• Grus grus

Hon släpper inte ut barnen

Det var ju onödigt att du åkte trots att du visste att hon inte ville det. Det var faktiskt du som satte barnen i kläm i just den situationen, även ditt motiv blir tyvärr fel. Du skulle ju inte kunna fråga henne något eller försöka få rätsida på situationen när barnen är närvarande. Nej du gjorde helt fel. Du skulle lyssnat på henne och respekterat det. Istället valde du att göra det DU ville, och då blir det inget förtroendefullt samtal.

Låt din man sköta alla samtal hädanefter. Denna kvinna mår nog inte så bra, och lösningen verkar inte vara att du lägger dig i. Samtalen din man och hon ska gå på låter ju som en väldigt bra idé! Där kan han också lyfta din roll i det hela, framföra din ursäkt till hur det blev och förklara att du bara vill att ni alla ska kunna uppföra er hövligt inför barnen och inget mer. Kanske kan soc som en tredje och utomstående part hjälpa henne med verktyg att klara av det.

Hoppas att allt löser sig till det bästa för barnen! Ibland är tyvärr inte alltid det bästa för barnen samma som det bästa för alla eller för dig. Men var stark! Du har tyvärr inte så mycket val i det familjelivet du lever. Men ta en dag i taget.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-26 00:28:57 följande:

För att hon hade valet att inte prata med mig. Bara släppa ut barnen. Jag skulle aldrig någonsin tränga mig på henne. Eller försöka gå in.

Men det kan ju inte hon veta. Det måste du förstå. Du skriver klart och tydligt att du åkte dit för att prata med henne, inte för att bara hämta barnen. Jag förstår att du ville lösa situationen, men tyvärr gjorde du fel från början i detta. Nu måste du backa.
  • Grus grus
    Brumma skrev 2015-04-26 16:25:45 följande:

Jag tror faktiskt du missuppfattar de flesta svaren i den här tråden.. De flesta verkar ju tycka att felet du gjorde var att åka dit fas hon sagt klart nej. Fast du mkt väl visste hur de senaste åren varit. Att du tog tag i saker som borde vara pappans sak att ta tag i.

Ingen har väl nämnt att du inte får vara en stor del av barnens liv annars?

Håller med fullständigt.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen