• halo83

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Nu jäklar går jag all in!! Även börjat med folsyra och rosenrot haha...om de inte blir ett plus nu får jag nog kontakta bm????

• halo83

Mensen tog slut i går och idag är tempen högre..ska det vara så?

• halo83

Haha ska se om jag har alla svar

Igår 36.60 idag 36,70

Samma tid

4dagar

2 dagar tidigare

Symetrical skrev 2015-05-14 14:02:11 följande:

Var det stor skillnad? Mätte du vid samma tid som igår? Och hur länge varade mensen? Hade du låg temp många dagar? Fick du mensen när du skulle? Kommer jag på något mer att fråga? Inte just nu.

• halo83

Ja men dåså :)

Ska bli lite spännande att tempa å kolla äl stickor denna månad..gillar å analysera..kanske lite flr mycket för mitt eget bästa haha

jzz2306 skrev 2015-05-14 22:14:55 följande:

Det är ju knappt någon skillnad alls, tempen kan fluktuera lite utan att det betyder något. Min går upp och ner med 0.1 grader nästan varje dag (fast mellan 36.5 och 36.6 efter äl och 36.2 och 36.3 före äl). Så jag tror inte du behöver oroa dig för det :)

• halo83
    Symetrical skrev 2015-05-15 07:36:59 följande:

Hmm.. Och hur högt låg tempen innan mensen kom? 0,1 grad kan det absolut diffa. Du drack inte någon alkohol dagen innan? Kan också påverka.

Har precis börjat tempa så vet ej hur tempen låg innan.

Nej ingen Alkohol

I dag låg den på 36,81
  • halo83

Tempar i oralt.

Ser även en stegring på testerna men det gör den ju lite då å då

Symetrical skrev 2015-05-15 09:01:12 följande:

Var tempar du? Min kan diffa mellan 36,2-36,4 innan äl och mellan 36,6-36,8 efter, så är nog inga konstigheter.

• halo83
    EliWe skrev 2015-05-15 09:48:20 följande:

Nu har jag beställt hem clearblues digitala ägglossningstest med dubbelhormonindikator, då ska jag väl lyckas hitta min ÄL!

Jag hittade min tack varde den.. Den kom 5 dagar tidigare än jag trott ... Lycka till :)
  • halo83

Hur hanterar ni omgivningen runt er som blir gravida ? Vi har försökt i 12mån och det blir bara fler och fler runt mig som blir gravida . 2 av mina lillasystrar är gravida lillebror ska oxå ha barn, barndomskompisen är gravid och idag fick jag veta att vännen som jag pratar med mest om barn å våra försök etc är gravid .. Dom hade kört med händer det så händer det men nu när hon fick plus idag vill inte killen ha barnet... Lider med min vän så jäkla mycket men samtidigt blir jag ledsen och undrar när sjutton det blir vår tur ...

• halo83

Så känner jag med.. Är skitgöad för mina syskons skull, jag blir ju ändå moster/faster och självklart för mina vänner med..men det tar riktigt hårt av å höra att dom inte ens planerat det el ens försökt... Så sitter man här själv å har försökt i ett år med allt vi kan komma på.

Blir det inget denna gång ska jag ringa bm och kolla upp vad jag kan göra,mannen är inte så pigg på å gå till läkaren :/

mikamon skrev 2015-05-15 19:24:03 följande:

I år så känner jag till över fem pers som är gravida, två riktigt nära vänner dessutom. En ska få barn om en vecka.

Jag är jätteglad för deras skull, men när man längtar så som jag gör så kan man inte rå för att bli ledsen samtidigt.. Speciellt när det nu i julas var så nära för oss (tidigt mf). Kan inte sluta tänka på att i sensommar så hade jag och min bästa vän fått barn samtidigt :( otroligt bitter över det. Sen är jag less på min kropp som bråkar. Lång menscykel där varje månad blir en gissningslek om jag får ÄL eller inte. Efter missfallet så har ÄL hoppat över en månad. Innan dec så hade jag ingen ÄL efter att jag slutade med ppiller i april förra året.

• halo83

Min man får lite prestationsångest... Inte så att han inte vill ligga vid äl.. Han snarare siktar in sig på dom 2 dagarna men när vi väl är där så blir det svårt för honom..inte så att det inte funkat men han säger själv att det känns svårAre... Jag vill dock få han att förstå att vi kanske måste börja ligga nån mer dag innan äl och kanske nån dag efter med... Men han tycker jag ändrar på spelreglerna då haha

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni