Iam skrev 2015-04-27 12:41:38 följande:
Ni snackar mycket om hänsynen som ska visas mamman. Vad jag undrar är: Är hon den enda part i detta som har rättigheter? Och är hon den enda som är befriad från skyldigheter?
Inte ens barnens rättigheter tar ni in utan fokuserar bara på den "stackars" mamman, som enligt info faktiskt är den enda som betett sig rakt av fruktansvärt i nämnd situation.
Det finns massor av människor här i världen jag helst av allt skulle slippa all kommunikation med. Men som vuxen part i olika sammanhang är det ibland bara att finna sig i att det inte går att helt utesluta och istället agera vuxet däreftet.
Mamman hade flera olika alternativ utöver att ts skulle hämta. Inget av dessa föll mamman i smaken och därför togs beslutet att ts gjorde ett försök. Det första och enda försöket. Hur kan ni få det till en så hemsk handling att mamman har rätt att kasta barnen framför tåget och sen skylla på ts?
Visst, ts borde listat ut att det inte skulle funka. Men dels utgår man ju från att en vuxen människa agerar vuxet, och dels börjar man till slut greppa halmstrån för att lösa problem.
Det är inte konstigt att så många barn mår så dåligt med tanke på hur många egoistiska föräldrar det finns.
Bonusmamman har gjort ett val och det är att vara en del av familjen, mamman har inte haft något att säga till om utan det är pappan som har bestämt att denna kvinna ska vara en del av det här nu....därför så kan inte nån av pappa eller bonusmamman kräva något av mamman, pappan kan kräva mycket men aldrig att mamman ska acceptera den nya kvinnan.
Visst går barnens bästa alltid först men jag kan inte se att mamman i TS gjorde något som gjorde illa deras barn, visst hon hörde dem vara ledsna när hon ringde på och mamman inte öppnade men det var faktiskt TS som satte barnen i den situationen, inte mamman.
Kan påpeka här att jag även är bonusmamma så det är inte så att jag sitter här som mamman och talar ur egen erfarenhet, har dessutom inga problem med mina bonusbarns mamma.