• Iam

Hon släpper inte ut barnen

Anonym (suck) skrev 2015-04-26 19:26:13 följande:

Du åker dit och knackar på fast du VET att du inte är välkommen, att mamman inte kommer lämna ut barnen till dig utan endast till pappan.

Sen är det inte nog med det, när du kommer hem och ser mamman i bilen så är du på henne IGEN!!!! Trots det som hänt innan, fattar du väldigt långsamt/trögt?!

Förlåt om jag frågar, men har du någon diagnos eller begåvningshandikapp?

Du verkar ju totalt oförmögen att ta in information från andra människor! Märkligt beteende och jag kan verkligen förstå varför mamman har svårt för dig!

Om du läser ditt inlägg igen... känner du inte att det är lite att kasta sten glashus genom att fråga om handikapp eller att ta upp problem med informationshantering?

För övrigt behöver du nog börja ta tag i dina egna problem innan du råder någon annan... det finns nämligen ingen välmående och lycklig människa som beter sig som du gör.
  • Iam
    Dr Mupp skrev 2015-04-26 22:54:22 följande:

Har du tänkt på att hon faktiskt är fullt medveten om vem du är och ändå inte gillar dig. Hur var situationen när du och din man träffades. Var du som en ångvält då också?

Om hon sagt att hon inte vill träffa dig så får du acceptera det, för det är det normala. Hon behöver inte gilla dig, hon behöver inte umgås med dig. Hon kommunicerar med barnens pappa och det är det viktigaste.

Varför inte bara läsa vad ts skriver innan du fäller onödigt taskiga kommentarer som inte ens bygger på vad ts skrivit utan på det du TROR du läser mellan raderna?
  • Iam

Ts, när man lever under sådana förhållanden som du gör börjar man tillslut greppa efter halmstrå för att försöka lösa situationen. Man gör saker man egentligen vet inte funkar, men man är desperat. Jag gissar att det är det som hände.

Jag gissar även att du lärt dig att hon inte funkar som "normala" människor och att det bästa du kan göra är att backa. Fokusera istället på att stötta din man i att skaffa lite ryggrad och självförtroende! Det verkar behövas och där är du bästa person att hjälpa!

Lycka till!

• Iam

Ni snackar mycket om hänsynen som ska visas mamman. Vad jag undrar är: Är hon den enda part i detta som har rättigheter? Och är hon den enda som är befriad från skyldigheter?

Inte ens barnens rättigheter tar ni in utan fokuserar bara på den "stackars" mamman, som enligt info faktiskt är den enda som betett sig rakt av fruktansvärt i nämnd situation.

Det finns massor av människor här i världen jag helst av allt skulle slippa all kommunikation med. Men som vuxen part i olika sammanhang är det ibland bara att finna sig i att det inte går att helt utesluta och istället agera vuxet däreftet.

Mamman hade flera olika alternativ utöver att ts skulle hämta. Inget av dessa föll mamman i smaken och därför togs beslutet att ts gjorde ett försök. Det första och enda försöket. Hur kan ni få det till en så hemsk handling att mamman har rätt att kasta barnen framför tåget och sen skylla på ts?

Visst, ts borde listat ut att det inte skulle funka. Men dels utgår man ju från att en vuxen människa agerar vuxet, och dels börjar man till slut greppa halmstrån för att lösa problem.

Det är inte konstigt att så många barn mår så dåligt med tanke på hur många egoistiska föräldrar det finns.

• Iam
    vampyria2 skrev 2015-04-27 12:50:22 följande:

Bonusmamman har gjort ett val och det är att vara en del av familjen, mamman har inte haft något att säga till om utan det är pappan som har bestämt att denna kvinna ska vara en del av det här nu....därför så kan inte nån av pappa eller bonusmamman kräva något av mamman, pappan kan kräva mycket men aldrig att mamman ska acceptera den nya kvinnan.

Visst går barnens bästa alltid först men jag kan inte se att mamman i TS gjorde något som gjorde illa deras barn, visst hon hörde dem vara ledsna när hon ringde på och mamman inte öppnade men det var faktiskt TS som satte barnen i den situationen, inte mamman.

Kan påpeka här att jag även är bonusmamma så det är inte så att jag sitter här som mamman och talar ur egen erfarenhet, har dessutom inga problem med mina bonusbarns mamma.

Mamman har också gjort val. Hennes val är att skaffa två barn med en man. Iom det valet har hon enligt mig ålagt sig själv ansvaret för dessa barns välmående. Att förvägra barnen umgänge med pappan för att hon själv inte kan detaljstyra pappans familj är inte att se till deras bästa. Att vägra öppna dörren och skicka ut barnen till väntande bil är inte heller speciellt vettigt.

Det är liksom inte en person allena som bär ansvaret här. Visst, som jag skrev, ts borde fattat att det inte skulle funka. Men var ligger mammans ansvar?

Som jag frågade: Är det bara hon som har rättigheter, och är det bara hon som slipper alla skyldigheter?

Mitt svar är nej.

Hon satte barnen i en jobbig sits genom att först förvägra umgänge och sen börja skrika och gorma och vägra släppa ut barnen när hon inte fick som hon ville.
  • Iam
    Ess skrev 2015-04-27 13:39:23 följande:

En mamma kan aldrig göra fel. Ts kom på utsatt tid, men fick inte barnen med sig, och får ta en massa skit för det i tråden. Hon trampade över mammans gräns osv.

En annan styvmamma blev förbannad när mamman gick objuden in i deras bostad.

Hon fick höra att mamman hade rätt att gå in där eftersom barnen bodde där deltid och det fick hon stå ut med. Inte tal om att trampa över några gränser där inte.

Som jag frågat flera gånger. Är mamman den enda med rättigheter? Är mamman den enda som är befriad från skyldigheter.

Det är ju uppenbart att dom flesta tänker så. Skitsamma om det innebär att du kastar dina egna barn framför tåget eller beter dig som en ouppfostrad 3-åring.

Lustigt är också att det inte sällan är bonusföräldern som är den enda som faktiskt försöker lösa det till det bästa för barnen.

Som sagt, inte konstigt att så många barn mår dåligt med tanke på hur extremt egoistiska och egocentriska deras föräldrar är.
  • Iam
    Oopsi skrev 2015-04-27 13:17:05 följande:

En eloge till mamman som är mänsklig och visar sina barn att du ska aldrig finna dig i något du egentligen mår väldigt dåligt av..

Betyder det att jag får neka mina bonusbarns mamma att komma in i mitt hem? Jag kan ju bara stoppa henne och hävda att jag mår dåligt av hennes närvaro. Sen skriker och gormar jag lite för att verkligen understryka hur dåligt hon får mig att må!!

Jag får väl säga att vi inte är ense i frågan. Jag välkomnade henne in i mitt hem och lät barnen visa sina rum. Jag hälsar och är trevlig och visar barnen att deras mamma är en självklar del i tillvaron. Jag vill nämligen visa barnen att respekt för andra människor slår högre än subjektivt tyckande.
  • Iam
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-27 14:37:18 följande:

Fel! Den som betett sig fruktansvärt illa i nämnda situation är ts som upprepade gånger tränger sig på mamman trots att mamman uttryckligen sagt att hon inte vill ha med ts att göra.

Det finns ingen anledning till att ts och mamman ska ha kontakt. Det räcker bra med barnens pappa som alltid kommer vara kvar.

Ts kan vara borta imorgon från barnens liv och då kanske det kommer en ny kvinna in i barnens liv.

Det behöver inte mamman bry sig om, hon har inte valt ts i sitt liv och hon har all rätt att slippa ha henne efter sig!

Den som är ego här är ts som sätter sina behov före alla andras!

Eftersom det du skriver innehåller så många faktafel finns det ingen anledning att bemöta det du skriver. När du är villig att hålla dig till det som står istället för det du själv hittar på kan du återkomma
  • Iam
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-27 21:24:37 följande:

Vilket oerhört larvigt offer mentalitet trams!!!!

Varför kan inte en del nya kvinnor inse att dom är inte mer än "nya kvinnan"? Varför gå på som en ångvält som ts gjorde?

Jag har varit både bonus (!) Mamma och pappans nya kvinna, har vett att inse skillnaden.

Mår du bättre nu när du fått vara lite elak på nätet?
  • Iam
    tankfull skrev 2015-04-28 12:28:45 följande:

Jag orkar inte gå tillbaka i den här tråden men jag tror nog att mamman anade att TS tänkte prata med henne - vilket hon ju tänkte. Du skriver ju själv att TS inte gjorde rätt som la sig i och det är just det beteendet som jag vänder mig mot -det betyder inte att jag tycker att mamman handlade jättebra i situationen heller!

Men jag håller helt enkelt inte med dig i ditt svart-vita påstående om att alla på FL stöttar mammor och vänder sig mot de sk. bonusmammorna. Själv tittar jag på varje situation för sig och eftersom jag är mamma och har varit bonusmamma så kan jag sätta mig in i båda situationerna, men alla människor är så olika och sammansättningarna av familjesituationer är ju också olika!

Jag känner inte mamman i TS tråd men med tanke på att TS nu fått en liten bebis med mammans fd man och detta blir ett halvsyskon till mammans egna barn så kan jag tänka mig att känslorna svallar hos mamman och man kan kanske hysa lite respekt även för detta? Även då man är vuxen kan man ibland handla irrationellt och i affekt - det är inte ett bra sätt att handla på men faktiskt förståeligt ibland! Jag tycker nog att pappan och TS och deras bebis på sätt och vis har ett övertag mot mamman som är ensam och kanske ledsen för detta. Vad vet jag, jag kan bara föreställa mig hur det kan kännas för henne och kanske har jag helt fel.

Men det är ju ditt sätt att resonera här som är så märkligt.

Du tycker att mamman handlade fel men hittar på en massa orsaker till varför hon kan tänkas skrika och gorma och låsa dörren. Därmed ursäktar du beendet.

I nästa andetag konstaterar du att ts som bonusmamma gjorde fel. Här har du dessutom nerskrivna förmildrande omständigheter, du behöver inte ens hitta på dom själv som du gör i mammans fall. Ändå ursäktar du inte alls det ts gjorde.

Ser du inte det tråkiga och dömande i det resonemanget? Och det är nog det Ess lite syftar till.

En biomammar har alltid tusen anledningar som ursäktar idiotiskt beteende.

En bonusmamma har alltid ett idiotiskt beteende oavsett tusen anledningar som påvisar motsatsen.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen