Inlägg från: Plupp73 |Visa alla inlägg
  • Plupp73

Vad är det för fel på mig egentligen . . Varför gör jag allting i ''sista sekunden''?!

Ta tag i sakerna direkt, gå runt i ditt lilla samhälle - presentera dig och säg att du söker arbete. Kanske det finns säsongsarbete som glasskiosk el dyl Att ens tänka på att gå på A-kassa är inte bra, du behöver JOBBA och få ett fungerande CV. All arbetslöshet syns i ett VC eftersom man som arbetsgivare tittar efter ev "luckor" i erfarenhetslistan....

• Plupp73

...och jag är egentligen lite som du i grunden, har svårt att få saker ur händerna om jag är ledig, skicka iväg formulär osv. På jobbet är jag dock sjukt noggrann och effektiv, och missar ingenting.
    Det jag gör för att parera mina dåliga sidor i privatlivet är att helt enkelt strukturera upp mig, dvs skriva "att-göra-listor" som jag MÅSTE följa till punkt och pricka. Så mitt förslag är att du skriver sådana listor, en för varje dag - och vad du skall få gjort.

Tex som ovanstående skrev om att få ihop ett CV och ett personligt brev, att gå runt till kommunen, affärer osv. Bra förslag!

Svar på tråden Vad är det för fel på mig egentligen . . Varför gör jag allting i ''sista sekunden''?!