Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Hon släpper inte ut barnen

Gud! Tagga ner.... Varför detta jagande av att få ett gillande av en människa som så starkt uttryckt att hon absolut INTE vill ha något med dig att göra. Hör du inte vad hon säger. Är ditt bekräftelsebehov större än hennes integritet att få välja själv vem hon vill prata och inte prata med?

Du har noll respekt för henne. Och ändå strävar du efter hennes gillande.

Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-26 06:58:21 följande:

Det du beskriver skulle kunna vara min egen situation. Precis som min man och hans exfru så var de skilda ett år innan jag kom in i bilden. Hon har gjort allt för att sabotera umgänget, ignorerat mig när jag försökt prata med henne. Kallat mig vidriga saker när jag ringt henne för att försöka få ett vuxensamtal och till slut har hon kastat luren i örat på mig. Hon har till och med ljugit om mig inför de äldre barnen och sagt att jag är en knarkare! Jag är helnykterist, ickerökare samt utbildad biolog.

Nu har min man inte träffat sina barn på fem år, det kostar mer än det smakar alla dessa konflikter. Blir så förbannad..... när jag ser här på FL mammor som sitter och hatar sitt ex nya och ägnar sig åt umgängessabotage och blir påhejade av en fanclub i trådarna. Man vet att barn som växer upp med en frånvarande pappa är mer utsatta än andra barn, uppvisar sämre studieresultat mm. Det kan ju deras bittra mammor ha i minnet.

Känner varmt med dig, TS.

Men VARFÖR bara måste man bli vän med sin makes ex? Är du kompis med alla dina fd ex?

Säg att du haft tio pojkvänner och alla haft två flickvänner innan dig. Har du verkligen försökt söka upp dom och hejat artigt?

Varför måste man göra det bara för att det finns barn ned i bilden när man inte gör samma sak när det INTE är barn med i bilden?
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-28 16:36:44 följande:

Kan inte låta blir att fortsätta lägga mig i lite..

ni som tycker att det är ett försvarsbart beteende att mamman försöker hålla biomamman utanför allting, gäller samma när biomamman träffar en man som hon sedan flyttar ihop med? Ska han då snällt sitta hemma o vänta när mamman o barnen går på aktiviteter o uppvisningar? Ska han inte heller få hämta o lämna barnen o va en del av familjen? Eller är det skillnad bara för att mamman råkar bo med barnen 26 dagar i månaden? Har man mer rättigheter bara för att man flyttat till en annan kommun o omöjliggör varann vecka-boende? Och i så fall varför är det skillnad?

Man måste inte åka hem till någon när denne uttryckligen inte vill. Man kan välja sina strider. Och TS fick nog, det var inte hennes man som fick nog och åkte dit utan TS. Hur kan man få nog när man inte har pratat med människan innan. Kan man göra likadant med en grannen som aldrig hejar? Ringa på och stå utanför en halvtimma och vänta, sms:a för man tycker att grannen borde! Man bor ju i samma hus.
    Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-28 18:14:18 följande:
    Nej, inte kompis. Men man får se det som om man har en affärsförbindelse, AB Barn, och då får man se till att ha en god ton. Om inte vänner så åtminstone hövlighet.
    Fast nya flickvännen/frun har inte företaget AB Barn med mamman utan det är mannen som har det och då får HAN sköta AB Barn.

Kan inte pappan sköta AB Barn, fixa umgänget själv utan att involvera den nya tjej han införskaffar så ska han inte ha umgänge för det ska inte utgå från att man måste förlita sig på någon annan. För en dag kanske bonusmamman/styvmodern inte vill leka AB Utnyttjad för att han ska kunna ha barnen hemma medan han sitter i soffan och spelar spel och hon den nya tar allt ansvar. För när den nya tröttnar så kan inte pappan ta hand om sina egna barn för det har någon annan gjort och denna oron finns hos många mammor. Allt för ofta är det att tar inte bonusmamman ansvar så utgår umgänget. Eller att det inte funnits något umgänge men när han hittar en ny så ska det lekas familj.

Därför har många mammor kravet att pappan ska kunna fixa det själv, iaf den delen mamman har insyn. Sedan var man gör i sitt egna hem har hon inget med att göra och då kan bonusmamman leka mamma hur mycket hon vill om barnen är med på noterna. Inte mig emot. Men för att skona barnen från lidande så spelar man aldrig mamma framför barnens riktiga mamma om hon nu så starkt ogillar en. För barnens skull. Och för barnens skull ta inte över pappans ansvar för det kan slå tillbaka mot barnen den dagen ni själva inte står ut med varann.

Sedan kan man inte tvinga sig på andra människor om de inte vill.
    Brumma skrev 2015-04-29 06:56:52 följande:
    Pappan kunde fixa hämtning, men mamman gick inye med på att han hämtade i skolan istället.

Och nej, mamman kan inte ställa krav på om han involverar ngn annan för att hämta - SPECIELLT inte då mamman flyttat och försvårat hämtning!

Pappan kan skicka TS, farfar, sin bästa vän osv om han vill.

Man "leker" inte mamma för att man hämtar sina bonusbarn.....

Du läser in väldigt väldigt mycket..
    Vi vet inte varför mamman höll hårt på överlämningen. Kanske finns det ett avtal pga tidigare svårigheter och hon har bara följt avtalet.
    Iam skrev 2015-04-29 17:59:56 följande:
    Jag undrar jag med.

Enligt ts är detta första gången hon ens försöker sig på kontakt, och jag gissar att det inte kommer att upprepas.
    Tror inge det är första gången hon har försökt heja och göra sin röst hörd. Varför tappar man annars fattningen och åker upp till mamman i ett försök att söka bekräftelse efter tre år med pappan?
    Iam skrev 2015-04-30 08:16:13 följande:
    Jag ser det inte som att jaga.

Att det var osmidigt gjort, absolut! Men det verkar ts oxå förstå och det verkar inte heller vara några tvivel kring att hon inte ska göra om det.

Att du helt bortser från hur mamman kastar sina egna barn framför tåget genom att hålla på som hon gör år ut och år in är däremot mycket märkligt.

Mammans systematiska dåliga beteende är enligt dig ok ( och där har ts ingen skuld)

Men att ts en gång (eller två gånger vid ett tillfälle) försöker prata med mamman är helt förkastligt?

Hur tänker du??
    Är du helt från vettet? Mamman vill enbart ha minsta nödvändiga kontakt med barnens pappa. ALLT annat i pappans liv är har hon noll intresse för och vill inte veta av, medan TS är en bekräftelsesökande person som mår dåligt eftersom hennes mans ex har noll intresse av henne. Vad är det som är svårt att förstå att vissa människor har noll intresse av andra? Man kan inte tvinga sig på andra bara för att man har ett bekräftelsebehov av att bli sedd.

Mamman vet om att pappan har en ny och det räcker väl för henne.
    Iam skrev 2015-04-30 09:11:15 följande:
    Absolut inte. Mår oförskämt bra just nu faktiskt. Kanske därför jag inte läser in saker mellan raderna som du gör.

Ts mår inte dåligt över att mamman inte set henne. Ts tycker däremot det är tråkigt för barnen att deras mamma förnekar dom en familj dom älskar, dvs pappan och ts.

Men jag frågar igen:

Varför är ts engångsföreteelse av att försöka prata med mamman så hemsk. Men att mamman systematiskt utsätter barnen för hot och lojalitetskonflikter är helt ok. Jag upprepar frågan: hur tänker du?
    Ditt mående bryr jag mig inte om men roligt att du mår bra. Jag läser inte in saker utan spekulerar utifrån och ser från olika håll och aspekter just för att vi endast har ena sidan av historien. Jag vet av erfarenhet att man INTE ska lita på ena sidan av historien förrän man hört båda. Därför ifrågasätter jag att man kan få nog utav någon man aldrig mött och bara måste träffas
    Anonym (Halleluja) skrev 2015-04-30 16:59:19 följande:
    Det brukar vara ganska så svårt nästintill omöjligt att få båda versionerna av ett problem här på FL.

Man får nog utgå ifrån att trådstartaren talar sanning och att den får med aspekter från båda sidor
    Därav måste man också kunna spekulera i hur den andra sidan tycker och tänker. Annars finns det inget att diskutera utan enbart konstatera att så här ser det ut. Jaha!
    Anonym (Halleluja) skrev 2015-04-30 19:19:25 följande:
    Nej! Jag har inte missat det.

Tänker inte enbart på denna tråd.

Blir mörkrädd hur man kan bortse från barnen gång på gång i trådar
    Självklart ska man se till barnen. Men här var inte huvudfrågan barnen utan att TS fått nog att mamman vägrade se och tala med henne. Så som jag tolkar TS handlar det inte enbart om barnen utan om ett bekräftelsebehov av att bli sedd som flickvän av sin mans exfru.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen