Inlägg från: linnsanbelle |Visa alla inlägg
  • linnsanbelle

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

TouchOfRed skrev 2015-05-28 22:45:38 följande:
    Tack för stödet! Det betyder mycket för mig att känna att jag inte är den enda dom kämpar. Det gäller att inte ge upp men det är tufft med så många motgångar. Känns skönt att jag har en sambo som stöttar mig o att vi faktiskt går igenom detta tillsammans.

Jag håller tummarna för dig med, vem vet kanske det är vår tur nästa månad? Kram!
    Ja usch, jag känner med dig. Kan inte vara lätt.
    Jag ja, vilka taktlösa idioter. Säger någon så till mig så ska jag trycka upp det i ansiktet på dom "jo, men vi tycks aldrig bli gravida" så står dom är med hakan i knäet.

Vänta några dagar med att testa, så länge mensen håller sig borta så finns ju hopp. Jag fick neg igår på bim och har också beställt cb plus som jag tänkte testa på lördag (fast med morgonurin för att vara på den säkra sidan.
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • linnsanbelle

Så mina väner då hör jag officiellt inte längre till denna tråden mensen kom nu, 2 dgr försent. Nytt bim blir 26 juni.. Vi långt borta det känns, haha!

Ändå väldigt positiv o glad eftersom ja undrade vart mensen tog vägen :P

• linnsanbelle
    CissiJissi skrev 2015-05-29 23:40:41 följande:

Skulle inte testa mig denna månad och har känt att nej, det blir mens igen, ingen graviditet

Men så började jag testa mig ändå!

BIM på söndag! Tänker att jag får mena imorgon eller söndag. Men tyckte jag såg ett svagt streck imorse:p BARA spöket!

ser tyvärr inte på bilderna men kanske finns ngt irl :) hoppas!!
    halo83 skrev 2015-05-30 07:34:41 följande:

Har jag nåt att berätta för mannen tror ni?

Strecket är ju böjt.. Bim-7 idag

men va konstigt? ta ett nytt test :)
    MotherA skrev 2015-05-30 08:35:23 följande:

halo83 - Oj! Har jag aldrig sett... skulle nog höra av mig till cb och reklamera testet.

Så här såg mitt ut, vad tror ni?

jodå, där är allt ngt svagt grattis!!
    EkoS skrev 2015-05-30 12:36:35 följande:

Äl +9 i dag och känner verkligen ingenting. Fick en liten blödning nyss när jag var på toa, inget i trosorna, bara pyttelite på pappret. Känner dock ingen molvärk som jag brukar känna ett par timmar innan mens. Får se framåt kvällen on det kan vara början av mensen eller inte.

det kan ju vara en nidblödning :) jag fick dock också en liten blödning, precis som du beskriver, på äl 9/10 och sedan kom lite värk och sen kom mensen en vecka senare, 2 dgr för sent:/

• linnsanbelle
    EkoS skrev 2015-05-30 13:05:30 följande:
    Hm, ja, det låter ju lite som att du kan ha haft ett väldigt tidigt missfall.

Jag hoppas på nidblödning, men vågar inte riktigt tro på det...
    det hade varit skönt om det skulle vara det (för då hade man ju ändå vetat att man kan få barn:)) men nej, jag testade neg på bim och mensen kom två dagar senare, så den var bara lite sen... :)

klart du ska hoppas på det, den kommer ju runt det datumet. jag håller tummarna:)
  • linnsanbelle
    Symetrical skrev 2015-06-02 20:59:55 följande:

Jaha... fick en rejäl blödning nu i lördags (på cd 10) som jag misstänkte var en biverkning av mina letrozoltabletter. Började som litegrann på fredagen, för att sen tillta en hel massa under lördagen och samtidigt fick jag mensvärk. Försvann typ 12 timmar senare och sedan dess har jag haft lite brunt blod, men inget färskt.

Tänkte nu idag på cd 13 att jag skulle ta ett äl-test för att se hur landet låg, även om jag inte har några äl-känningar än, men med tanke på letrozolbehandlingen ville jag ändå vara på den säkra sidan, för att inte riskera att missa den. Har ALDRIG fått ett i närheten av så stark och snabbt utslag. Mycket märkligt, tänkte jag och stack ner ett gravtest i urinen. Typ 3 sek senare var det vrålpositivt.

Jaha, då var alltså blödningen i lördags ett tidigt missfall, drog jag slutsatsen av. Fick ett akut vul i eftermiddags där gynekologen lät "ganska" övertygad om att det inte skulle vidareutvecklas till en fullgod graviditet. Störigt nog inte lät hon inte helt hundra, då hon såg något inne i livmodern, men det kunde tydligen likaväl vara en klump blod eller nåt.

Förvirringen är total, kan jag tillägga. Dock inställd på att det var ett missfall och skulle det mot förmodan inte ha varit det får jag väl reda på det om en vecka när jag har ett vul inbokat hos min ordinarie gynekolog...

VAVAVA?!? nu hänger jag inte med..!!
    När hade du bim? typ två veckor sedan? så det var en "fejkmens" då och du var gravid? jag hoppas verkligen inte detta är ett missfall nu, utan att det finns ett mirakel i magen, men om det är ett missfall så sägs det ju att man har lättare för att bli gravid. Håller alla tummar o tår!!!!
  • linnsanbelle
    Symetrical skrev 2015-06-03 09:33:10 följande:
    Ja, helt galet! Förstår att inte du hänger med när jag inte ens gör det själv!

Min "mens" måste med andra ord varit en rejäl implantationsblödning! Helt stört!

Tack goa du! Dock säger förståndet mig att det var ett missfall, även om hjärtat hoppas på det motsatta...
    Men fyfan va häftigt ändå, HOPPAS!! När får du reda på om det är en bebis i magen?? För jag antar du har tagit gravtester, som är positiva va?
  • linnsanbelle
    Symetrical skrev 2015-06-03 19:03:26 följande:

Såhär starkt var mitt test jag tog igår morse. Känns märkligt att inte veta om där finns något kvar eller ej. :-/

ja nu såg ja! oj jävlar i havet. hoppas det är en liten bebbe där <3<3<3
  • linnsanbelle
    Symetrical skrev 2015-06-09 09:17:20 följande:
    Klar hos gyn. Fortfarande inte klokare. Han såg en hinnsäck, men den var fylld med blod, så han misstänker att det är ett pågående missfall. Dock kunde han inte avskriva en graviditet, så nu sitter jag och väntar på att få lämna blod. Skall lämna imorgon igen för att kontrollera om hcg går upp eller ner, sen återbesök hos gynekologen på torsdag eftermiddag. Antar att jag inte kommer veta helt säkert förrän då. Suck
    Men åh vilken seg väntan!! har tänkt på dig, inte kollat FL på ett tag.. HOPPAS!!!
    EliWe skrev 2015-06-09 09:13:26 följande:
    Denna månad höll mina spotting sig borta, och jag är gravid! :) 
    Så hoppas det ger dig hopp
    ja grattar här med ....!!!!! :) :) :)

www.mammaprat.blogg.se - JUST NU! TÄVLING, VINN "BLI GRAVID"-KIT OCH MYCKET MER, TÄVLINGEN AVSLUTAS 14 JUNI
  • linnsanbelle
    muuppeens skrev 2015-06-09 18:51:18 följande:

Ni som plussat, hur långt innan bim gjorde ni de och med vilket test?

min bloggkompis plussade redan på bim-7 med en billig sticka
    jag har bara haft negativa test, hehe. :P
    www.mammaprat.blogg.se - JUST NU! TÄVLING, VINN "BLI GRAVID"-KIT OCH MYCKET MER, TÄVLINGEN AVSLUTAS 14 JUNI
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni