Melasma från helvetet - vad göra???
Fy vad jobbigt!! Jag fick likadant under min graviditet så jag vet hur jobbigt det är. Tycker du gör helt rätt som kör med hög solskyddsfaktor. Jag har läst massor om melasma o pigmentförändringar eftersom jag själv upplevde dem så besvärande. Mina slutsatser är undvik solen, soal absolut inte och om du måste vara i solen ha hatt eller keps. Ha alltid solskyddsfaktor minst 30 helst 50 varje dag även då du bara ska till jobbet. Då undviker du att de blir värre. Tänk på att Uva strålar tar sin igenom fönster, jag har alltid keps på mig då jag kör bil tex. Kan låta överdrivet, men det är det enda som funkar om man inte vill att de ska bli värre. För att få bort dem, rekommenderar jag dig att använda ett bra Cvitaminserum både dag och natt nu på sommarhalvåret. Tex Jan Marinis C-esta eller Transdermas C serum. Det jämnar ut hudtonen lite. Sen när det börjar bli mörkare kan du börja köra med syror för att få bort fläckarna. Jag skulle rekommendera dig att då köra med Jan Marinis Bioglycolic Face Wash o lämna den i ansiktet på torr hud varje dag gånger två. Börja med någon minut o se vad du tål, sen kan du öka upp till 10 minuter om du tål det. Sen kan du köpa Mene Moys Advanced cream med 30% glykolsyra och sova med den varannan natt. Du kommer bli helt röd och flagna så du får köra med högt solskydd o akta dig för sol trots att det då är höst. Detta kommer mota bort det värsta på ett par månader. Sen kan du byta till Dermaceutics Yellow cream o köra den varje natt om huden tål. Då kommer du få bra resultat tror jag. Jag har fått det av att göra på detta sätt, inte helt jämn hudton dock men mycket mycket bättre. Kommer skriva mer om detta i min blogg!skincares.blogg.se/