• Ophelia94

Nyttiga snacks

Hej!
    Ska i morgon börja på en form av praktik så kommer gå upp tidigt. Kommer därför inte orka göra frukost.
    Jag har köpt frysta bär och yoghurt som jag kan mixa och dricka på vägen men funderar på om det finns några fler saker jag kan göra? Kan handla efter praktiken i morgon om jag behöver någonting som saknas annars har jag satsat på att köpa hem jordnötssmör, chiafrön, mörka chocolate chips och havregryn utöver det vanliga som ägg och mjölk och allt det.

Så undrar om någon har tips på något recept på någonting jag kan fixa kvällen innan och bara ta när jag går ut genom dörren? :)

• Svar på tråden Nyttiga snacks
  • Fjäril kär

Gå upp 10 min tidigare , det räcker för att du ska vakna till och hinna med frukost

att göra en tallrik gröt i micron tar lika lång tid som ta fram bär och yougurt och  fixa en smothie. 

Bre smörgåsar kvällen före och lägg i kylskåpet

• Ophelia94

Jag letade efter några nya recept för hur roligt är det med samma sak varje morgon... ?

• Anonym (Kiina)

lite av det jag äter till frukost. Allt tar lika lång tid att ta fram/äta. Bara välj och kombinera som du vill

*Fil o flingor
    *naturell yougurt + skivad färsk frukt
    *Mannagrynsgröt/havregrynsgröt/polentagröt/annan valfri gröt, bara vispa ihop i en skål och låt micron göra jobbet
    *äggröra och bacon
    *Nyponsoppa/blåbärssoppa
    *Keso med färska bär och frukt/grönsaker
    *stekta ägg
    *kräm o mjölk
    *Drickyougurt
    *Smoothies

*smörgåsar kan varieras i det oändliga med olika sorters bröd och pålägg och kan med fördel kombineras med något av övre alternativ

Att alltid ha färsk frukt och färska grönsaker hemma gör att du redan har halva din frukost klar. 

• Fjärilslarv

jag brukar ha banan, kvarg, chaifrön, krossade linfrön, havregryn, apelsin, lite honung och någon form av smaksättning i min smoothie på morgonen =). OBS endast lite grann av frön och gryn.

nötter är nyttigt snacks.
    hemmagjorda proteinbars?

Svar på tråden Nyttiga snacks