Inlägg från: GlitterLina |Visa alla inlägg
  • GlitterLina

Syskonförsök med pergotime

Solrosen 83 skrev 2015-05-04 22:21:48 följande:

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

Kom till dessa två trådar :)

Ska se om jag lyckas skriva hela trådnamnen :)
  • GlitterLina

Jag tog min sista/tredje enkelkur. Så har äl nu i dagarna..

Pergotime har gett mig jättemycket huvudvärk

• GlitterLina
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-08 13:45:21 följande:
    GlitterLina skrev 2015-06-07 16:42:20 följande:

Jag tog min sista/tredje enkelkur. Så har äl nu i dagarna..

Pergotime har gett mig jättemycket huvudvärk

Hoppas det tar sig denna gången . Jag har fått en spontan äl ( om de nu var något ägg som släppte ) i helgen . Hoppas så att de blir något denna gången , om inte är det bara o börja med nästa omgång pergotime . Kram
    Tack :)
    När har du Bim?
    Kram
  • GlitterLina
    Novembersmile skrev 2015-06-12 23:26:57 följande:

Mens ikväll , så till veckan börjar jag min första kur ! Dubbelkur! ;) men hur ska jag räkna dagarna? Fick ju mens ikväll (vid 18) men ska jag räkna denna dag oxå? Eller börja räkna i morgon?

BF 2013-08-05
    Du räknar att dag 1 är första mensdagen. Inte dagen efter
  • GlitterLina
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-12 21:31:23 följande:
    20e :) du då ? Kram
    Du kanske får ett plus i midsommar present :)

Jag har Bim den 24de
  • GlitterLina
    Lisa88 skrev 2015-06-16 21:45:34 följande:

Tack solrosen83!

Är de inte konstigt att dom gör vul på mig efter tre hela kurer? (Jag är i Göteborg) vart håller ni andra til i landet?

/Lisa

Hoppet är de sista som överger en..
    Vilken gyn går du till?
    Jag går på Göteborgs Kvinnoklinik
  • GlitterLina
    Novembersmile skrev 2015-06-15 22:10:03 följande:

Jag ska oxå göra vul 25/6 :)) kul att vi ligger lika!

BF 2013-08-05
    Jag ska till gyn / vul 22/6 :)
  • GlitterLina
    Solrosen 83 skrev 2015-06-15 22:01:40 följande:
    Vad kul då ligger vi helt lika för jag börjar också ta min pergokur imorgon. Blir andra enkelkuren för mig denna gången. Håller alla tummar att det ska ge bättre resultat denna gången så att det blir äl nu.

Vill bara att mensen ska ta slut nu. Haft en jobbig mens nu efter en kur med Provera med kraftig blödning och väldigt mycket mensvärk.

Ringde min gyn idag och bokade in vul till cd 14 den 25/6. Ska du göra vul?
    Jag ska till gyn / vul 22/6 :)
  • GlitterLina
    Novembersmile skrev 2015-06-15 22:13:50 följande:

Hur ska man göra.. Kanske inte spelar nån roll .. Men jag fick ju mens i fredagskväll, ska jag då börja med pergon imorgon kväll? Eller kan jag ta tabletterna på morgonen ? Borde väl inte spela nån roll ? :)

BF 2013-08-05
    Du skulle börjat me din tablett idag. På mensdag 5.
    Nä tror det ej spelar roll PM du tar morgon eller kväll. Men smartast e nog att välja om du tar morgon röker kväll då att det blir ungefär samma tidpunkt varje dag
  • GlitterLina
    Lisa88 skrev 2015-06-22 09:53:36 följande:

Ringde precis Sahlgrenska (reprodutionsmedicin) dom skriver inte ut Pergotime, även om dom vill.. utan pga. Att dom ska försöka hålla vårdgarantin. Skulle jag ringa min vårdcentral.. Kände en jätte besvikelse. De känns jobbigt att gå till min vårdcentral med detta ärende. Jag vill ha någon mer kunnig person, någon som vet vad detta innebär.

Hoppet är de sista som överger en..
    Kontakta kvinnokliniken

gbgkk.se

Gå in där
    Lycka till
  • GlitterLina
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-22 16:29:16 följande:

Jag är så glad. Igår plussade jag äntligen . Vet dock inte än hur långt gången jag är då mina cykler varit långa , hade sist blödning 17 april . Så kan vara i v 9 redan . Syns lite på magen . Har trott att magen vuxit pga tabletterna men nu har jag förklaringen till de . Läkarbesök på torsdag för att se hur långt fram i graviditeten jag är . Håller tummarna för fler plus här nu . Kram

Men Gud så underbart :) grattis. Oj kan du redan va i v 9 :)

Men när åt du pergotime senast???
  • GlitterLina
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-22 20:48:00 följande:
    Hade blödning sist 17 april :). Tog ju gravtest där i maj när ja hade beräknad mens men negativa test , så 22 april åt ja sista kuren alltså :)
    Jisses så du har inte testat då sen i maj :)
  • GlitterLina
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-22 21:07:45 följande:
    Ja gjorde 2 test i maj med 4 dagars mellanrum , sen fick jag ju ett positivt äl test för 2,5 v sen . Mycket märkligt . Har dock läst att man kan få glad gubbe på äl test när man är gravid :). Jäkla tur jag inte började med provera iaf , hade förmodligen stött bort barnet då .
    Ja herregud vilken tur!!! Därför oxå jag fråga när du åt Pergo sist eftersom man ej ska äta dem om man e gravid. Spännande! Berätta när du vart på vul!
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime