Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Hon släpper inte ut barnen

Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-25 21:12:10 följande:
    Jag hade gärna låtit vara om det inte hade varit för att barnen kommer i kläm om och lm igen.. hela tiden. De får komma allt mindre tex.
    Varför kommer barnen ikläm bara för att din partner önskar att samarbetet och överlämningar sker mellan föräldrarna. Det far väl barnen inte illa av?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Så trött..) skrev 2015-04-25 21:41:31 följande:
    Så jag beter mig?

jag har stått åt sidan i tre år. Jag har inte försökt närma mig henne. Men jag trodee att vuxna människor skulle kunna prata med varann. Dessutom fick hon välja på att låta mig hämta dom eftersom jag jobbar i närheten eller låta pappan hämta dom tidigare på dagen men då valde hon att de skulle vara hemma. Skulle vi låta barnen stanna hemma? Hade inte det varit att svika barnen? Jag hade som sagt inte tänkt säga något inför barnen utan istället vara glad o vänlig o visa henne att hon inte behöver vara rädd för mig.

Jag har länge tänkt att jag skulle vilja prata med henne så att hon kan släppa denna rädsla inför att möta mig. Jag kanske har helt fel tro, men jag tror ju att samtal kan lösa det mesta. Ska vi undvika varann för resten av livet? Jag är inte en sådan människa helt enkelt. Jag gillar inte undvikande o smygande.
    Det är väl inget konstigt att du står vid sidan av barnets vårdnadshavare/föräldrar när det gäller kontakt osv? Vad som sedan görs upp kring barnen i ert hem under pappans umgänge däremot är det väl viktigare att du är med på. Varför är det så otroligt viktigt för dig att få vara exakt jämställd med föräldrarna? Biomamman vill bara samRbeta med barnets pappa kring deras barn, det är inga konstigheter.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Inte så insatt men...) skrev 2015-04-26 02:13:15 följande:

Hennes ilska har inte ned dig som person att göra. Hennes sätt att ff utöva makt trots skilsmässa. Instämmer med tidigare att du inte har ngt att hämta med försök till "öga Mot öga" utan umgängesavtal alt. Rätten. Tyvärr..

Eller så är hon trött på TS kontaktförsök. Hon har sagt sitt och att hämtning och kommunikation kring barnen sker via föräldrarna. Men TS vägrar respektera det utan åker istället hem till henne och ger sig inte.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (styvmamma) skrev 2015-04-26 02:32:51 följande:
    Läs vad TS skriver, detta var första gången. Mamman vägrar låta barnen vara med på saker om ts är där. Sluta läsa in dina egna förutfattade meningar. I denna situation är det mamman som äger problemet det är mamman som försöker utöva sin makt gentemot pappa och ts genom att skada barnen.

Det finns faktiskt såna mammor också.
    Ändå verkar ju barnen på nåt märkligt sätt ha kommit iväg. Låter som TS missuppfattat något.

Åker man hem till någon och knackar på som man vet inte vill att man kommer, då får man liksom skylla sig själv att det blir oreda.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (styvmamma) skrev 2015-04-26 02:45:51 följande:
    Var skrev jag att ts gjorde rätt som försökte lösa allt trots att mamman inte vill?

Det jag opponerar mig mot var ditt påstående om att ts försökt få kontakt flera gånger när hon skrivit att detta var första gången.
    Du får nog läsa alla TS inlägg. Men visst det kan likaväl vara pappan som sitter och btjaffsar om TS med exet.

Dock märkligt att det är Biomamman som vänt sig till familjerätten med tanke på alla problem TS berättat om. Rent krasst vore det ju mer logiskt om det var pappan som tog tag i den biten eftersom han (eller är det TS) som upplever det minskade umgänget som ett problem. Eller kan det vara så att det finns något barnen inte far väl av som oroar mamman hos TS och barnens pappa. Tyvärr får man bara en sida här.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (styvmamma) skrev 2015-04-26 02:56:36 följande:
    Vad har jag missat?

Ts skriver i inlägg #21 att hon aldrig försökt tvinga sig på mamman tidigare?
    Du kanske har rätt, men något stämmer inte. Det verkar ha varit fullt fokus på TS när föräldrarna pratat med varandra.

Känns som något inte stämmer. TS skriver också att hon inte får följa med på uppvisningar och dyl, och sedan att hon inte pratat med mamman då. Känns som TS hoppat över en hel del. Eller så är det pappan som använder TS som någon form av slagträ, en vettig pappa hade sagt (om det börjat gapas om TS) "nu pratar vi inte om TS". Det låter lite för bra för att vara sant att mamman gör så utan någon som helst påverkan, speciellt som det är hon som vill gå till FR och inte den som har indraget umgänge dvs pappan.
  • Anonym (Linda)
    Kim Possible skrev 2015-04-26 02:59:14 följande:

Är du samma som startade en tråd nyligen om hur dålig dina bonusbarnhs mamma är?

Alla bonusbarns mammor är usla, vidriga psykopater, vi är på FL
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen