• Erna90

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Har läst inläggen i denna gruppen ett tag nu medan jag väntat på att mensen skulle komma eller inte (hade känslan av att det inte tagit sig men hoppades in i det sista). Vårt första försök var i april men mer än en vecka sent dök mensen upp så nu blir vårt andra försök i maj istället. Har dock ingen koll på när ÄL även rum och när nästa mens bör komma, känns som det är oregelbundet sedan jag slutade med P-piller.

• Erna90

Idag dök ÄL-testen upp i brevlådan så nu närmar det sig andra försöket! Eftersom jag tror att mens och ÄL är rätt oregelbundna för min del tänkte jag näsan ta ett första test i veckan eller snarare slutet på veckan ngn ggn, eller är det för tidigt? Fick mens i fredags men börjar avta redan (brukar komma undan rätt lindrigt!) När börjar ni med ÄL- stickorna?

• Erna90

Har som sagt inte koll på när ÄL och nästa mens är beräknad då det har varit oregelbundet, men ÄL runt 22-24 maj och bim runt 5-7 juni enl appen jag använt, men finns ju risk för att det inte stämmer helt!! Men så har jag ngt datum med på listan iaf ;)

• Erna90
    babytjejen skrev 2015-05-15 12:57:36 följande:

Längtar tills mensen är slut nu o äl kommer, vill lyckas denna gången :) någon som vet något bra glidmedel som inte stör miljön el spermierna? Kommer ju behövs väcka sambon mitt i natten för att täcka äl i då är man kanske inte alltid på topp så lite glid vore bra ;)

Här har du några sorter:

www.graviditetskollen.nu/produkter/intimprodukter/fertilitetsglidmedel/

Jag och sambon har testat denna, vilken har varit bra. Blev ingen bebis på första försöket men vi testar igen nu i maj

www.graviditetskollen.nu/produkter/intimprodukter/fertilitetsglidmedel/sasmar-fertilitetsglidmedel
  • Erna90

Vad man hamnar efter när man inte hunnit kika in på hela helgen, blir till att läsa ikapp senare ikv!!

Tog ett ÄL-test idag på cykeldag 11 och fick ett svagt svagt streck, men går ju åt rätt håll! Tog ett innan helgen med som var helt blankt (eftersom det är lite oregelbundet tänkte jag att jag kollar läget). Hoppas kunna pricka in ÄL denna månad bara. Sambon drar iväg på kurs måndag-torsdag nästa vecka vilket jag heeeelt hade glömt!! Får hålla tummarna för att ÄL äger rum innan det! Hur många dagar innan brukar man kunna se ett svagt streck? Första gången jag kör med ÄL-test så är nybörjare!

• Erna90

Varit frånvarande ett tag nu, men med mkt att göra på jobbet har jag lyckats släppa bebistänket lite grann (tog upp större delen av min tankeverksamhet ett tag ju!!). Testade ägglossningstest nu på vårt andra försök men såg aldrig ngn direkt stegring (missade kanske då jag inte testade varje dag). Iaf idag på bim bestämde jag mig för att ta ett gravtest, och vad förvånad jag blev. 2 streck!!! Galet!! Det var såklart förhoppningen men inget jag trodde!! Känner dock av värk, typ som mensvärk!?

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni