• Brumma

Hon släpper inte ut barnen

fröet2015 skrev 2015-04-26 11:00:07 följande:

Alltså, jag är en ganska cynisk och allmänt flippad människa. Hade jag och min man separerat så hade jag helt säkert haft en hel del problem med att vara rädd för att mina barn skulle älska hans nya än mig.100% säkert. MEN, hade den här situationen uppstått som står beskrivet i ts, så hade jag låtit barnen gå, ursäktat mig med något för att slippa prata med den nya kvinnan. Sen hade jag ringt och pratat med PAPPAN och förklarat att det fan inte är okej för henne att dyka upp sådär när jag sagt nej.

Allvarligt? Säger du aldrig "mina barn"? Alltid i varje tillfälle "våra barn".

Jag älskar mina barn mest i hela världen. Och när jag beskriver mina känslor för barnen är det mina känslor, för mina barn. Sedan att jag delar föräldraskapet med pappan och att det är hans barn lika mycket är självklart. Det gör barnen inte mindre mina...
  • Brumma
    Brumma skrev 2015-04-26 11:09:21 följande:

Allvarligt? Säger du aldrig "mina barn"? Alltid i varje tillfälle "våra barn".

Jag älskar mina barn mest i hela världen. Och när jag beskriver mina känslor för barnen är det mina känslor, för mina barn. Sedan att jag delar föräldraskapet med pappan och att det är hans barn lika mycket är självklart. Det gör barnen inte mindre mina...

Förlåt - citerade fel inlägg :)

Det var naturligtvis menat åt personen som citerade dig ;)
    Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-26 11:03:27 följande:

"Dina barn "? Är det inte hans barn också?

• Brumma
    Anonym (Y) skrev 2015-04-26 14:23:49 följande:

Hur kan du välja att göra så när barnen är med???

Var du orsaken till skilsmässan?

Läsa TS kanske?

Frågan är väl snarare hur mamman kunde bete sig så när barnen var med....
  • Brumma
    nihka skrev 2015-04-26 14:35:13 följande:

Kanske missförstod du mig.

TS ska släppa situationen. Om någon ska försöka tvinga fram något genom tex domstol så är det pappan.

Då håller jag med dig :)
  • Brumma
    Anonym (Y) skrev 2015-04-26 14:42:44 följande:

[quote=75213489][quote-nick]Brumma skrev 2015-04-26 14:35:35 följande:[/quote-nick]

Läsa TS kanske?

Frågan är väl snarare hur mamman kunde bete sig så när barnen var med....

[/

Har läst.

Vi har tydligen olika åsikt.

Vad jag menade med "läs TS" var att din första fråga finns besvarad där..

Så hur noggrant du läste kan ju ifrågasättas. .
  • Brumma
    elmadumle skrev 2015-04-26 15:38:01 följande:

En förälder är aldrig tvungen att lämna ut sina barn till någon de inte vill, ts gör bara saken värre när hon beter sig som hon gör.

Barnen ville åka till pappan.

och jo. En förälder måste lämna ut barnen för umgänge.. Även om det inte finns ngn dom så finns det ett överenskommet umgänge. Mamman bryter mot det genom att inte släppa iväg barnen överenskommen tid.

Ngt som med största sannolikhet kommer ligga mamman i fatet om pappan stämmer för att få en dom på umgänge. Vilket jag hoppas han gör om de inte kommer fram till en överenskommelse hos familjerätten.
  • Brumma
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-26 16:17:12 följande:

Nej det kan hända. Men vad många glömmer är att barn inte är ägodelar. De ville till sin öappa, de blev glada när jag kom o de tycker om mig. Det visar de mkt tydligt hela tiden. Då är det mycket sorgligt att en mamma sätter sina egna behov av makt före barnens välbefinnande. Återigen, vi är tydligen väldigt olika. Jag verkar vara olik de flrsta som svarar här. Jag blir glad för varje vuxen människa min dotter har i sitt liv som hon tycker om och kag gör allt för att främja de relationerna. Jag skulle aldrig drömma om att medvetet göra mina barn ledsna för att tillfredsställa mina egna märkliga behov. Hon hade fått tre alternativ också.Att jag skulle hämta var ett av dom. HHon valde att de inte skulle komma alls eftersom inget av alternativen föll henne i smaken. Dä bestämde jag mig för att köra dit o försiktigt knacka på för att jag trodde i min enfald att en vuxen kvinna kan öppna dörren o säga hej o släppa ut barnen till en annan vuxen kvinna. Jag kan inte hur jag än försöker få någon som helst logisk förklaring till att man som förälder ser begär som makt viktigare än att behandla sina barn med respekt.

Jag tror faktiskt du missuppfattar de flesta svaren i den här tråden.. De flesta verkar ju tycka att felet du gjorde var att åka dit fas hon sagt klart nej. Fast du mkt väl visste hur de senaste åren varit. Att du tog tag i saker som borde vara pappans sak att ta tag i.

Ingen har väl nämnt att du inte får vara en stor del av barnens liv annars?
  • Brumma
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-26 16:20:47 följande:

Och som jag tidigare skrivit i tråden. Jag har själv en bonusmamma till min dotter som jag är såå glad över att hon finns. Skulle det ta slut mellan hennes pappa o henne skulle kag göra allt för att de skulle kunna ses ändå. Hon betyder mkt för min dotter o jag är så glad över att hon får ha ytterligare en vuxen i sitt liv som bryr sig om henne. Hur kan man INTE tänka så?!

Jag förstår inte heller hur man kan tänka annorlunda.

Ju fler vuxna som älskar o bryr sig om barnen desto bättre...

Men med tanke på att situationen inte är som den borde vara utan som den är... ja då går man utgå från det istället... eller?
  • Brumma
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-26 17:06:00 följande:

Jag kan förstå hur ni tänker. Jag ska förklara närmare hur jag tänkte. Jag tänkte att det som händer o har hänt i tre år skadar barnen mer än om jag skulle få till ett möte o visa att hon inte behöver hata mig.

detta förakt från denna kvinna förpestar vardagen för barnen. Det är mycket skitsnack, det förbjuds, det skriks och förekommer många utbrott i telefonen av henne när barnen sitter o lyssnar bredvid. Det tar liksom aldrig slut. Så länge hon inte mött mig kommer hon fortsättea med detta förpestande. Det sänker barnens självkänsla, det var jag tydligt märkt. Jag vet att detta är något mellan pappan o henne. Absolut. Men jag tänkte som såhär, att om hon får möta mig så KANSKE hon i fortsättningen stillar sig. O det kan gynna barnen. De kan slippa höra massa skit o ha en mamma som totalt kör över deras vilja.

de kanske skulle kunna få slippa känna skam för att tycka om mig m.m om vi faktiskt möts och jag slutar vara som ett spöke hon aldrig träffat. Hon har byggt upp en bild av mig som hon bara fortsätter ösa skit över inför barnen hela tiden. Vi har träffats men hon tittar inte pä mig. När hon då sa att barnen skulle stanna hemma o "ha en trevlig helg" kände jag att nu måste jag göra nägot. Visst, jag kan hålla med om att det var dumt. Men jag är bara människa o handlar också efter känsla ibland. Min känsla i detta fall var att nu får det vara slut med detta o nu vill jag visa henne att jag faktiskt är en riktig människa som hon faktiskt tryggt kan låta barnen vara med. Det är ju trots allt inte så konstigt att man inte litar på någon man aldrig pratat med. Att hon skulle stå o skrika kunde jag faktiskt inte i min vildaste fantasi förutse. Jag blev verkligen chockad. Jag är fortfarande chockad. Jag trodde inte någon betedde sig så. Nunär jag vet kommer jag inte närma mig henne mer. Hon kan lugnt fortsätta tycka illa om mig o prata skit om mig. Jag kommer släppa det. Synd om henne bara.

Tror vi är många som förstår hur du tänkte också. Men anser att det var fel ändå - precis som du själv insåg.

Att du tillslut ville visa att du fanns är ändå ganska mänskligt. Problemet är väl att det gjordes när barnen var närvarande..

Oavsett - nu har ni ju verkligen svart på vitt att mamman har en hel del issues... Och kanske kan det ändå leda till ngt bra med tanke på samarbetssamtalet :)

Hade min bonus mamma fått för sig att jag inte fick hämta hade det resulterat i att bonus inte kunnat komma hit... Även om pappan haft körkort så hade det passat bättre att jag hämtade och motsatte sig mamman det hade vi hekt enkelt fått gå vidare en instans.
  • Brumma
    elmadumle skrev 2015-04-26 18:19:23 följande:

Till den andra föräldern ja. Här är det pappan som är största idioten som trots att han vet att mamman inte vill ha med ts att göra tycker det är ok att ts hämtar, och ts handlar också idiotiskt som inte kan hålla sig borta utan måste konfrontera mamman. Hoppas att mamman får genom att överlämnandet ska ske mellan föräldrarna,eller att bytet sker på skolan, har svårt att tro att ts kan få en dom på att hon ska få rätt att hämta barnen om mamman motsätter sig det.

Byta på skolan skulle ju vara ypperligt. Då hade TS och pappan kunnat planera vad som passar dem bäst. Och barnen hade inte behövt utsättas för sånt här av sin mamma.

Gällande hämtning skulle det nog absolut kunna bli så att det skrivs in att bonusmamman får hämta. Det finns ett barn till här som skall tas in i beräkningen, och om det är bäst för ALLA parter utom art mamman utan anledning inte "vill" så tas det nog snarare hänsyn till de andra inblandade...
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen