• missanonym999

Tappat ögonfransar

Hej! (För er som läst förra tråden så tog jag bort den för att omformulera mig bättre)

Jag är en snart 16 årig tjej som sedan länge intresserat mig för att se bra ut och använda smink. Jag har alltid haft ljusa ögonfransar som pekat rakt ner så dom knappt syns, och det har fått mig att använda mascara men inte ens det räcker, så för att få resultat måste jag använda mig av en ögonfransböjare. Och det här med ögonfransböjaren har fungerat i snart 1 år, men tyvärr till en överdrift. För att få perfekta fina fransar har jag böjt dom både efter och före jag tagit på mascaran, och det har gjort ett fint resultat tills nu.. 

Nu, har jag inte många alls ögonfransar på ena ögat så det knappt går att använda mascara längre. Och jag som är så utseendefixerad så stör det mig enormt. Och jag vet, kalla mig dum idiotisk tonåring för att jag böjer fransarna med mascara på men jag trodde det var det enda sättet. 

Har nu inte använt smink på ett par dagar och det känns extremt obekvämt då det knappt ser ut som jag ens har fransar, men mina frågor till er: 

Vad hade ni gjort i en situation som denna? 
    Hade ni använt lösögonfransar? Är det bra eller sliter det ännu mer?
    Skulle du rekommendera fransförlängning?
    Kan jag fortfarande använda smink?
    Kommer mina fransar överhuvudtaget växa ut?

Jag kommer endast använda smink när jag träffar pojkvännen framöver och kom inte med snacket om att man är fin som man är och inte ens behöver smink nu för att jag ÄLSKAR verkligen att se bra ut, annars har jag mina "bad days". 

Jag vill även meddela att jag köpt hem en ricinolja för att ha hört att det ska vara bra för fransväxten, får se om det ger resultat.

Med vänliga hälsningar

• Svar på tråden Tappat ögonfransar
  • Birgitta02

Har samma problem. Efter cellgiftbehandlingar växte inte mina ut ordentligt. Funderar på fransförlängning. Men då bör man inte använda mascara om jag förstått rätt, och lite halvknepig skötsel. Lösögonfransar är kanske något för oss?

• missanonym999

Ja, faktiskt. Så vitt jag förstått det så behövs varken mascara eller ögonfransböjare om man har fransförlängning.

• Fjärilslarv

även ögonfransar växer i cykler precis som allt annat hår. I ditt fall så skulle jag köpa någon form av ögonfransserum, och sluta böj fransarna efter att du tagit på mascaran, det kan bryta av fransarna.
    Jag använder min ögonfransböjare varje dag, jag har långa fransar som är bonstyriga men mina fransar har inte brutits av, för jag använder den innan mascaran.
    Jag tar ett öga i taget.

• missanonym999
    Fjärilslarv skrev 2015-05-04 19:30:14 följande:

även ögonfransar växer i cykler precis som allt annat hår. I ditt fall så skulle jag köpa någon form av ögonfransserum, och sluta böj fransarna efter att du tagit på mascaran, det kan bryta av fransarna.

Jag använder min ögonfransböjare varje dag, jag har långa fransar som är bonstyriga men mina fransar har inte brutits av, för jag använder den innan mascaran.

Jag tar ett öga i taget.

Dock nu så har jag knappt ögonfransar på höger öga, eller jo men det är väldigt tunna och få så om jag sätter på mascara klumpar det lilla jag har ihop sig så det ser ut som 5 strån typ. Tror du jag kan använda lösögonfransar till det växt ut igen? För mina ögonfransar verkar tåla mascara men inte ögonfransböjare, och om jag inte böjer dom ser det ut som jag inte ens äger några fransar. Och jag vill jättegärna kunna använda smink :( åh vilket jobbigt läge, detta gråter mig till söms.
  • missanonym999

Hej, köpte en mascara från chanel som gav bra resultat, ett tag. Nu har jag tappat ännu mer fransar så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

• missanonym999

Hej, köpte en mascara från chanel som gav bra resultat, ett tag. Nu har jag tappat ännu mer fransar så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Svar på tråden Tappat ögonfransar