• Lisa88

Syskonförsök med pergotime

Letade precis efter en sån här tråd!

Efter 2 års försök, blev vi " oförklarligt" barnlösa, innan ivf så ville läkaren ge mig Pergotime, även fast ja hade regelbunden äl och mens, första försöket, GRAVID vår son föddes August -13.

Nu är vi inne i "bli gravid" bubblan igen, första kuren är tagen och väntar på Bim, konstigt nog - På Stickan 14 dagar efter äl.

Vill följa fler i min situation, precis som jag gjorde 2012??

Hoppet är de sista som överger en..
  • Lisa88

Va spännande ????

Men dubbel kur? Prövade du enkel först? Eller hur kom de fram till dubbel kur? ????

/Lisa

• Lisa88

Skulle inte vara massa ???? I början, undrar vart dom kom ifrån ????

• Lisa88

Tack solrosen83!

Är de inte konstigt att dom gör vul på mig efter tre hela kurer? (Jag är i Göteborg) vart håller ni andra til i landet?

/Lisa

• Lisa88

Ja, visst är det konstigt! Kanske för att dom trodde att Pergotime inte skulle ge någon speciell effekt? Utan att de va en del vi skulle få gjort bara? Äter ju inte Pergotime av dom "vanliga" anledningarna, om ni förstår hur jag menar..

Vi är på sahlgrenska i Göteborg..

• Lisa88

Ringde precis Sahlgrenska (reprodutionsmedicin) dom skriver inte ut Pergotime, även om dom vill.. utan pga. Att dom ska försöka hålla vårdgarantin. Skulle jag ringa min vårdcentral.. Kände en jätte besvikelse. De känns jobbigt att gå till min vårdcentral med detta ärende. Jag vill ha någon mer kunnig person, någon som vet vad detta innebär.

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime