Hon släpper inte ut barnen
Det var TS som kom och knackade på dörren och trängde sig på mamman, trots att hon visste att mamman inte ville och mamman reagerade på detta. Det är inte mamman som kom och trängde sig på TS. Varför försvarar du det beteendet hos TS? Jag tycker att hon förvärrade situationen genom sitt agerande. Och det är ju den här situationen tråden handlar om.
Nej, jag tycker inte att det var nödvändigt att TS kom dit och satte barnen mitt i en situation som hade kunnat undvikas helt och hållet. Hon visste ju sen innan hur mamman var. Pappan och mamman kan gå på samarbetssamtal, TS och mamman kan prata när barnen inte är närvarande.
Hela resonemanget med att mammor är si och bonusmammor är så är otroligt inskränkt och dömande - jag fattar inte hur man inte kan se individernas beteende utan att klumpa ihop dem som du gör. Löjligt och barnsligt. Jag är inte intresserad av att lägga mer energi på att föra nån sorts allmän diskussion om biomammor och bonusmammor - jag tycker att bägge parter i just det här fallet har betett sig illa, och det har jag också påpekat. Jag ser ingen anledning till varför TS var tvungen till att tvinga sig på mamman och vad för gott som skulle komma av detta - och därför ser jag inga förmildrande omständigheter. Jag tycker situationen kunde skötts smidigare. Det betyder INTE att jag för alltid håller med mammorna - om nu nån är dum nog att dra den slutsatsen!
Jag är inte heller intresserad av att fortsätta en diskussion som bygger på dina förutfattade meningar och påhittade scenario både om ts och om mig. Därför väljer jag att konstateta att du nu 2 gånger bevisat min tes och nöjer mig med det.