• Fian88

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hoppar gärna in här från maj-tråden Mensen kom oönskat för 11e gången igår .

Vi har en underbar pojke som är strax över 19 månader, han blev till på andra försöket så förstår inte varför det dröjer så nu. Men det positiva är att han kommer vara som minst nästan 2,5 år när syskonet kommer och ska jag vara ärlig så känns det ganska bra! Han är ju ändå en liten plutt fortfarande

Bim 4/6, andra barnet, 12e försöket om någon orkar lägga till mig

• Fian88
    halo83 skrev 2015-05-11 23:05:40 följande:

Jag har äl den 20/5 och bim 7/6

Blir mitt 3e men första gemensamma med mannen.

Är på försök 12 nu

Då har vi försökt lika länge! Hoppas att juni blir vår månad!!
  • Fian88
    Det vackraste skrev 2015-05-12 08:01:45 följande:

Det är en slump så det kan vara väldigt olika hur lång tid det tar. Men ibland har sköldkörteln börjat fungera sämre efter graviditet, så det kan vara ide att kolla sitt tsh. Det bör vara under 2,5. Lycka till!
    Jo jag vet. Och försöker tänka att när vi väl blir gravida så var det meningen att just det barnet skulle komma till oss . Tack, det ska jag kolla upp! Vi har även bestämt att söka hjälp efter sommaren om vi inte blivit gravida tills dess.
  • Fian88
    soofa skrev 2015-05-12 09:47:13 följande:

Hörrni, hur noga är det där med att man inte ska ha kissat på minst 4 timmar innan man tar ett äl-test? Jag var uppe på toaletten vid 04:00 i natt, hade då inte en tanke på att äl-testa utan gjorde det när jag sedan gick upp ca 2,5 timme senare. Då visade det blankt, visst kan jag lita på det eller ska jag testa senare också? Kör med CB:s äl-tester.

Äl-test ska du helst ta mellan 10-20 på dagen, då är hormonet som högst. Så det är inte som med gravtest. Men försök annars att hålla dig nu och ta ett nytt efter lunch
  • Fian88
    soofa skrev 2015-05-12 11:18:50 följande:

Jag har sett massa olika information om det här men undrar om ni har koll. När i samband med äl har man ont? Jag har aldrig tänkt på min äl innan men nu är det ju nästan det enda jag tänker på (haha) och har en molande värk i magen i dag, nästan som mensvärk. Känner man något innan eller är det som många skriver just bara själva ägglossningen man känner av? Mvh/tjej med noll koll

Jag har förstått det som att känner man en ganska skarp och intensiv smärta så är det mest troligt vätska från äggblåsan som rinner ut och smärtar, och då är det ju när ägget släpper och lite efter det. Men molvärk kan man nog ha hela tiden. Jag provade rosenrot innan förrförra äl och det ska ge en intensivare äl, jag fick på beräknad äl-dag sjukt ont över vänster äggstock (har bara den), höll i sig några timmar och sen försvann det. Är nästan 100 på att jag hade äl då. Men det är ju individuellt hur mycket man känner och när. Utan rosenrot känner jag ej min äl.
  • Fian88
    Symetrical skrev 2015-05-13 11:36:56 följande:
    Min knäppa lutealfas är bara typ en vecka, så har bim redan 20/5. Allt efter det är ett gott tecken. smile1.gif
    Om den alltid är det måste du söka hjälp! Har du för kort lutealfas så hinner inte ägget fästa innan mensen sköljer ut det, då spelar det ingen roll om det är befruktat eller inte
  • Fian88

Känner mig väldigt icke-aktiv men mensen tog precis slut så har inte så mycket att tillföra . Snart äl-tider i alla fall och åh vad jag hoppas att det vill sig den här gången!

• Fian88
    debbie85 skrev 2015-05-17 09:01:37 följande:

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster. smile2.gifphpV35vub59074.jpg

Grattis!!
  • Fian88
    Aniroma skrev 2015-05-18 07:13:37 följande:

Alltså hörrni, jag behöver lite hjälp. I lördags såg jag stegring på ältestet och igår vid 18tiden var det nästintill fullt. Vi hade sex onsdag, fredag, igår. Nu på morgonen hade ältestet minskat men jag har fortfarande samma temp som jag hade för tre dagar sedan... Jag åkte bort i helgen o glömde tempen hemma så blev ingen tempning lördag-söndag. Men tempen ligger alltså på samma som den gjorde i fredags... Jag börjar bli sjukt nojig att jag bara fått en stegring denna månaden och att äl inte har skett/kommer ske... Jag hoppas innerligt att jag får dippen imorgon o att äl då sker på onsdag... Vad tror ni? Behöver jag vara orolig? Nån som varit med om liknande?

Men kan inte tempdippen ha varit i helgen då? Den kommer väl när ägget släpper så fick du näst intill fullt utslag igår kan du ju haft din fulla stegring säg lördag kväll/natt, tempdipp igår och nu har den höjts igen. Eller är jag helt ute och cyklar haha?
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni