SLUTA SÄG HEN!
Här är lite exempel: HON, HAN, h*n, DEN, PERSONEN.
Att du tror hen betyder höna visar bara på din ignorans. Å andra sidan brukar ignoransen vara som störst hos de som är icke-PK.
Jag tycker också att det låter fruktansvärt löjligt. Lika löjligt som att pojkar ska leka med dockor och rosa kläder och flickar leka med tåg, i blåa kläder. Barn är inte könslösa. Antingen är dom pojkar, och vill vanligtvis inte leka med dockor eller är dom flickor som inte heller nödvändigtvis måste introduceras i bil och tågvärlden. De ska välja själva. Men nån hen är dom inte!
Jag undrar mest över varför tråden ligger i "Psykisk ohälsa".
Aldrig! Hen är ett ytterst användbart ord där till exempel könet är okänt eller irrelevant. Det finns dessutom många människor som inte definierar sig som man eller kvinna, ska du då ta ifrån dom sin könstillhörighet genom att vägra använda det pronomen som de själva valt? Fruktansvärt respektlöst och trångsynt.
Hen betyder för övrigt inte alls höna, på svenska, men jag vet inte vilket språk du talar/syftar till! Ska vi sluta säga barn också menar du? Det är inte bara könsneutralt utan betyder även lada (också det på engelska)!
Jag antar att eftersom du är så emot könsneutrala ord så använder du dig heller inte av ord såsom "sambo", "partner", "förälder", "barn" etc.