• sextiotalist

Hon släpper inte ut barnen

Anonym (W) skrev 2015-04-26 06:50:52 följande:

Tycker det är märkligt att du klagar på att mamman skickade sin pojkvän att hämta efter några veckor när du och pappan själva verkar ha flyttat ihop, gift er och skaffat barn i racerfart.

Blir fascinerad av hur man tolkar en text. Ts klagade inte hon konstaterade, viss skillnad.

Ts det verkar som att dina goda avsikter blev fel. Släpp detta och inse att det troligen inte kommer fungera. Det barnen kommer minnas är att deras mamma betedde dig knepigt.

Det finns knepiga personer. Min kompis ex betedde sig likadant när pappan skulle hämta. Han fick ha socialjouren med sig och så fort barnen blev stora nog valde de bort sin mamma som ur deras liv.

Tilllägga det var min kompis som var pappan
  • sextiotalist
    Anonym (suck) skrev 2015-04-26 07:10:54 följande:

Vilken nolla till "man" du hittat. Fattar verkligen inte hur man är funtad när man väljer en ny partner framför sina barn!

Hoppas verkligen inte han skaffat nya ungar med dig!

Sådant förekommer och jag har en faster som betedde sig som denna kvinna och en kompis ex. Nummers så har barnen brutit med sin mamma.
  • sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2015-04-26 07:44:58 följande:

Nja, jag tror snarare barnen kommer minnas att ts gjorde mamma ledsen!

Det var inte vad mina kusiner minns och inte heller min kompis barn.

De minns en hysterisk mamma som gjorde allt för att de inte skulle gilla pappan och än mindre den nya. Mammorna misslyckades
  • sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2015-04-26 07:52:42 följande:

Mamman kan ha legitima skäl till att inte lämna ut barnen till ts, det vet vi ingenting om. Det vi däremot VET är att mamman uttryckligen sagt att endast pappan får hämta barnen, då kan man om man är en vettig människa respektera det - oavsett anledning!

Inte köra på som en ångvält och totalt strunta i hennes uttryckliga önskan! Så respektlöst och illa, självklart bäddar detta för ytterliggare konflikter och det står ts för!

Det finns mammor som beter sig illa, som gör allt för att ha kontrollen. Det finns män också för den delen. Det kan inte vara så att ts ex har varit gift med en sådan kvinna. En kvinna som använder sina barn som slagpåse. Tro mig, de finns. Min pappas syster tillhör dessa och jag är väldigt säker på att om mina föräldrar hade separerat så hade min mamma sällat sig till den gruppen. Jodå jag har sett hur min mamma kunde bete sig när hon var missnöjd med min pappa.
  • sextiotalist
    Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-26 08:13:14 följande:

[quote=75212177][quote-nick]sextiotalist skrev 2015-04-26 08:09:21 följande:[/quote-nick]Det finns mammor som beter sig illa, som gör allt för att ha kontrollen. Det finns män också för den delen. Det kan inte vara så att ts ex har varit gift med en sådan kvinna. En kvinna som använder sina barn som slagpåse. Tro mig, de finns. Min pappas syster tillhör dessa och jag är väldigt säker på att om mina föräldrar hade separerat så hade min mamma sällat sig till den gruppen. Jodå jag har sett hur min mamma kunde bete sig när hon var missnöjd med min pappa.[/quote

Du har det precis på kornet vad det handlar om, sextiotalist.

Min kusin fick höra att om hennes mamma blev sjuk och dog så var det hennes fel, eftersom hon valde att bo hos sin pappa, hon var äldst och så gammal att hon kunde ta det valet. Yngsta kusinen hade inte den möjligheten
  • sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2015-04-26 08:20:38 följande:

Jag och mina syskon förlät aldrig vår farsa och hans nya fru! Aldrig!

För att... Vad gjorde de för något oförlåtligt. Var din mamma ett oskyldigt offer eller har ni bara varit enögda.
  • sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2015-04-26 08:26:34 följande:

Enligt min personliga erfarenhet så har din man övergivit sina barn till förmån för dig, och det är något många barn ALDRIG förlåter.

Jag och mina syskons farsa gjorde som din man har gjort och skyllde detta på vår mamma. Så lojt och fegt - helt enkelt oförlåtligt.

Han inbillade sig precis som du verkar göra att barnen helt plötsligt kommer vända sig till sin pappa när de är vuxna, den risken är så gott som obefintlig. Din man har gjort sitt val, han får ta konsekvenserna av det. Tyvärr får hans usla val även konsekvenser för de barn han valt att sätta till världen. Trist!

Jag har sett motsatsen. Så hur ni hanterade det är inte lösningen för alla. Min kusins pappa väntade in henne.
  • sextiotalist
    Brumma skrev 2015-04-26 08:40:27 följande:

Fast TS och hennes man är inte din farsa och hans nya fru...

Exakt. Och även smulpaj kan vara så påverkad av sin mamma så hon inte ser klart
  • sextiotalist
    Oopsi skrev 2015-04-27 09:36:24 följande:

Du gör bäst i att låta barnens mamma vara ifred. Usch.. Fick ångest av att läsa den här trådstarten! Kan verkligen känna med henne... Nej låt henne vara ifred och låt barnen få lugn och ro.. Måste du tänka så självcentrerat när det är barn inblandat? Tänk dig omvänt istället? Att en dag behöva se din man med en annan kvinna.. Vi har alla olika hjärtan och hon verkar ha ett känsligare än er... Låt bli att trampa på henne mera.

Om man efter tre år och själv har ny relation har svårt att hantera att den andra gått vidare och det yttrar sig på det sättet som ts beskrev då har man problem utöver det vanliga.

Det var ju inte så att TS är en ny donna som dyker upp från ingenstans.

Ts har ju medvetet under denna tid undvikit så mycket som möjligt kontakt med mamman
  • sextiotalist
    Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-27 09:31:49 följande:

Fast ts situation ser ju lite annorlunda ut. Hon och maken har varit gifta i tre år, man får förmoda att de var tillsammans något eller några år innan. De har gemensamma barn, halvsyskon till makens barn. Mamman har haft några år på sig att anpassa sig till nuvarande förhållande.

Håller med ser inga likheter alls
  • sextiotalist
    Oopsi skrev 2015-04-27 10:06:45 följande:

Men hur svårt kan det vara att respektera att vi alla är olika? Mamman har inga som helst skyldigheter att ha någon kontakt med Ts? Frågan är ju varför det är så viktigt för Ts?

Om du trycker på visa endast så får du en bättre uppfattning varför ts åkte för att hämta barnen. Det fanns en logistik bakom detta.

Visst är alla olika. Men vissa olikheter är utanför normalspannet och i detta fall skadar barnen.

Men jag hade självklart aldrig velat haft kontakt med en person som beter sig hysteriskt som denna kvinna. Ts gjorde en felbedömning som hon aldrig kommer att upprepa. Som vuxen kommer hon hantera detta. Barnen kommer nog lägga det till dr övriga galenskaperna som deras mamma håller på med
  • sextiotalist
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-30 08:25:46 följande:
    Är du helt från vettet? Mamman vill enbart ha minsta nödvändiga kontakt med barnens pappa. ALLT annat i pappans liv är har hon noll intresse för och vill inte veta av, medan TS är en bekräftelsesökande person som mår dåligt eftersom hennes mans ex har noll intresse av henne. Vad är det som är svårt att förstå att vissa människor har noll intresse av andra? Man kan inte tvinga sig på andra bara för att man har ett bekräftelsebehov av att bli sedd.

Mamman vet om att pappan har en ny och det räcker väl för henne.
    Hon har väl inte noll intresse om hon blir arg om ts köper kläder till barnen. Hon har absolut ett intresse, att inte ts får vara en del av barnens liv.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen