Inlägg från: Anonym (Bonusmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bonusmamma)

Hon släpper inte ut barnen

Ess skrev 2015-05-01 19:46:04 följande:
    Min man hade exakt samma problem med sitt ex, hon kunde inte bete sig som folk, utan rusade ut när han visade sig på tex ett föräldramöte.
    Hon agerade likadant som mamman i ts, bara det att den drabbade var pappan.

Hur långt sträcker sig rättigheten för en mamma att få bestämma och agera ut?
    Är det ok att hennes kille är med på saker och som hos ts hämtade barnet, när det sen inte gäller åt andra hållet?
    Fast där får väl pappan sätta gränsen för vem som får komma hem till honom och hämta hans barn. Det ska väl inte mamman lastas för.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Ess skrev 2015-05-01 21:36:49 följande:
    Varför, han hade ju inga problem med det.

Hur kan mamman skicka sin kille, när hon inte accepterar att pappan gör likadant, vad är skillnaden?
    Vad ger henne rättigheten att bära sig så illa åt?
    Men om inte pappan har problem med det så varför ens ta upp det till diskussion?

Om mamman inte vill veta av en människa är det väl upp till henne. Och det ska väl inte bero på att pappan och hans nya är intresserade av att lära känna mammans nya. Är inte mamman det minsta intresserad av att tala med sin ex mans nya kan ingen tvinga henne. Jag skulle aldrig få för mig att tränga mig på mina bonusbarns mamma om hon inte vill det. Vi har inget gemensamt öht. Det är hon och min man som har det.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Iam skrev 2015-05-01 21:54:17 följande:
    Du verkar inte riktigt förstå begreppet omvänd logik. Men du anser alltså att man kan kräva av andra det man själv vägrar?

Det handlar heller inte om att lära känna utan om att en bonusmamma ska kunna hämta ungarna efter tre år utan att mamman får ett hysteriskt utbrott.
    Jag kan bara bestämma hur jag vill att mitt liv ska se ut. Jag kan inte bestämma över andras. Vill andra lära känna andra människor är det ju upp till dom och inte upp till mig. Vill jag inte lära känna människor är det upp till mig och inte till dom som vill lära känna mig som kan tränga sig på. Jag förstår mamman fast jag enbart är bonusmamma.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Ess skrev 2015-05-01 21:58:46 följande:
    Därför att det gäller olika "regler" beroende på vem som motsätter sig. Är det inte ett ganska omoget resonemang att börja likadant själv, bara därför att.

Det är väl ingen som har något större intresse av att lära känna hennes nya, hur mycket man nu lär känna någon när dom ringer på och går igen.
    Om nu det underlättar för mamman att hennes nya hämtar eller lämnar ibland, varför ska inte hon själv acceptera samma sak?
    Jag är nyfiken på att veta vad som ger henne friheten att stå över de riktlinjer hon själv dragit upp genom att involvera sin egen kille?
    Det är ju upp till TS man att säga nej om han vill ge igen med samma mynt. Nu är TS och hennes man kanske nyfikna av sig och vill lära känna honom, mannen som delar livet med pappans barn. Det är pappans rättighet om han vill och bonuspappan vill det också. Och så verkade det ju vara eftersom TS skrev att de var nyfikna på honom. Medan mamman har noll intresse av att veta vem det är som är med hennes barn när de är hos pappan för hon kanske litar på pappans omdöme och vill då inte lära känna människan i fråga utan tycker det är otroligt onödigt.

Jag har själv inget behov av att lära känna mina bonusbarns mamma. Jag hämtar och lämnar aldrig barnen hos henne utan det sköter min man om så behövs. Det vi gör hemma däremot och hur vi lägger upp vårt familjeliv med hämtning, lämning, läxläsning och sådant gör vi upp om här hemma och blandar inte in några utanför vår familj och min man ha varit extremt noga med att påtala det.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen