Inlägg från: vår sommar |Visa alla inlägg
  • vår sommar

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej. Hoppar gärna in här. bebisverkstan är i full gång här. Bim 5-6 juni så borde ha ägglossning nästa helg runt 22-23. Tänkte testa med äl tester denna månad för att se.

• vår sommar

en till testohållick här. Haha samma sak varje gång mensen kommer så tänker ja, nästa gång ska jag inte testa förrens bim +2. Men varje månad sitter jag som på nålar och börjar testa flera dagar för tidigt.. Nu är det äl snart och ska börja med äl test på söndag.

Nån som är på utmaningen att orka hålla sig att inte testa förrens bim kanske?

• vår sommar

här är vi glada om vi får till det en gång kring äl. Vi har ju en liten redan som för tillfället sover jättedåligt och vill hellst sova i mitten = inget vuxenmys alls. Men men.

Vi har bestämt sen längre tillbaka att jag inte får säga när jag har äl, min sambo tycket det är världens erotikdödare att ligga för liggandets skulle, och det tycker jag med, sen fattar han ju såklart vad det är i baktanken när jag är så hemskt på vissa dagar i månaden men så länge jag inte nämner att nu jag jag äl så är det lugnt.

• vår sommar

Behöver rådgivning. Har äl till helgen troligtvis fredag lördag. Men har åkt på svampinfektion nu. Såklart. Har köpt canisten men ska jag använda det nu eller ska jag använda efter äl? Vill ju inte riskera att döda spermierna. Vad ska jag göra?

• vår sommar
    linnsanbelle skrev 2015-05-19 08:28:59 följande:

Åh vad segt! Eftersom spermierma behöver ja rätt PH balans osv så tror ja inte att chansen är så stor att bli gravid med svamp ändå...:/ så jag hade kört med canisten nu och hoppas att infektionen är över tills på fredag! :D

Antar att det är lika bra att inse att det är kört den här månaden oxå. :-/ så jävla drygt.
  • vår sommar
    fkh skrev 2015-05-19 10:35:10 följande:

Var tvungen att hoppa in här med ett genialt husmorstips. Blanda en del äppelcidervinäger med ca 6 delar vatten i en petflaska och vaska muffen lite med det två tre ggr per dag. Min svamp försvann direkt när jag provade detta och sen dess känner ett ansvar att dela denna information med all världens kvinnor :) Lycka till!

Ååå tack. ska absolut ge den kuren ett försök först innan krämen.
  • vår sommar

Så då va äl helgen över, nuppat och klart och skickat iväg min avelshingst på jobb, hehe. Nu är det den eviga väntan kvar. Så kul med så mycket plus. Grattis allihop. Har varit en tuff helg då sonen fått 4 tänder på 4 dagar. Huuuuu. 3 vaken nätter på det och sen försökt få till lite vuxenmys på det va väll inte det lättaste men hoppas det räcker med den gången vi lyckades få till. Det ska ju bara räcka med en liten rackare.

Undrar om jag verkligen orkar hålla mej till att inte testa innan bim. Hur håller ni era test fingrar i styr?

• vår sommar
    Desideri skrev 2015-05-25 08:48:03 följande:

Dessa vaken nätter är inte skoj, skönt dock att alla tänder kom på en gång. Då blir det förhoppningsvis lite lugnt innan nästa tänder kommer.

Vi hoppas också de få gånger vi fick till det ska räcka. Jag blev tråkigt nog sjuk och orkade inte ha sex. Typiskt att det ska komma precis vid äl dessutom. :P

Med dottern plussade jag på bim-4 så visst är jag sugen på att testa tidigt även denna gång  men vill samtidigt vänta tills BIM. Får se om jag lyckas hålla fingrarna i styr. ;D

Ja man vill ju vara duktig och hålla sig men det kliar ju så i fingrarna. Men sonen plusade jag på bim -2.
  • vår sommar
    jzz2306 skrev 2015-05-26 11:11:33 följande:

Mens här, precis som väntat på bim-dagen  Det känns ju helt omöjligt att bli gravid, fattar inte att det finns 7 miljarder människor om det är så svårt!

Ni som är kvar nästa månad får stå ut med mig ett tag till 

Blir åttonde försöket för oss, tror det är något fel 

Förlåt för deppigt inlägg, hoppas det går bättre för er andra!

Det tog lång tid för oss oxå. Så antar att det kommer ta tid den här gången oxå.Men snart är det er tur. Vet va jobbigt det är med denna eviga väntan. Styrkekramar till dej.
  • vår sommar
    Redcat skrev 2015-05-27 13:53:51 följande:

Hej igen alla här inne. Skrev för några dagar sen att min mens va sen och om jag skulle ta ett gravtest. Jag tog ett test då Och de visade neg. Det har gått några dagar nu och mensen har fortfarande inte kommit.. Min mens skulle ha börjat den 21 (enligt min app.) :/ så idag är jag 6dagar över tiden :-/ enligt appen är min genomsnittliga cykel på 34dagar (har väldigt ojämn cykel.dom senaste månaderna har min cykel varit 37,31,33,32. Och den brukar ligga där omkring.) Jag är på dag 40 idag och jag vet inte om jag ska fortsätta vänta eller om de finns en chans att jag kan va gravid, jag har ju redan gjort ett test någon dag efter bmi som visade neg. Den längta månaden jag har haft den närmaste året har vart 59dagar och de va i augusti. Så va tror ni? kan de va så att min mens hoppar en månad eller finns de en chans att man plussar senare även fast man fått ett negativt test någon dag efter bmi?

PS Grattis alla som har plussat här inne är så glad för eran skull

Du kanske har haft en senare äl. Jag fick inte äl förens dag 19,20 så då tar det ju längre tid. Jag hade tagit ett test till ja.

Håller tummarna
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni