Anonym (suck) skrev 2015-04-30 10:36:14 följande:
Enligt din logik så borde ts ha insett efter TRE ÅR att mamman inte vill ha något med ts att göra! Hon säger dessutom till pappan i telefon att ts inte är välkommen att hämta barnen. ÄNDÅ beslutar sig ts för att åka och konfrontera mamman. Det är helt galet respektlöst agerande så jag har full förståelse för att mamman blev förbannad. Men som en bra mamma kör hon själv över barnen till pappan för umgänge. Då gör ts om samma misstag eftersom hon inte fattade första gången.
Galet som sagt!
Säger mamman till barnen att dem inte får vara med på tillställningar om ts är med eller säger hon det till pappan tror du?
Barnen far knappast illa av att ts inte följer med på tillställningar, räcker med att föräldrarna är där. Köpa kläder kan pappan göra.
Du har alldeles för mycket fantasi och läser inte vad som faktiskt står! Det är inte barnmisshandel att inte ha kontakt med sitt ex nya kvinna! Hon har all rätt att välja bort ts om hon så önskar.
Personligen är jag vän med mina bonusars mammor, men jag skulle respektera om dom inte ville ha kontakt med mig.
Spelar det ngn roll om mamman säger till barnen eller pappan att barnen inte kommer få delta? Oavsett är det fruktansvärt dåligt av mamman att hota med ngt sådant.
Och jo, en del barn VILL ha med sina bonusföräldrar på uppvisningar och ska inte behöva känna att de inte får ha med dem e som är viktiga för dem.
Hur tycker du TS frånvaro bäst förklaras - mamma vill inte att jag kommer? Eller ska hon ljuga och säga att hon inte vill/kan komma och göra barnet ledset?
Gällande vem som köper barnens kläder har mamman överhuvudtaget inte med att göra. Är det i barnens bästa att bestämma över sånt? Eller är det ett relativt sjukligt kontrollbehov/avundsjuka/svartsjuka osv.
Här är det till bonus stora glädje jag som sköter klädinköpen. Pappan har ingen känsla alls för vilka kläder bonus gillar. Han försöker och TROR han träffar rätt, men kläderna blir liggande i byrålådan. Min pappa hade inte heller koll på vad jag gillade, även om han försökte.
Du skriver inget om semesrerresor - är det ok även där att barnen inte får åka med familjen på semester bara för att mamman inte vill att TS skall åka med barnen?
Nej, det är inte barnmisshandel att inte ha kontakt med exet nya kvinna. Men det ÄR barnmisshandel att försvåra för barnen på det sätt mamman gör. Hon låter ärligt talat inte helt som en lämplig förälder som har sina barns bästa för ögonen.
En fråga - om TS och pappan VALT att inte ta med barnen på semester fast de velat och mamman var ok med det, hade du ansett det vara ok?
Om bonusarna, TS och TS barn var och shoppade och TS enbart köpte kläder till sitt eget barn så att bonusarna kände sig utanför - hade det varit ok?
Bara för att TS gjorde fel innebär det inte att mamman är ett helgon och att hennes beteende rättfärdigas. Hon gör fel mot sina barn. Hur man kan tycka att det är ok att behandla sina barn som mamman gör kan jag faktiskt inte förstå.