• smulpaj01

Hon släpper inte ut barnen

Ts - du skriver:

" Jag bad därför min man att säga att jag häntar barnen den dagen. Då fick han svar att de stannar hos henne i helgen i så fall. Jag körde ändå dit för att äntligen lyckas möta henne o prata"

Det måste ju vara något som inte står riktigt rätt till i huvudet på dig?! Hur kan du bete dig så oerhört illa och respektlöst och dessutom blanda in barnen i konflikten?

Förmodligen har mamman kallat till samtal på FR för att försöka få barnens pappa att hålla DIG borta från henne och sluta blanda in deras barn i Er konflikt. Fullt förståeligt och tydligen finns det verkligen behov av ett sånt möte eftersom du inte förstår vad folk säger till dig!

• smulpaj01
    sextiotalist skrev 2015-04-26 07:18:27 följande:
    Blir fascinerad av hur man tolkar en text. Ts klagade inte hon konstaterade, viss skillnad.

Ts det verkar som att dina goda avsikter blev fel. Släpp detta och inse att det troligen inte kommer fungera. Det barnen kommer minnas är att deras mamma betedde dig knepigt.

Det finns knepiga personer. Min kompis ex betedde sig likadant när pappan skulle hämta. Han fick ha socialjouren med sig och så fort barnen blev stora nog valde de bort sin mamma som ur deras liv.

Tilllägga det var min kompis som var pappan
    Nja, jag tror snarare barnen kommer minnas att ts gjorde mamma ledsen!
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2015-04-26 07:37:15 följande:
    För att pappan väljer att TS skall hämta. Barnen kan gå ut om mamman har svårt att bete sig som en normal människa..

Mamman kan ha legitima skäl till att inte lämna ut barnen till ts, det vet vi ingenting om. Det vi däremot VET är att mamman uttryckligen sagt att endast pappan får hämta barnen, då kan man om man är en vettig människa respektera det - oavsett anledning!

Inte köra på som en ångvält och totalt strunta i hennes uttryckliga önskan! Så respektlöst och illa, självklart bäddar detta för ytterliggare konflikter och det står ts för!

• smulpaj01
    sextiotalist skrev 2015-04-26 07:54:45 följande:
    Det var inte vad mina kusiner minns och inte heller min kompis barn.

De minns en hysterisk mamma som gjorde allt för att de inte skulle gilla pappan och än mindre den nya. Mammorna misslyckades
    Jag och mina syskon förlät aldrig vår farsa och hans nya fru! Aldrig!
  • smulpaj01
    Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-26 08:13:14 följande:

[quote=75212177][quote-nick]sextiotalist skrev 2015-04-26 08:09:21 följande:[/quote-nick]Det finns mammor som beter sig illa, som gör allt för att ha kontrollen. Det finns män också för den delen. Det kan inte vara så att ts ex har varit gift med en sådan kvinna. En kvinna som använder sina barn som slagpåse. Tro mig, de finns. Min pappas syster tillhör dessa och jag är väldigt säker på att om mina föräldrar hade separerat så hade min mamma sällat sig till den gruppen. Jodå jag har sett hur min mamma kunde bete sig när hon var missnöjd med min pappa.[/quote

Du har det precis på kornet vad det handlar om, sextiotalist.

Enligt min personliga erfarenhet så har din man övergivit sina barn till förmån för dig, och det är något många barn ALDRIG förlåter.

Jag och mina syskons farsa gjorde som din man har gjort och skyllde detta på vår mamma. Så lojt och fegt - helt enkelt oförlåtligt.

Han inbillade sig precis som du verkar göra att barnen helt plötsligt kommer vända sig till sin pappa när de är vuxna, den risken är så gott som obefintlig. Din man har gjort sitt val, han får ta konsekvenserna av det. Tyvärr får hans usla val även konsekvenser för de barn han valt att sätta till världen. Trist!
  • smulpaj01
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-26 08:31:59 följande:

Nej hon har ingen anledning. Jo, att hon är fruktansvärt arg fortfarande över skilsmässan och att INGEN har rätt till hennes barn. Hon blir arg om jag handlar kläder till dem också tex.

Nej, min man pratar inte om mig med henne. Nej, det har aldrig hänt något som ger henne anledning att vara så här. Mer än att jag är tillsammans med hennes fd. Barnen tycker om mig. Problemet är att hon och hennes mor sitter o pratar väldigt mycket skit om deras pappa o mig inför barnen o det mår de inte bra av.

Jag har aldrig förut försökt o ska verkligen inte försöka fler gånger att prata med henne.

Anledningen till att jag trodde det skulle bli bra att köra dit ensam utan min man va för att då skulle hon behöva märka att jag faktiskt inte är farlig o jag skulle prata vänligt med henne. Det jag skrev i ts om att jag skulle prata med henne o fråga vad det är som är fel hade jag naturligtvis inte gjort om barnen stog bredvid.

Jaha, så var hade du tänkt göra av barnen när du åkte dit för att hämta barnen OCH prata med henne?

Du valde ju verkligen det absolut sämsta tillfället - ett tillfälle där mannen redan frågat henne om du kan hämta och hon sagt nej. ÄNDÅ åker du dit, snacka om att sk*ta totalt i vad hon säger/tycker/känner.

Så respektlöst, brukar du agera utifrån dina behov och inte bry dig om andras åsikter och känslor? Verkar så extremt märkligt att göra som du gjorde tycker jag.

Varför skulle hon vara rädd för dig (du skriver det upprepade ggr), tror snarare bara att hon inte tycker om dig (kanske pga något barnen eller din man har sagt) och det har hon såklart all rätt till. Du kan inte ändra på henne eller på andra människor öht, du kan bara ändra på dig själv och det borde du faktiskt verkligen göra!
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen