Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Såhär starkt var mitt test jag tog igår morse. Känns märkligt att inte veta om där finns något kvar eller ej. :-/

• Symetrical
    Tassen skrev 2015-06-03 19:49:19 följande:

Woooot? Har verkligen inte hängt med här!

När hade "mensen" och hur långt efter är detta?

Grattis ifall det nu inte är ett missfall. Hoppas verkligen inte det!

Tack raring!

Jag hade min "mens" dvs rikliga implantationsblödning 21-24 maj (äl 13-14/5).

Sen blödde jag som sagt igen nu i lördags. Rejält i knappt ett dygn och hade dessutom en hel del mensvärk, men inte så illa att jag behövde ta någon värktablett.

Så om jag nu fortfarande mot förmodan är gravid är jag i typ v 4+6.

Tänker ta ett nytt test imorgon och jämföra. Kanske inte säger så mycket om det inte blivit svagare, men har det blivit det lär det definitivt varit ett missfall. Skulle det däremot vara starkare ser det ju betydligt ljusare ut.

To be continued!
  • Symetrical
    Tassen skrev 2015-06-03 21:09:36 följande:

Hur ser tempen ut då? Fortfarande hög?

Åhhhh, hoppas verkligen det blir en liten nu för dig <3

Själv sitter jag på toa just nu och kollade precis äl. Trodde den var på gång men icket. såhär blankt äl-test har jag aldrig haft... Hade tempdipp igår och äl-flytningar idag. Men enligt ff så är det långt kvar.. Men appen räknar ju bara på min förra cykel som var onormalt lång för mig.

Åh, störigt! Tycker dock att du gör rätt i att lyssna mer på kroppens signaler. Jag får jämt äl-flytningar och molvärk typ 5-7 dagar innan pos äl-test, så ge inte upp!

Tempen har legat högre än vanligt hela tiden. Dock var den lägre idag, men kan bero på att jag senaste dagarna tagit den vid 6:30 och idag kl 5. Who knows!?!?? Såhär såg dagens test ut i alla fall. Ingen märkbar skillnad, skulle jag säga.

Översta från i tisdags, undre från idag.

• Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-03 21:39:27 följande:

Alltså jisses! Jag håller tummarna för dig. Jättefint plus ju!

Tack raring! Återstår att se utgången till det här! :-P

Hur går det för dig då? Äl på g än?
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-06-03 22:19:36 följande:

Men fyfan va häftigt ändå, HOPPAS!! När får du reda på om det är en bebis i magen?? För jag antar du har tagit gravtester, som är positiva va?

Jupp. Postade nyss en bild på mina två senaste här ovanför. Tror inte att det säger så mycket dock, med tanke på att det kan ta tid för hcg att sjunka. Men det bådar ju i alla fall inte illa.

Borde få svar på tisdag i alla fall, för då har jag vul inbokat på morgonen.

Det konstiga ifall det var ett missfall är att jag inte började få riktiga gravkänningar förrän nu för ett par dagar sedan. Känns som att de i alla fall inte borde öka efter MF...?
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-04 17:39:34 följande:

Otroligt spännande! ;)

För min del så går det sådär. Funderar på att sluta med ältesterna som bara visar svaga stegringar. Förra helgen fick jag dock en stark stegring (inte positivt) så kan hända att ÄL redan skett. Det visar sig om mensen dyker upp om en vecka eller så. Idag började jag dock få äggviteflytningar (trådiga) så vem vet, ÄL kanske är på gång! :)

Hursom så tänker jag relaxa lite. Sommarn är på g och tänker bara njuta av den nu :)

Tycker jag att du gör rätt i! Inte konstigt att mars-april är vanligaste månaderna att vara född i. Alla slappnar väl av på sommaren och mår extra bra och då tar det sig.

Låter dock som att din äl kanske är på g nu. Jag brukar få äggviteflytningar minst 4 dagar innan positivt äl-test.

För övrigt vill jag bara peppa dig lite genom att berätta att jag ju blev gravid den här gången när jag hade äl på dag 44 och en annan tjej som plussade i april-tråden hade äl på typ dag 42, så kanske bådar gott..!? Slemhinnan har i alla fall haft gott om tid på sig att byggas upp!
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-06-04 18:15:58 följande:

Men alltså VA?! Här åker jag till Danmark några dagar och så händer det HÄR! SOM jag hoppas att det är en liten bebis där inne, det ser ju onekligen ut så på testerna du lagt upp! Vad kroppen kan luras alltså! 

Usch, förstår att det måste vara en jobbig väntan till nästa veckas VUL. Hoppas hoppas HOPPAS! 

Tack goa du! Ja, det är helt galet! Vad konstigare är att jag får mer och mer gravsymptom. Känns exakt som i början när jag var gravid med sonen. Vet att hcg kan ta ett tag att sjunka och att man därför kan få starka gravtest länge och även kvarvarande symptom, men inte borde de väl öka..!?

Fattar nada. Typ 4 hela dagar av ovisshet kvar... Skönt att det är helg nu i alla fall!
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-06-04 21:07:02 följande:

Min magkänsla säger att du är gravid. Jag vet att det inte ligger någon som helst evidens i min magkänsla, men ändå!  Jag har ganska dålig koll på det där med HCG-nivåer men tänker som du, att öka borde det väl ändå inte? Och jag menar, den där blödningen du hade - det var väl ändå över en vecka sedan? 

Fan vad coolt om du är gravid alltså! Jag tror på det! Jag kommer dock sakna dig i juni-tråden men det får det vara värt i sådana fall. 

Nu blev jag nästan lite blödig här, så nöjer mig med att säga; tack! <3

Om jag nu mot förmodan är gravid fortfarande tänker jag fortsätta följa er fina töser ändå. Skulle sakna er för mycket annars.

När är din nästa äl beräknad? Du är ganska synkad med Linsanbelle, va..?
  • Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-04 23:10:16 följande:

Precis ;)

Haha..alltså, jag trodde nästan att jag kissat i trosan för en timme sen men jag läcker äggviteflytning! Fint och stretchigt, så nog tusan måste det vara ÄL på gång! Tog ett test nu innan läggdags som inte visade nån större stegring. Kanske till helgen! :) Ooh.

Ikväll blir det inget mysande dock. Jag är förkyld och min sambo jobbar :(

Nu går jag och mina flytningar och lägger oss...haha! Herregud. Godnatt raringar!

Wunderbar, helt enkelt wunderbar!

Du gjorde min morgon!
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-06-05 09:10:16 följande:

Låter bra, då är jag nöjd! :D Hur gör du med tester nu fram till VUL:et? Testar du varje dag eller inget alls?

Jag har äl den 15-16 och bim den 30 så jag är bara några dagar efter henne. Nästa vecka ska jag till gyn och kolla upp mina spottings som har ökat betydligt sedan vi började försöka bli gravida. Konstigt det där, att kroppen inte bara kan bete sig som den brukar.

Verkligen typiskt! Men skönt att få kolla upp det i alla fall.

Njae, jag testade ju tisdag morgon efter att bara hållt mig 2,5 timme (då jag var inställd på att bara göra äl-test!) så sen när jag testade igår var jag noga med att inte vänta längre med att kissa för att inte riskera att få ett missvisande resultat. De var ju i princip lika starka, så det sa inte så mycket. Åker bort till några kompisar nu över helgen i förhoppning att kunna skingra tankarna lite, så jag lär väl testa söndag eller måndag morgon sen. Har det minskat då vet jag vad jag kan ställa in mig på dagen därpå på vul.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni