Inlägg från: Anonym (Nya frun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nya frun)

Hon släpper inte ut barnen

Det du beskriver skulle kunna vara min egen situation. Precis som min man och hans exfru så var de skilda ett år innan jag kom in i bilden. Hon har gjort allt för att sabotera umgänget, ignorerat mig när jag försökt prata med henne. Kallat mig vidriga saker när jag ringt henne för att försöka få ett vuxensamtal och till slut har hon kastat luren i örat på mig. Hon har till och med ljugit om mig inför de äldre barnen och sagt att jag är en knarkare! Jag är helnykterist, ickerökare samt utbildad biolog.

Nu har min man inte träffat sina barn på fem år, det kostar mer än det smakar alla dessa konflikter. Blir så förbannad..... när jag ser här på FL mammor som sitter och hatar sitt ex nya och ägnar sig åt umgängessabotage och blir påhejade av en fanclub i trådarna. Man vet att barn som växer upp med en frånvarande pappa är mer utsatta än andra barn, uppvisar sämre studieresultat mm. Det kan ju deras bittra mammor ha i minnet.

Känner varmt med dig, TS.

• Anonym (Nya frun)
    Anonym (suck) skrev 2015-04-26 07:10:54 följande:

Vilken nolla till "man" du hittat. Fattar verkligen inte hur man är funtad när man väljer en ny partner framför sina barn!

Hoppas verkligen inte han skaffat nya ungar med dig!

Han har inte gjort valet att inte träffa sina barn, hon har gjort det omöjligt både geografiskt och genom att förtala min man och mig så mycket så barnen vill inte längre träffa honom. Det går att likna vid en sekteristisk hjärntvätt där sektledaren, i det här fallet modern, får sektmedlemmarna att bryta med hela sin familj. De lever ett väldigt slutet liv och umgås bara med moderns släktingar.

Beträffande vår familjeplanering så har jag inte rådfrågat någon om det på FL, så jag undanbeder mig synpunkter från främlingar om den.
  • Anonym (Nya frun)
    Anonym (W) skrev 2015-04-26 07:28:57 följande:

Du menar att hon har flyttat till andra sidan jordklotet och bor på en öde ö?

Det räcker med olika landsändar och att inte mot barnens vilja tvinga sig på dem i nuläget när de är så pass indoktrinerade av modern. Man få gå varligt fram och låta dem själva bestämma. Vi är redo att ta emot dem så snart de är redo för oss.
  • Anonym (Nya frun)

Jag vet inte vad som händer med en del människor så snart de hamnar bakom en datorskärm? Vanligtvis fredliga och normalbegåvade människor tycks förvandlas till rabiata varelser som går till angrepp mot vilt främmande människor, á la Dr Jekyll och Mr Hyde. Men det räcker med att se Robert Aschbergs "Trolljägarna " så ser man att en del människor uppenbarligen drabbas av dissociativ personlighetsstörning, den ena människan irl är fullt normal medan personen bakom datorn får ett beteende den inte vill kännas vid vid en konfrontation irl.

• Anonym (Nya frun)
    sextiotalist skrev 2015-04-26 07:54:45 följande:

Det var inte vad mina kusiner minns och inte heller min kompis barn.

De minns en hysterisk mamma som gjorde allt för att de inte skulle gilla pappan och än mindre den nya. Mammorna misslyckades

• Anonym (Nya frun)

[quote=75212177][quote-nick]sextiotalist skrev 2015-04-26 08:09:21 följande:[/quote-nick]Det finns mammor som beter sig illa, som gör allt för att ha kontrollen. Det finns män också för den delen. Det kan inte vara så att ts ex har varit gift med en sådan kvinna. En kvinna som använder sina barn som slagpåse. Tro mig, de finns. Min pappas syster tillhör dessa och jag är väldigt säker på att om mina föräldrar hade separerat så hade min mamma sällat sig till den gruppen. Jodå jag har sett hur min mamma kunde bete sig när hon var missnöjd med min pappa.[/quote

Du har det precis på kornet vad det handlar om, sextiotalist.

• Anonym (Nya frun)
    smulpaj01 skrev 2015-04-26 08:26:34 följande:

Enligt min personliga erfarenhet så har din man övergivit sina barn till förmån för dig, och det är något många barn ALDRIG förlåter.

Jag och mina syskons farsa gjorde som din man har gjort och skyllde detta på vår mamma. Så lojt och fegt - helt enkelt oförlåtligt.

Han inbillade sig precis som du verkar göra att barnen helt plötsligt kommer vända sig till sin pappa när de är vuxna, den risken är så gott som obefintlig. Din man har gjort sitt val, han får ta konsekvenserna av det. Tyvärr får hans usla val även konsekvenser för de barn han valt att sätta till världen. Trist!

Nu var ju min man och hans förra fru skilda sen ett år tillbaka när jag och min man träffades. Hon hade redan under det året börjat underminera hans roll som pappa eftersom hon lämnade min man för en annan man hon träffat på nätet och bytte helt enkelt ut barnens pappa mot en ny "pappa", som hon vill de ska kalla honom för.
  • Anonym (Nya frun)
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-26 08:36:33 följande:

Har också undrat över detta...min mans ex är verkligen inte ensam om att ha många obearbetade känslor inom sig. Det är en sak jsg förstår nu. Det är intressant att läsa svaren som innehåller så mkt känslor hos den som skriver.

Håller med dig tillfullo. Så mycket bitterhet och obearbetade känslor.
  • Anonym (Nya frun)
    Brumma skrev 2015-04-26 08:43:44 följande:

Om en mamma flyttar med barnen. Gör allt för att försvåra umgänget. Pratar illa om pappan och den eventuella nya.

HUR får du det till att INTE vara mammans fel?

Tack Brumma. Jag nästan gråter för du förstår precis.
  • Anonym (Nya frun)
    fröet2015 skrev 2015-04-26 11:00:07 följande:

Alltså, jag är en ganska cynisk och allmänt flippad människa. Hade jag och min man separerat så hade jag helt säkert haft en hel del problem med att vara rädd för att mina barn skulle älska hans nya än mig.100% säkert. MEN, hade den här situationen uppstått som står beskrivet i ts, så hade jag låtit barnen gå, ursäktat mig med något för att slippa prata med den nya kvinnan. Sen hade jag ringt och pratat med PAPPAN och förklarat att det fan inte är okej för henne att dyka upp sådär när jag sagt nej.

"Dina barn "? Är det inte hans barn också?
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen