Inlägg från: Anonym (styvmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (styvmamma)

Hon släpper inte ut barnen

Hade jag varit du hade jag nog bara låtit de vara. Det är jobbigt när barnen kommer i kläm men i detta läget är det mamman som äger problemet. Låt henne vara, och låt allt skötas via pappan. Var bara sig själv och visa barnen omtänksamhet och att du tycker om/älskar dom.

Tror du gör de värre om du försöker reda ut de när mamman så tydligt visar att hon inte vill.

• Anonym (styvmamma)
    Anonym (Linda) skrev 2015-04-26 02:20:45 följande:

Eller så är hon trött på TS kontaktförsök. Hon har sagt sitt och att hämtning och kommunikation kring barnen sker via föräldrarna. Men TS vägrar respektera det utan åker istället hem till henne och ger sig inte.

Läs vad TS skriver, detta var första gången. Mamman vägrar låta barnen vara med på saker om ts är där. Sluta läsa in dina egna förutfattade meningar. I denna situation är det mamman som äger problemet det är mamman som försöker utöva sin makt gentemot pappa och ts genom att skada barnen.

Det finns faktiskt såna mammor också.
  • Anonym (styvmamma)
    Anonym (Linda) skrev 2015-04-26 02:35:50 följande:

Ändå verkar ju barnen på nåt märkligt sätt ha kommit iväg. Låter som TS missuppfattat något.

Åker man hem till någon och knackar på som man vet inte vill att man kommer, då får man liksom skylla sig själv att det blir oreda.

Var skrev jag att ts gjorde rätt som försökte lösa allt trots att mamman inte vill?

Det jag opponerar mig mot var ditt påstående om att ts försökt få kontakt flera gånger när hon skrivit att detta var första gången.
  • Anonym (styvmamma)
    Anonym (Linda) skrev 2015-04-26 02:52:06 följande:

Du får nog läsa alla TS inlägg. Men visst det kan likaväl vara pappan som sitter och btjaffsar om TS med exet.

Dock märkligt att det är Biomamman som vänt sig till familjerätten med tanke på alla problem TS berättat om. Rent krasst vore det ju mer logiskt om det var pappan som tog tag i den biten eftersom han (eller är det TS) som upplever det minskade umgänget som ett problem. Eller kan det vara så att det finns något barnen inte far väl av som oroar mamman hos TS och barnens pappa. Tyvärr får man bara en sida här.

Vad har jag missat?

Ts skriver i inlägg #21 att hon aldrig försökt tvinga sig på mamman tidigare?
  • Anonym (styvmamma)
    Anonym (Linda) skrev 2015-04-26 03:04:18 följande:

Du kanske har rätt, men något stämmer inte. Det verkar ha varit fullt fokus på TS när föräldrarna pratat med varandra.

Känns som något inte stämmer. TS skriver också att hon inte får följa med på uppvisningar och dyl, och sedan att hon inte pratat med mamman då. Känns som TS hoppat över en hel del. Eller så är det pappan som använder TS som någon form av slagträ, en vettig pappa hade sagt (om det börjat gapas om TS) "nu pratar vi inte om TS". Det låter lite för bra för att vara sant att mamman gör så utan någon som helst påverkan, speciellt som det är hon som vill gå till FR och inte den som har indraget umgänge dvs pappan.

Jag har aldrig skrivit min åsikt om allt annat det enda jag gjorde var att rätta dig när du påstod att ts försökt få kontakt fler gånger.

Ang de andra så är det inte omöjligt att pappan ofta tar upp ts eller så kan det även vara mamman som inte kan acceptera att exet gått vidare, har både ett ex som alltid använde mig i sina bråk utan att jag sagt eller gjort något(fick veta de i efterhand) men har även en fd väninna som aldrig klarade av att släppa taget om sitt barns pappa trots att de aldrig varit tillsammans. Så finns nog gott om båda typerna av föräldrar..
  • Anonym (styvmamma)
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-29 17:17:07 följande:
    Det finns förmodligen en anledning till att mamman inte vill ha med ts att göra. Vore allt bra så hade inte mamman begärt ett möte hos fr.

Med tanke på hur ts betett sig och jagat mamman upprepade ggr så förstår jag att mamnan blir less
    Var får du/ni de ifrån att ts jagat mamman upprepade gånger? Visa gärna var det står.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen