Inlägg från: Anonym (Gretel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gretel)

SLUTA SÄG HEN!

Jag tycker också att det låter fruktansvärt löjligt. Lika löjligt som att pojkar ska leka med dockor och rosa kläder och flickar leka med tåg, i blåa kläder. Barn är inte könslösa. Antingen är dom pojkar, och vill vanligtvis inte leka med dockor eller är dom flickor som inte heller nödvändigtvis måste introduceras i bil och tågvärlden. De ska välja själva. Men nån hen är dom inte!

• Anonym (Gretel)
    Anonym (LOL) skrev 2015-04-30 15:37:25 följande:

Du vet tydligen inte om när man ska använda hen.

Då är det bra att du inte använder det

Kanske har jag missuppfattat men jag såg på nyheterna( ganska länge sen) ett reportage om en kille som hade en unge på armen som egentligen var en pojk men klädd i rosa. Pappan sa att det var en hen och att den fick bestämma själv när den blev äldre om den ville vara pojk lr flicka. Så jag trodde att det var så. Men när man läser på trådar så förstår jag ju att man skriver det när man inte vill tala om ifall det gäller en kille lr tjej? Har jag fattat rätt då? Tycker iaf att ordet hen är larvigt.....
  • Anonym (Gretel)
    Anonym (Kuckeliku) skrev 2015-04-30 16:14:05 följande:

Även om flickan leker med tåg och har blå kläder är hon en hon, även om pojken har rosa kläder och leker med dockor är han en han.

Det finns hermafroditer förstås men de är få.

Jag menar förstås föräldrar som vill styra åt endera hållet. Klart barnen ska få välja :)
  • Anonym (Gretel)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2017-10-08 12:07:57 följande:

Så klart vi gör när det är av betydelse. För mina 5 åringar är det inte alls något konstigt...

Tex barn 1 ?jag var hos tandläkaren igår?

Barn 2 ?oj vad spännande! Vad gjorde hen då?

Menar du allvar? Är det sant? Eller skojar du :)
  • Anonym (Gretel)
    Anonym (X) skrev 2017-10-08 14:21:03 följande:

Jättesmidigt att slippa säga "vad gjorde han eller hon då".

Eller helt enkelt tandläkaren. Hur svårt kan det vara?
Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!