Inlägg från: Anonym (Du har inga studieskulder va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du har inga studieskulder va?)

SLUTA SÄG HEN!

Anonym (Håller med2) skrev 2017-10-07 19:52:04 följande:

Jag håller helt med. Hen är en påhittat och (enligt mig iallafall) ett jävligt idiotiskt påhitt om jag ska va ärlig. Man föds med två kön, antingen hona eller hane och så är det, har alltid varit och kommer alltid att vara!

Du inser att precis alla ord är påhittade va?
    Anonym (Håller med2) skrev 2017-10-07 20:16:36 följande:

Ja fast kön är inget ord

Anonym (Håller med2) skrev 2017-10-07 19:52:04 följande:

Hen är en påhittat

FDFMGA skrev 2017-10-08 15:12:23 följande:

Hen är ett begrepp som personer med rudimentära grammatikkunskaper inte kan hantera.

Men det finns ingen anledning att språket ska anpassas till de mest klena användarna.

Dessutom har ju hen även sina fördelar även för dessa - de får möjlighet att briljera med att de känner till att hen betyder höna på engelska.

För övrigt betyder ju barn lada på engelska och är precis lika könsneutralt som hen.

Jag anser inte att mitt barn ska behöva anpassa sig till pidginsvenska, hen ska ha möjlighet att använda hela språket om hen så önskar

Anghammarad skrev 2017-10-08 11:56:37 följande:

Det är faktiskt helt obegripligt att det fortfarande finns människor som inte begriper hur man skall använda uttrycket hen.

Nomanisanisland skrev 2017-10-08 10:06:36 följande:

Endast den som är fullständigt språkligt obildad tror att ett ord diskvalificeras för att det på något annat språk i något annat sammanhang skulle kunna betyda något annat.

Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!