tankfull skrev 2015-05-05 14:11:44 följande:
Ja, men att det är superäckligt med kattskit i sandlådan där barnen ska leka gör väl inte det mindre äckligt med hundens kiss och bajs på gräsmattan!
Ja, man får ju se till att ta ut hunden innan den får urinvägsproblem då! Så den klarar att hålla sig fem minuter till efter att man gått ut så man kan hitta en bra rastplats!
På en 2 km lång väg borde det gå att hitta ett ställe där hundens kiss inte är ett problem för lekande barn. Jag tycker det är rätt fult att hoppa på grannen och prata om hur hon är bara för att hon sa till dig - det kan lika gärna vara du som är en taskig granne som hon! Så om du själv tycker det är fult med personangrepp kanske du ska ha ryggen fri själv först? Jag har för övrigt inte påstått att du är varken bra eller dålig som hundägare utan tycker bara att det är lika lätt/svårt för alla att följa de regler som finns. Jag har barn som vill rulla sig, stå på händer och få leka fritt på den gräsplan som finns att tillgå och då är det äckligt om den används som toalett. Din hund råkade kanske bara rasta sig på gräset den här enda gången, och misstag kan hända, men i den större frågan om vad som gäller där det finns en rastning förbjuden-skylt tycker jag att man ska respektera den.
Om jag fattade ts rätt så var det ett enda tillfälle det skedde att hunden kissade på gräsmattan, inte ett vanemässigt rastande av hunden där. Och genast fick hon en granne på sig. Jag kan förstå både grannen och henne. Grannen kanske har sett tjugotalet hundägare rasta sina hundar där och så kom ts som nummer tjugoett och då rann sinnet över för grannen. Ts skitsur för att få en hel skopa ovett över sig eftersom hon vanligtvis sköter rastningen på ett ansvarsfullt sätt men råkade ut för en liten olycka.