Inlägg från: Anonym (LOL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LOL)

SLUTA SÄG HEN!

Anonym (HON) skrev 2015-04-30 15:23:24 följande:
    Känsligt eller?

Här är lite exempel: HON, HAN, h*n, DEN, PERSONEN.
    Tycker det är du som känslig, som uppmanar folk att prata som du vill.

Att du tror hen betyder höna visar bara på din ignorans. Å andra sidan brukar ignoransen vara som störst hos de som är icke-PK.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (människor) skrev 2015-04-30 15:25:38 följande:
    En del människor är som boskap, de följer allt nytt de hör och ser.
    Det kallas utveckling.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Gretel) skrev 2015-04-30 15:35:12 följande:

Jag tycker också att det låter fruktansvärt löjligt. Lika löjligt som att pojkar ska leka med dockor och rosa kläder och flickar leka med tåg, i blåa kläder. Barn är inte könslösa. Antingen är dom pojkar, och vill vanligtvis inte leka med dockor eller är dom flickor som inte heller nödvändigtvis måste introduceras i bil och tågvärlden. De ska välja själva. Men nån hen är dom inte!

Du vet tydligen inte om när man ska använda hen.

Då är det bra att du inte använder det Flört
  • Anonym (LOL)
    Olympia skrev 2015-04-30 15:36:43 följande:

Jag undrar mest över varför tråden ligger i "Psykisk ohälsa".

Det är väl för att TS mår så fruktansvärt dåligt över detta missbruk av svenska språket Flört

Bara det att hen skriker, visar ju på en obalans.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Huggkubb) skrev 2015-05-02 14:41:38 följande:
    Tror inte du har rätt här alls. Denne, är definitivt könsneutralt.
    Du menar att det heter denne kvinna? Jag säger denna kvinna.
  • Anonym (LOL)
    MrsBroderTuck skrev 2015-05-02 15:15:52 följande:

Aldrig! Hen är ett ytterst användbart ord där till exempel könet är okänt eller irrelevant. Det finns dessutom många människor som inte definierar sig som man eller kvinna, ska du då ta ifrån dom sin könstillhörighet genom att vägra använda det pronomen som de själva valt? Fruktansvärt respektlöst och trångsynt.

Hen betyder för övrigt inte alls höna, på svenska, men jag vet inte vilket språk du talar/syftar till! Ska vi sluta säga barn också menar du? Det är inte bara könsneutralt utan betyder även lada (också det på engelska)!

Jag antar att eftersom du är så emot könsneutrala ord så använder du dig heller inte av ord såsom "sambo", "partner", "förälder", "barn" etc.

• Anonym (LOL)
    Anonym (HON) skrev 2015-05-03 18:17:10 följande:
    Blir inte alls provocerad eller arg att du och flera skriver "hen" här för att retas. Jag menar ute i SAMHÄLLET där många missbrukar Hen där det INTE behövs. Det är det som retar mig, inte att man skriver "hen, hen, hen" osv... Zzzz
    Klart du är provocerad, varför skriker du annars?

I din TS står inget om att missbruka hen, där står att du retar dig på att folk använder det istället för han/hon.

• Anonym (LOL)
    Anonym (HON) skrev 2015-05-03 18:24:26 följande:
    Ja, jag retar mig på folk som använder det i vardagen. Hade gärna sett att det användes enbart i specifika syften. Tycker du själv det är ett bra ord om man ska berätta att någons barn åt köttbullar till middag? "hen åt köttbullar hos oss..." why?
    Används det på rätt sätt, så är det ok arr använda både tillvardags och till finare tillfällen.

• Anonym (LOL)
    .
    Anonym (HON) skrev 2015-05-07 21:46:04 följande:
    Du låter klok. Håller med även här o tänker på hoten som är bra mkt viktigare än hen.

Fast då finns det mkt vi inte behöver bry oss om.
    Anonym (Konsekvens..) skrev 2015-05-07 18:56:37 följande:
    Självklart vill du inte se dina nära och kära lemlästas eller bombas,just därför bör vi vara på vår vakt mot de yttre hoten (som i nuläget t.ex. Ryssland som rustar upp för fullt och planerar krig mot oss enligt uppgifter från experter och officerare inom försvaret), så vi inte står där med byxorna nere när vi blir anfallna samtidigt som vi försöker tvinga sonen att bära klänning eller inför förbud mot att äta chokladglassar pga "rasism". Förstår du inte mitt resonemang nu så är du bra dum (eller gör dig dummare än vad du är) och då..
    Koncentrera du dig på att förbereda dig inför ryssens ankomst, så kan vi andra fortsätta leva som vanligt.

Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!