Minime86 skrev 2015-06-07 00:37:28 följande:
Ja så tänker nog jag. Jag kommer nog testa på midsommarafton, om nu ÄL testet fortfarande är starkt imorgon. Har vänner över på middag på midsommar och de kommer nog bli misstänksamma om jag inte dricker vin... Så om jag får veta att jag är gravid så kan jag försöka hitta på någon bra ursäkt (är iofs ur usel på att ljuga), men även om det är negativt så kommer jag inte våga dricka, så egentligen spelar det ingen roll om jag testar då eller väntar, men bra att ha en ursäkt för att få testa någon dag tidigare :-P
Sen vet jag sen tidigare att jag brukar börja bli illa mående dagarna före BIM, samt att jag har väldigt lätt för att känna direkt efter man haft sex att det "hände något" att det tog sig liksom.
Vi är precis "klar" efter en omgång haha och jag har den där "spända knepiga känslan i magen" känslan av att det faktiskt blev något, men det återstår att se :)
Minime86 skrev 2015-06-07 09:40:40 följande:
Ja du, inte fick jag något positivt ÄL test inte. Sååå svagt så svagt! Så jag antar att ÄL var igår, att det var den högsta stegringen... Men vi sexade ju på både fredag och lördag så det borde ju kunna ge resultat i alla fall : )
Såhär såg testet ut idag (kl.9):
Bara att hålla tummarna och jag räknar BIM runt den 18-20 Juni :)
Håller tummarna att du får ett starkt test idag :)
Det är svårt att ljuga om sånt. Jag brukar säga att jag går på smärtstillande och inte kan dricka pga det, det brukar funka ;) Värre var det för en kompis som avslöjade sin graviditet på sin möhippa.. Haha "ehh...tyvärr får jag inte dricka nåt".
Ahh vi fick inte till det igår, tyvärr. Förhoppningsvis idag ;) Jag tog ett test nu på morgonen vilket är lite starkare än gårdagens, så ägget lossnar nog inom kort :)
Hoppas du får ett starkare test under dagen!