Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-26 08:31:59 följande:
Nej hon har ingen anledning. Jo, att hon är fruktansvärt arg fortfarande över skilsmässan och att INGEN har rätt till hennes barn. Hon blir arg om jag handlar kläder till dem också tex.
Nej, min man pratar inte om mig med henne. Nej, det har aldrig hänt något som ger henne anledning att vara så här. Mer än att jag är tillsammans med hennes fd. Barnen tycker om mig. Problemet är att hon och hennes mor sitter o pratar väldigt mycket skit om deras pappa o mig inför barnen o det mår de inte bra av.
Jag har aldrig förut försökt o ska verkligen inte försöka fler gånger att prata med henne.
Anledningen till att jag trodde det skulle bli bra att köra dit ensam utan min man va för att då skulle hon behöva märka att jag faktiskt inte är farlig o jag skulle prata vänligt med henne. Det jag skrev i ts om att jag skulle prata med henne o fråga vad det är som är fel hade jag naturligtvis inte gjort om barnen stog bredvid.
Jaha, så var hade du tänkt göra av barnen när du åkte dit för att hämta barnen OCH prata med henne?
Du valde ju verkligen det absolut sämsta tillfället - ett tillfälle där mannen redan frågat henne om du kan hämta och hon sagt nej. ÄNDÅ åker du dit, snacka om att sk*ta totalt i vad hon säger/tycker/känner.
Så respektlöst, brukar du agera utifrån dina behov och inte bry dig om andras åsikter och känslor? Verkar så extremt märkligt att göra som du gjorde tycker jag.
Varför skulle hon vara rädd för dig (du skriver det upprepade ggr), tror snarare bara att hon inte tycker om dig (kanske pga något barnen eller din man har sagt) och det har hon såklart all rätt till. Du kan inte ändra på henne eller på andra människor öht, du kan bara ändra på dig själv och det borde du faktiskt verkligen göra!