Inlägg från: Anonym (Abigail) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abigail)

Om ena inte vill att barnen ska gå på fsk

Anonym (moi) skrev 2015-05-02 15:26:46 följande:

Pengar är absolut inget problem, vi har inte så mycket mer än det nu heller då jag pluggat tills nu.

Det är jag som förväntas vara hemma men det är han som inte gillar fsk.

Då får han var hemma då. Snälla gå inte i fällan!
  • Anonym (Abigail)
    Anonym (moi) skrev 2015-05-02 22:29:20 följande:

Skulle han vara hemma hade vi fått flytta och hela koret, det kommer inte hända. Han vill inte ens vara hemma.

Du har valt att skaffa barn med en man som inte vill vara hemma och ta hand om dem? Nice... NOT
  • Anonym (Abigail)
    Anonym (moi) skrev 2015-05-03 18:29:59 följande:

Det behövs inte räknas på, han tjänar så långt över "taket" att vi skulle gå massa minus på att han är hemma och företaget tänker inte ersätta det han går miste om han skulle vara föräldraledig. Hur det skulle se ut om han gick ner i tid tänker han inte ens undersöka.
    Han tycker att eftersom jag redan varit hemma så länge (läste till största del på distans) så borde jag fortsätta vara hemma tills barnen börjat skolan.
    Jag orkar verkligen inte vara hemma längre.

Tvärtom! Eftersom du varit hemma länge måste du ut i arbetslivet så fort som möjligt. Varför har du pluggat? Du måste ut och få arbetslivserfarenhet inom det du utbildat dig till.

Dessutom är det väldigt utvecklande för barn att vara på förskola.
  • Anonym (Abigail)
    Anonym (moi) skrev 2015-05-04 11:24:21 följande:

Varför skulle jag inte plugga som vem som helst? Jag är inte direkt gammal, så akut så sett är det väl inte, men jag är galet less på att sköta allt hemma, jag vill ut.

Då ska du ut!
Svar på tråden Om ena inte vill att barnen ska gå på fsk