Inlägg från: rasmusmamma2010 |Visa alla inlägg
  • rasmusmamma2010

Syskonförsök med pergotime

Hej! Får jag hänga på er här?

Jag har en dotter som vi fick med hjälp av pergotime. Nu är hon 18 månader och vi har vill gärna ha ett syskon. Vi har gjort enkelkurer med pergotime för att bli gravida men hittills har jag inte fått någon ägglossning av pergotime. Med dottern blev jag gravid på första enkelkuren med pergotime och strax innan jag började med pergotime så gjorde jag även en spolning av äggledarna. Hur ska jag gå till väga denna gången? Finns det några knep? Kan jag be min läkare om något speciellt som kan hjälpa oss?

• rasmusmamma2010
    Solrosen 83 skrev 2015-07-11 23:01:10 följande:

Du är så välkommen!

Trist att du inte fått någon äl av enkelkurerna nu. Hur många omgångar har ni kört? Vad säger läkaren om att du inte får äl?

Jag fick ingen äl av första enkelkuren men andra fungerade bättre. Frågade min läkare efter första kuren om dosökning och hon sa att de inte brukar öka dosen här förrän efter 3 misslyckade kurer. Antar att kroppen kan reagera lite olika från gång till gång.

Vi har kört 6 omgångar med Pergotime, en kur varannan månad ungefär. Fått äta Provera för att få igång en "mens" inför Pergotime. Min läkare eller kliniken vi går hos har sommarstängt i ett par veckor nu, så känner mig aningen övergiven. Går privat.
    ~ 2013-12-12 ~ 2012-12-14 ~ 2010-10-25 ~
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime