sista pergo-omgången. Enligt min gyn gör man bara tre pergo-omgångar sen tar man beslut om vad som händer sen. Och eftersom jag har låg äggreserv är det inte säkert att ivf är något alternativ för oss utan då är det bara att hoppas på spontan graviditet. Känns så hopplöst allting. Och har lite panik för det känns som tiden rinner ut. Ändå försöker jag att slappna av o inte tänka för mycket. Inte så lätt... Väntar nu intensivt på försenad mens (har bara kommit lite spotting). Borde kommit i torsdags. Gjorde negativt gravtest i lördags (äl+11) o idag är det måndag (äl+13)