• vampyria2

Hon släpper inte ut barnen

Du gick över en gräns som absolut inte är okej, du måste tyvärr respektera det hon säger och den enda som kan ta dialogen och be om en ändring är din man.
    Hon har aldrig valt att ha dig i sitt liv och du kan inte begära att vara en del av hennes, bara för att du vill det.

Jag har själv en väldigt bra relation till mina barn bonusmamma men det är enbart för att vi båda har visat respekt för varandra och för att vi har låtit den andre bli en del av våra liv sakta men säkert, skulle hon ha försökt att forcera något umgänge så hade det garanterat inte slutat lika bra.

En bra början i från dig hade varit att tex skicka ett brev där du förklarade att du tyckte att det hela är tråkigt och att du har en önskan om att ni skulle kunna ha en relation, inte jaga henne som du gjorde.

• vampyria2
    Iam skrev 2015-04-27 12:41:38 följande:

Ni snackar mycket om hänsynen som ska visas mamman. Vad jag undrar är: Är hon den enda part i detta som har rättigheter? Och är hon den enda som är befriad från skyldigheter?

Inte ens barnens rättigheter tar ni in utan fokuserar bara på den "stackars" mamman, som enligt info faktiskt är den enda som betett sig rakt av fruktansvärt i nämnd situation.

Det finns massor av människor här i världen jag helst av allt skulle slippa all kommunikation med. Men som vuxen part i olika sammanhang är det ibland bara att finna sig i att det inte går att helt utesluta och istället agera vuxet däreftet.

Mamman hade flera olika alternativ utöver att ts skulle hämta. Inget av dessa föll mamman i smaken och därför togs beslutet att ts gjorde ett försök. Det första och enda försöket. Hur kan ni få det till en så hemsk handling att mamman har rätt att kasta barnen framför tåget och sen skylla på ts?

Visst, ts borde listat ut att det inte skulle funka. Men dels utgår man ju från att en vuxen människa agerar vuxet, och dels börjar man till slut greppa halmstrån för att lösa problem.

Det är inte konstigt att så många barn mår så dåligt med tanke på hur många egoistiska föräldrar det finns.

Bonusmamman har gjort ett val och det är att vara en del av familjen, mamman har inte haft något att säga till om utan det är pappan som har bestämt att denna kvinna ska vara en del av det här nu....därför så kan inte nån av pappa eller bonusmamman kräva något av mamman, pappan kan kräva mycket men aldrig att mamman ska acceptera den nya kvinnan.

Visst går barnens bästa alltid först men jag kan inte se att mamman i TS gjorde något som gjorde illa deras barn, visst hon hörde dem vara ledsna när hon ringde på och mamman inte öppnade men det var faktiskt TS som satte barnen i den situationen, inte mamman.

Kan påpeka här att jag även är bonusmamma så det är inte så att jag sitter här som mamman och talar ur egen erfarenhet, har dessutom inga problem med mina bonusbarns mamma.
  • vampyria2
    Iam skrev 2015-04-27 12:57:55 följande:
    Mamman har också gjort val. Hennes val är att skaffa två barn med en man. Iom det valet har hon enligt mig ålagt sig själv ansvaret för dessa barns välmående. Att förvägra barnen umgänge med pappan för att hon själv inte kan detaljstyra pappans familj är inte att se till deras bästa. Att vägra öppna dörren och skicka ut barnen till väntande bil är inte heller speciellt vettigt.

Det är liksom inte en person allena som bär ansvaret här. Visst, som jag skrev, ts borde fattat att det inte skulle funka. Men var ligger mammans ansvar?

Som jag frågade: Är det bara hon som har rättigheter, och är det bara hon som slipper alla skyldigheter?

Mitt svar är nej.

Hon satte barnen i en jobbig sits genom att först förvägra umgänge och sen börja skrika och gorma och vägra släppa ut barnen när hon inte fick som hon ville.
    Läs om och läs rätt, hon förvägrade inte ungarna umgänge, hon körde dit dem direkt så de fick träffa sin pappa.
    Hon har rätt att vägra samarbeta med en kvinna som hon inte har valt in i sin familj, då ska ingen tvinga in henne i gemenskapen om hon inte vill.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen